Tovább bővíti karbonsemleges kínálatát a Lidl. A vállalat időszakos textilpalettájában olyan női- és gyermekruhákat kínál, melyek nemcsak karbonsemlegesek, hanem tanúsítottan fenntarthatóak is. Az áruházlánc, megújult nemzetközi nyersanyag-stratégiájával összhangban, kiemelt hangsúlyt helyez a felelős választék kialakítására, mely egyre népszerűbb a vásárlók körében. Ezt mutatja az is, hogy az értékesített fenntartható termékek aránya 2021-ben 81 százalékkal nőtt az előző évhez képest az áruházlánc saját márkás szortimentjét tekintve.
A felelős vásárlói döntések fontos szerepet játszanak a negatív környezeti hatások csökkentésében. A Lidl számos intézkedést hoz annak érdekében, hogy vásárlói minél több fenntarthatósági kritérium szerint és minél szélesebb kínálatból választhassanak a boltok polcairól. Ezt a célt szolgálja a már elérhető vegán Vemondo karbonsemleges termékkínálat mellett, olyan új, karbonsemleges textiltermékek bevezetése, melyek előállítása és gyártása is tanúsítottan megfelel a fenntarthatósági szempontoknak. Emellett elérhető a W5 Nature termékcsalád két karbonsemleges terméke is, méghozzá az Ecetes tisztítószer és az Edényöblítő, melyek csomagolása nemcsak teljes mértékben újrahasznosítható, hanem 100%-ban újrahasznosított műanyagból is készült. Nemzetközi klímavédelmi projektek teszik lehetővé a Lidl számára, hogy e termékek gyártása, szállítása és ártalmatlanítása során keletkező kibocsátások semlegesítésre kerüljenek. A vállalat folyamatosan vizsgálja annak lehetőségét, hogy hogyan lehet hosszú távon elkerülni, csökkenteni vagy ellentételezni a CO2-kibocsátást az ellátási láncban, és így fokozatosan további karbonsemleges termékeket kínálni az egyre tudatosabb vásárlóinak.
Ezenfelül a diszkontlánc a fenntartható alapanyagból készült termékválasztékának szélesítésével is szeretné támogatni fogyasztóit abban, hogy vásárlásaik során felelősen járhassanak el és választásaikkal aktívabban járulhassanak hozzá a környezetvédelemhez, saját ökológiai lábnyomuk mérsékléséhez. Termékfejlesztései során a Lidl az új, nemzetközi nyersanyag-stratégiáját követi, mely a kritikusnak minősített nyersanyagok – úgy, mint a halak, kávé, kakaó, magvak, zöldségek és gyümölcsök, pálma(mag)olaj, rizs, szója, tea, virágok és növények, cellulóz és pamut – esetében konkrét célokat és intézkedéseket határoz meg annak érdekében, hogy beszerzése még fenntarthatóbb legyen.
Azért, hogy a vásárlók minél könnyebben meghozhassák tudatos döntéseiket a klímavédelem érdekében, a Lidl a csomagoláson és akciós újságjában is külön jelöléssel jeleníti meg karbonsemleges termékeit.