- Hirdetés -

Meglepően keveset tudunk az alkoholról

|

Úgy érzed te mindent tudsz az alkoholról? A Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata 2021-ben Magyarországon is elindította DRINKiQ kampányát, melynek keretében a tudatos és felelősségteljes alkoholfogyasztás fontosságára hívta fel a figyelmet. A sikeres tavalyi kampány után a Diageo most magyar egyetemeken és saját közösségi oldalain keresztül juttatta el a DRINKiQ üzenetét még több emberhez. A 10 kérdésből álló DRINKiQ kvíz segítségével ellenőrizhetjük, hogy mennyire vagyunk tisztában az alkohollal kapcsolatos alapvető információkkal.

 

Az elmúlt időszakban hazánkban 7.200 ember tesztelte a DRINKiQ kvíz segítségével, hogy mennyit is tud az alkoholról. Az eredményekből azt láthatjuk, hogy a tavalyi évhez hasonlóan, a kitöltők átlagosan 10-ből 6 kérdésre adtak helyes választ. A kérdéseknek köszönhetően kideríthetjük, hogy mennyit tudunk az alkoholról, illetve annak szervezetünkre gyakorolt hatásairól.

 

1. Az emberek majdnem 70%-a szerint gyorsabban be lehet rúgni attól, hogy keverjük a sört, a bort és a szeszes italokat.

Ez egy tévhit, hiszen a hatás attól függ, hogy mennyit iszol, és nem attól, hogy mit.

2. A kitöltők több, mint ¼-e nem tudta, hogy ha egy azonos súlyú férfi és nő ugyanolyan mennyiségű alkoholt iszik, akkor nem egyformán érzik annak hatását.

A máj az alkoholt egy alkohol-dehidrogenáz (ADH) nevű enzim segítségével bontja le. A nők szervezete kevesebb ADH enzimet tartalmaz, ezáltal, ha a férfiakkal azonos mennyiségű alkoholt isznak, erősebben érzik a hatásait.

3. Az emberek több mint 70%-a nem tudta, hogy egy pohár szeszes ital (3 cl), egy pohár sör (2,5 dl) vagy egy pohár bor (1 dl) tartalmazza-e a legtöbb alkoholt.

Az igazság az, hogy egy egységnyi adag szeszes ital, sör vagy bor, ugyanannyi alkoholt tartalmaz. A szervezetre gyakorolt hatást az határozza meg, hogy mennyit iszol, és nem az, hogy mit.

4. A kitöltők több mint 11%-a szerint a gyerekeknek szabad egy kevés alkoholt inniuk, hogy megtanulják, felnőttkorukban majd hogyan fogyasszanak felelősen alkoholt.

A gyerekeknek és a kiskorúaknak soha nem szabad alkoholt inniuk. A korai életkorban történő alkoholfogyasztás rengeteg kárt okozhat, például káros hatással lehet az agy fejlődésére, továbbá növeli a mentális betegségek, az alkoholmérgezés, a sérülések és a balesetek kockázatát.

5. A válaszolók közel negyede úgy gondolja, hogy a sörivás egészségesebb mint egy pohár bor vagy kevert ital, például koktél elfogyasztásánál.

Egy egységnyi adag szeszes ital, sör vagy bor ugyanannyi alkoholt tartalmaz. Egy egységnyi italban általában 10–15 ml az alkoholtartalom. A szervezetre gyakorolt hatást az határozza meg, hogy mennyit iszunk, és nem az, hogy mit.

6. Az emberek közel 65%-a tudta, hogy ha csak bort iszik és kerüli a sört és a szeszes italokat, azzal nem tudja csökkenteni a bevitt kalóriákat.

Az italban lévő kalóriamennyiség az alkohol erősségétől, a felszolgált adag mennyiségétől, valamint az italban megtalálható egyéb összetevőktől és mix-alapanyagoktól függ.

A kampány megjelenése más országokban

A kampány hazánkon kívül 4 másik kelet-európai országban is bevezetésre került: Bulgáriában, Csehországban, Horvátországban és Romániában, így (a magyar eredményekkel összesen) 33.000 kitöltést generálva az 5 országban. Habár hasonló eredmények születtek mindegyik országban, néhány egészen eltérő adat is megfigyelhető. Csehországban például a kitöltők majdnem fele, míg Bulgáriában több mint a fele tudta, hogy a sör, bor és szeszesitalok keverésével nem lehet gyorsabban berúgni – ami egy, a magyarokénál magasabb DRINKiQ-t jelent. Az 5 országban kitöltők 85%-a állítja, hogy a kvíz kitöltése után kevésbé valószínű, hogy ittasan fog vezetni a jövőben, illetve 77% érzi úgy, hogy most már többet tud az alkoholról, és annak szervezetre gyakorolt hatásairól.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...