Valter Attilával tekert 1000 lelkes kerékpáros a Giro d’Italia startjára, a Hősök terére. A Felvezető Kör nevű rendezvényt május 3-án szervezte meg a névadó szponzor hazai leányvállalata, a Groupama Biztosító. A Giro hetében, a nemzetközi sajtótájékoztatót és csapatbemutatót megelőzően nagy érdeklődés övezte a rendezvényt mind a szurkolók, mind a sajtó részéről.
Ritka alkalom, hogy egy nemzetközi vállalat szponzorációs stratégiája olyan jól illeszkedjen a helyi környezethez, mint a Groupama Biztosító és Valter Attila esetében. A francia anyavállalat évek óta a sport aktív pártolója, 2018-ban lett a világ egyik legjobb kerékpárcsapatának névadó szponzora. A csapat 2020-ban egy hét alatt leigazolta az akkor épp támogató nélkül maradt Valter Attilát. Azóta a fiatal versenyző a tavalyi fantasztikus teljesítményével itthon valóságos kerékpáros sztár lett.
Mivel a neves kerékpáros körverseny, a Giro d’Italia idén három magyarországi szakasszal indult, a kerékpározás és a biztonságos közlekedés iránt régóta elkötelezett Groupama Biztosító olyan programban gondolkodott, amely megragadja a budapesti helyszínből adódó lehetőséget és teret ad az érzelmeknek is. Az volt a céljuk, hogy egyedi élményt nyújtsanak a hazai rajongóknak egy olyan jó hangulatú, nagyszabású bringás rendezvénnyel, ami egyben Valter Attila és az egész Groupama-FDJ csapat számára is motiváló.
„Ezen elképzelések mentén született meg a Felvezető Kör nevű program ötlete, mely a kezdetektől fogva nagyon tetszett a Groupama-FDJ csapatnak is. A rendezvény szervezése során hazai kerékpáros szervezettekkel és közösségekkel kerültünk kapcsolatba, nagyon sokan segítették az esemény létrejöttét. Mindenki örömmel fogadta a rendezvényt, hiszen ezzel is hozzájárultunk a kerékpározás népszerűségének növeléséhez Magyarországon” – mondta Koháry András, a Groupama Biztosító kommunikációs és PR vezetője.
Az eseményt megelőzően a szurkolóknak szóló videóüzenetet rögzítettek a szervezők Valter Attilával, interjút készítettek vele, aminek tartalmát a közösségi média csatornákon és a sajtókommunikációban használták. Az ingyenes, regisztrációhoz kötött rendezvényen a kerékpározás és a 2022-es Giro egyik nagykövete, Till Attila volt a házigazda. A résztvevők olyan kerékpáros legendával is találkozhattak, mint Bodrogi László, az egyik legeredményesebb magyar országúti-kerékpárversenyző egyenesen Franciaországból érkezett az eseményre. Rajta kívül Marc Madiot, a Groupama-FDJ csapatfőnöke is részt vett a programon.
A Valter Attila vezette, a Groupama székházától a Hősök teréig tartó biciklizésre ezer rajongó regisztrált. A program közös bringaemeléssel és hangos biztatással zárult. Az előkészítésben és megvalósításban a Vuelta Sportiroda mellett a Silhouette Consulting, a Greenroom kreatív ügynökség és a FleismanHillard Café segítette a Groupama munkatársait. A rendezvényről szóló összefoglaló film a Groupama felületein elérhető.
„Minden szempontból beigazolódtak a reményeink. Hála a szurkolók lelkesedésének, hamar betelt az 1000 férőhely. A jelenlévő médiumoknak köszönhetően óriási érdeklődést követően exkluzív interjúk születtek Valter Attilával, Marc Madiot-val és Bodrogi Lászlóval. Valter Attila közösségi oldalán köszönte meg a támogatást.