Iparági szervezetet hoztak létre az európai piacon érdekelt VOD (video-on-demand) szolgáltatók, a brüsszeli székhelyű European VOD Coalition azt ígéri, hogy képviseli a streaming szektor érdekeit a kontinensen és ennek érdekében egyeztet is a politikai döntéshozókkal.
Az új szervezethez az induláskor csatlakozott a CHILI, a FilmDoo, az NBCUniversal, a Netflix, a Nokzedoc, a Nordic Entertainment Group AG, a Paramount, a Pickbox, a Sky, a Sooner, a StarzPlay, a TVN, az Univerciné Belgium és a Warner Bros. Discovery. A szervezet megalakulása kapcsán a koalíció képviselői jelezték, hogy az európaiak közül többen néznek tartalmakat streaming szolgáltatáson keresztül, mint bármely más módon, és a VOD-előfizetések száma az EU-ban 2022 végére várhatóan eléri a 140 milliót.
"A Viaplay szolgáltatásunkhoz hasonló streaming video-on-demand szolgáltatók a leggyorsabban növekvő és leginnovatívabb média- és szórakoztatóipari vállalatok Európában. Európa-szerte befektetünk a fenntartható és változatos tartalomgyártásba, hogy a fogyasztók számára a helyi és nemzetközi műsorok gazdag választékát kínálhassuk. Előremutató politikai döntéshozatalra van szükség ahhoz, hogy ösztönözzük ezt az európai sikertörténetet, tükrözzük a fogyasztói preferenciák gyors fejlődését, és biztosítsuk a hálózatüzemeltetők folyamatos beruházásait az európai internetszolgáltatási infrastruktúrába. Az európai történetmesélés iránt még soha nem volt ekkora kereslet, és soha nem volt még nagyobb lehetőség a tehetségek és a tartalomkészítők virágzására" – mutatott rá Julia Maxwell, a Nordic Entertainment Group szabályozási és közügyekért felelős alelnöke.
Daniel Friedlaender, a Sky európai ügyekért felelős igazgatója és a koalíció elnöke az új szervezet megalakulása kapcsán kiemelte, hogy az alkotók és a tartalomkészítők minden eddiginél nagyobb partnerválasztékot kapnak a tagokon keresztül. Munkájuk egyre szélesebb közönséghez jut el, ugyanis a tartalmaikat világszerte nézik.
"Itt az ideje, hogy továbbra is ösztönözzük a VOD-vállalatok beruházásait a régióban, és ne szabályozzuk túl őket. Továbbra is innoválni akarunk, új piacokra lépni, és a világ legjobb tartalmait készíteni és terjeszteni" – fűzte hozzá Daniel Friedlaender.
Fontos szerep
Kulcsszerepük volt a legnagyobb streaming szolgáltatóknak abban, hogy bővülni tudott az európai audiovizuális szektor bevétele 2016-2020 között – derül ki a European Audiovisual Observatory elemzéséből. A 20 legnagyobb piaci szereplő adta az ágazat forgalmának 70 százalékát.
A tanulmány szerint 2016 és 2020 között 7,7 százalékkal nőtt a 100 legnagyobb piaci szereplő összesített éves bevétele az európai audiovizuális piacon. Ez minimális mértében tudta csak felülmúlni az infláció átlagos értékét.