- Hirdetés -

A másodkézből vásárlással is sokat tehetünk a Földért

|

Elérkezett a globális Túlfogyasztás Világnapja, vagyis mára elhasználtuk a Föld éves erőforrásait. A túlfogyasztás negatív hatásainak enyhítésében a használtcikk-kereskedelemnek is óriási szerepe van, ahogy az a Jófogás Secondhand Hatás című kutatásából is kiderül. Sinkovics EdE képzőművész bevonásával használt tárgyakból álló illúziós installációval is felhívják a figyelmet a tudatos fogyasztás fontosságára, a különleges, hazai viszonylatban egyedülálló műalkotást egy hétig lehet megtekinteni a Budapest Parkban. A szemléletformáló kezdeményezéshez az ott fellépő Péterfy Bori és Sena Dagadu is csatlakozott, akik saját használt tárgyaikkal egészítik ki a műalkotást.

A Jófogás felhasználói azzal, hogy 2021 során másodkézből adtak el és vásároltak több mint 4,3 millió terméket, 1 év alatt 125 ezer tonna szén-dioxid kibocsátásától óvták meg a Földet. Így válik például egy használt kerékpár áttételesen tiszta levegővé a körkörös gazdaság alapelveit is figyelembe véve: a tárgyak életciklusát újrafelhasználással és javítással lehet meghosszabbítani, míg az újrahasznosítással arról gondoskodhatunk, hogy egy adott termékhez felhasznált alapanyagok más termékekben „élhessenek tovább”, meghosszabbítva az élettartamukat.

„A másodkézből beszerzett vagy a feleslegessé vált, de nem kidobott, hanem továbbadott termékeket nem kell újra legyártani vagy leselejtezni. Vagyis az ezekből az eljárásokból adódó szén-dioxid kibocsátástól, egyben további nyersanyag-felhasználástól és hulladéktól is megóvhatjuk a Földet. Ezt hívjuk Secondhand Hatásnak, aminek most Sinkovics EdE segítségével látványos, szemléletformáló emlékművet állítottunk a Budapest Parkban” – emelte ki Takács Borbála, a Jófogás marketingigazgatója.

A 3 méter széles és több mint 2 méter magas, a Magyarországon fokozottan védett barna medvét ábrázoló illúziós installációba a művész például használt Thonet széket, sátrat, kaspót, fotelt, permetezőt, esernyőt, labdát és strandpapucsot is beépített. A rögzítéshez környezetbarát anyagokat használt, ragasztót és egyéb vegyszert nem. A Budapest Parkban augusztus 4-ig látható installáció mellett egy figyelemfelkeltő molinó is található, amelyből az egyhetes kitelepülés végeztével – szintén az újrahasznosítás jegyében – egyedi táskák készülnek majd.

„Felhasznosítással, upcyclinggal új vizuális életet adtunk a megunt tárgyaknak, mindannyiunk számára megszívelendő üzenetet közvetítve. Különleges kihívást jelentett, hogy miként lehet elrendezni a használt tárgyakat úgy, hogy egy bizonyos pontból nézve vizuálisan felismerhető válasszá olvadjanak össze. Fontosnak tartom ezt a kezdeményezést, mert nemcsak mások idejét, hanem a rengeteg felhasznált alapanyagot is meg kell becsülnünk, amit e tárgyak létrehozásába belefektettek. A Túlfogyasztás Világnapján tartsuk hát szem előtt a négy sarkalatos erény közül legaktuálisabbat, a mértékletességet” – hangsúlyozta Sinkovics EdE képzőművész, az illúziós installáció alkotója.

A Jófogás felhasználói által 2021 során megtakarított műanyag, alumínium és acél mennyisége a korábban említett károsanyag-kibocsátással együtt például 940 millió műanyagzacskó, 2,7 milliárd LEGO kocka, 330 millió alumíniumdoboz, 124 millió PET-palack, 5 Eiffel-torony, 160 millió iPhone, 43 ezer személygépkocsi és 508 km, acélból készült vasúti sín előállításának is megfeleltethető. Más szemszögből nézve: a használtcikkek adásvétele olyan jótékony hatással volt a környezetünkre, mintha 6800 magyar háztartás 1 évre eső szén-dioxid kibocsátását spórolnánk meg, vagy 1 teljes napra nullára csökkenne Magyarország teljes károsanyag-kibocsátása.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...