“Online szükségleteink radikálisan átalakultak az elmúlt évtizedben - túlzás nélkül állítható, hogy ez az élet egyik leggyorsabban változó területe. Az új világrendben a felhasználói igények minél gördülékenyebb kiszolgálása a sikeres termék- és üzletfejlesztés alapja” - mondta el Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a UI Academy záróeseményén. Ebben játszanak kiemelt szerepet a UX/UI-osok, akik a munkaerőpiac egyik legkeresettebb szakemberei lettek.
A digitalizáció térhódításának köszönhetően szinte nincs olyan élethelyzet, aminek ne lenne valamilyen, a 4. ipari forradalom vívmányához való kötődése: a bankkártyás fizetésektől a sorozatnézésig, vagy akár nagyobb reklámkampányokig mindennek van valamilyen internetes kapcsolata. Bár hétköznapi szemmel teljesen eltérő területekről van szó, a gördülékeny falhasználói élményhez szükséges szaktudás ugyanahhoz a szakmához kapcsolódik, ez pedig a UX/UI.
“Az internet altavizslás hőskorában az volt a csoda, hogy valahogy működött a rendszer; hogy ha egy emailt elküldtél, akkor az tényleg el volt küldve. Aztán jöttek a tech-óriások, akik új standardokat vezettek be, ezzel “varázstalanították” a netet, és teljesen megváltoztatták a felhasználók szokásait is. Mára egyszerűen kortól független alapelvárás lett az, hogy minden online megoldás működjön, sőt, szép is legyen”- mondta el Zádori Adrienn, a UI Academy alapítója a 2022 első féléves kurzusának záróeseményén.
Mondovics Péter, a Mastercard marketingvezetője szerint a felhasználóbarátság annyira alapelvárás lett, hogy tulajdonképpen az szúr már csak szemet, ha valami nem működik: “Talán általánosságban is elmondható, de a fizetési megoldások kapcsán egészen biztos, hogy igaz, hogy a jó felhasználói élmény láthatatlan - egyszerűen működik, nincs benne elakadás, felesleges művelet”.
A UX/UI térnyeréséhez a nagyvállalati oldalnak is alkalmazkodnia kell, meg kell érnie ahhoz, hogy a legjobban tudja kamatoztatni a szaktudást. “A 4. Ipari forradalom magával hozta a klasszikus hierarchiák megváltozását. Csak akkor tud egy nagy szervezet hatékonyan digitalizálni ha minden pontján van olyan UX szemléletű evangelista, aki hatni tud a közvetlen környezetében születő döntésekre” - mondta el Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary CEO-ja, a Publicis Le Pont társvezetője.
Szektoriálisan az egyik legnagyobb UX/UI-os felszívóerő a telco-nál tapasztalható - ez nagy valószínűséggel abból ered, hogy ezen cégek DNS-ében benne van a digitalizáció. „Az ügyfélközpontúság a kezdetektől fogva a vállalati kultúránk és értékeink legfontosabb része. Az elmúlt évtizedben óriásit változott a telekommunikációs szektor, az élmezőnyben maradáshoz pedig az egyik legfontosabb feladat a tökéletes felhasználói élményre való törekvés, így a belsős UX-UI kompetencia elengedhetetlen a sikerhez” - mondta el Varga-Hering Zsuzsanna, a Yettel Hungary digitális csatornákért felelős igazgatója.