- Hirdetés -

A hazai termékek exportját segíti a Lidl

|

A hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek export irányú értékesítésének fellendülését tűzte ki közös célként a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, melynek keretében együttműködési megállapodást kötöttek. A két szervezet a továbbiakban kölcsönösen támogatja egymás tevékenységét.

Együttműködési megállapodást kötött a Lidl Magyarország és a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, mely a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek export irányú értékesítésének fellendülését támogatja mind az EU egységes piacán, mind a harmadik országokkal folytatott külkereskedelemben.

A Lidl elkötelezett a hazai élelmiszeripari beszállítók fejlődésének támogatásában. Alapvető célja, hogy minél több magas minőségű magyar termék kerüljön nemcsak a hazai, hanem az exportpiaci célországokban található polcok kínálatába is. A Lidl a magyar beszállítók nemzetközi piacon való megjelenését több módon segíti.

A Lidl Magyarország kész a HEPA-val történő partnerségi szerep kialakítására mind a piac, mind a kormányzat irányába, ahol a közös stratégiai együttműködés megvalósítása a cél. Ennek keretében a cég a magyar termékek exportpiacra jutása kapcsán szeretné tevékenységét fejleszteni. Ilyen célkitűzés az Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Program kialakításában való részvétel, a magyar termékek részére export platform nyújtása a külföldi piacra lépéshez, de kiemelten fontos cél az aktív fogyasztói szemléletformálás is. A Lidl Beszállítói Akadémia és a Lidl Akadémia Plusz a hazai termelők támogatására, a beszállítói partnerkör bővítésére és a magyar termékek arányának növelésére szolgál.

„Vállalatunk nem titkolt célja, hogy a magyar gazdaság meghatározó motorja legyen, és ez működésünk minden területére kihat. A „Lidl a magyar beszállítókért” programunkon keresztül hosszú évek óta azon dolgozunk, hogy helyzetbe hozzuk a magyar vállalkozásokat és minél több hazai termék kerüljön az áruházak polcaira mind belföldön, mind a külpiacokon. Ennek eredményeként tavaly 170 beszállítónk 726 terméke jutott el 28 országba mintegy 81 milliárd forint értékben. A HEPA-val való együttműködési megállapodás most egy újabb mérföldkövet jelent nem csak számunkra, de a magyar vállalkozások számára is. Ennek köszönhetően még magasabb szintre emeljük a magyar termelők és vállalkozások támogatását és a Nemzeti Exportstartégiával összhangban lévő kezdeményezések megvalósításával még inkább hozzájárulhatunk az ország versenyképességéhez” – mondta Hajdu Péter, a Lidl Magyarország értékesítési ügyvezető igazgatója.

A Schwarz Csoport nagyobbik tagja a Lidl, világviszonylatban az egyetlen olyan kiskereskedelmi hálózat, amely a legjobb ötben európai vállalatként jelen van.

Jelenleg országszerte 4 logisztikai központtal és 191 áruházzal rendelkezik, valamint több mint 8500 fő munkavállalót foglalkoztat a vállalat. Mindemellett már 469 magyar beszállító több mint 4000 hazai terméke található meg a Lidl polcain.

A 2020-as bruttó forgalmi adatok alapján az FMCG kereskedelmi láncok közül hazai viszonylatban a Lidl már az első helyen szerepelt, és ezt a pozícióját a 2021-es év forgalmi adatai alapján továbbra is megőrizte. Emellett kiemelkedő sikereket ért el a borok exportjában is -, ahol 2021-ben a teljes hazai palackos bor, pezsgőfélék exportjának meghatározó részét bonyolította le mintegy 7,9 milliárd forint értékben.

„A ma aláírt közös együttműködés lehetőséget nyit a Lidl Beszállítói Akadémia export tematikájának fejlesztésére, a HEPA meglévő élelmiszeripari ügyfelei számára pedig alkalom nyílik olyan szakmai konzultációra, amely segíti a Lidl beszállítói láncba való csatlakozást.

Ezen kívül az exportfejlesztési stratégiában nevesített hús- és baromfiipari, valamint a zöldség- és gyümölcstartósító ipari vállalkozások számára közös beszállítói napokon, a hazai élelmiszeripari export lehetőségekkel kapcsolatos szakmai workshopokon, továbbá tudásmegosztásra szolgáló eseményeken való részvételt kínálva támogatjuk a vállalkozások fejlődését.” - mondta Dr. Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója.

A Lidl több témakör mentén kész, a HEPA-val való együttműködésre lépni - immár formális stratégiai keretek között melyek közül kiemelt szerepet kap a „Nemzeti Exportstratégia 2019-2030” célkitűzéseivel összhangban lévő kezdeményezések megvalósítása.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...