A zöld megoldásokra és a tudatos választásokra hívta fel a figyelmet a Föld Napja alkalmából a Starbucks Magyarország. A kávézólánc kiemelt célja a környezettudatosabb életmódra váltásnak és a fenntarthatóbb jövő kialakításnak ösztönzése.
A Magyarországon az AmRest által üzemeltetett kávézólánc tavaly számos olyan kezdeményezés mellé állt, amelyekkel együttműködve, közösen hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő kialakításához. Az idei évben a tervek szerint tovább bővíti a környezettudatosságot támogató aktivitások listáját.
A Starbucks Magyarország 2021 május óta a Munch ételmentő platformon keresztül járul hozzá az élelmiszerpazarlás elleni harchoz. A hazai fejlesztésű felületen keresztül, számos hazai településen, több száz szálloda, vendéglátóhely, étterem, bolt és pékség értékesíti kedvezményesen a nap végéig el nem adott, de jó minőségű élelmiszereit. A két vállalkozás együttműködésének köszönhetően az elmúlt évben jelentős mennyiségű élelmiszert sikerült megmenteni.
Az élelmiszerpazarlás elleni harc mellett a Starbucks Magyarország a hazai zöld területek növelése érdekében is konkrét lépéseket tesz. Tavaly szeptemberében indult kezdeményezése során országszerte húsz forintot számolt fel minden egyszer használatos műanyag, illetve papírpohár árára, amelyet faültetés céljára adományozott a Közösségi Erdőkért Alapítványnak (MyForest). A legutóbbi faültetésen a Starbucks önkéntesei is részt vettek, amelyet a Nógrád megyei Szarvasgedén szerveztek meg, és több mint húszezer facsemetét ültettek el a lelkes résztvevők.
A Starbucks kávézók továbbá egyre több fenntartható és újrahasznosított alapanyagot használnak, a papírból készült szívószálak mellett tavaly megérkeztek a bármely értékesített ételhez választható, nyírfából és természetes viaszból készült evőeszközök is. A fa evőeszközök lebomló anyagokból készülnek és teljes egészében újrahasznosíthatók. A Starbucks Magyarország annak érdekében, hogy vendégeit a környezetbarát megoldások előtérbe helyezésére ösztönözze, kávézóiban továbbra is 160 Ft kedvezményt biztosít azok számára, akik italukat saját termoszukba, circular cupba vagy reusable cupba kérik. A kávézólánc tavaly vezette be a fenntarthatóság jegyében készült Circular Cupot üzleteibe, amely környezetbarát alternatívaként kelti új életre az egyszer használatos poharakat. Minden egyes, a Starbucksra jellemző kialakítással érkező pohár, amelyet a brit Circular & Co. cég a Starbucks számára készít, nagyjából hat darab eldobható papírpohárból készül.