- Hirdetés -

Így tévézünk a nyáron

|

Bár a sok egyéb program miatt kevesebbet tévézünk nyáron, de napi 1-3 óra így is jut a kikapcsolódás ezen formájára. A legnépszerűbb műsortípusok a sorozatok és filmek, ezt követik a természetfilmek és a dokumentumfilmek. A mobilitás azonban a tévézésben is egyre fontosabb – derül ki a Direct One kutatásából.

Természetesen a tévénézés legelterjedtebb helye még mindig az otthonunk, a válaszadók 96 százaléka az otthonában néz műsorokat, 28 százalékuk pedig a nyaralás ideje alatt egy-egy fárasztó városnézés vagy egész napos strandolás után a szállodában, apartmanban is követi kedvenc tartalmait. Sőt minden tizedik válaszadó a munkahelyén is néz filmeket, sorozatokat vagy egyéb műsorokat. A fiatalabb generációk szívesebben tévéznek otthonukon kívül, a 18-24 évesek harmada vonaton, a 18-29 évesek 12 százaléka pedig repülőn is követi kedvelt műsorait.

Stabil népszerűség

A Direct One kutatása szerint továbbra is stabil a televíziózás népszerűsége. A válaszadók fele 1-3 órát tölt egy átlagos nyári napon tévénézéssel, 26 százalékuk viszont ennél többet, 3-5 órát szakít idejéből kedvenc műsoraira. A fiatalabb generációk jellemzően egy óránál kevesebbet, az idősebbek ennél több időt töltenek valamilyen képernyő előtt. A vidéken élő válaszadók elmondták, hogy nyáron a sok egyéb programlehetőség miatt kevesebbet tévéznek, mint a téli időszakban, míg Budapesten a többség ugyanannyi időt telt ezzel évszaktól függetlenül.

Legnépszerűbb tartalmak

Mi más lenne a legnépszerűbb tartalomtípus mint a filmek és sorozatok: a válaszadók 76 százaléka jellemzően ezeket nézi nyáron is. A második helyen a természetfilmek, dokusorozatok állnak, a kutatásban részt vevők 65 százaléka követ ilyen jellegű tartalmakat. Tehát ha látunk valakit egy medence partján videót nézni, jó eséllyel olyan műsort játszik le, amely ebbe a két kategóriába tartozik. Népszerűek még a sportműsorok (37%) és a hírműsorok (40%) is. A 25-29 évesek 91 százaléka néz elsősorban filmeket és sorozatokat nyáron is, a sportműsorok inkább a 30 feletti korosztály számára nyújtanak szórakozást. Érdekesség még, hogy meséket a 18-24 évesek közel fele követ valamilyen platformon. A fővárosban népszerűbbek a hírműsorok mint vidéken, a budapestiek közel fele követi rendszeresen ezeket, míg vidéken csak 35-40 százaléka érdeklődik ezek iránt a műsorok iránt településtípustól függően.

Nem véletlen, hogy a Direct One TV szolgáltató egy éve indított saját TV csatornája, a Direct One is elsősorban egyedi, köztük exkluzív európai sorozatokat szolgáltat nézőinek. A jelenleg futó sorozatok közül a válaszadók kedvencei a Túszdráma a föld alatt, Az ötödik és a Szélhámos páros.

Hagyományos vs. streaming

A Direct One televíziós szolgáltatóként nem csupán hagyományos tévézést kínál előfizetőinek, hanem előfizetői számára ingyenes Direct Now applikációja segítségével bárhol bármikor megtekinthetik a csatornák műsorait, hiszen az alkalmazás letölthető mobiltelefonra, tabletre, okostévére, sőt laptopon böngészőből is nézhető. A Direct One csatornán látható saját sorozatok felkerülnek premier után a Direct Now videótárba is, itt is megnézhetők.

Úgy tűnik, egyelőre a hagyományos tévészolgáltatás vezet a más jellegű tartalomfogyasztás előtt: a Direct One kutatásában választ adók 60 százaléka voksolt erre. Viszont egyre többen, immár 30 százalékuk mondta azt, hogy streaming platformon is követi kedvenc műsorait – ez az arány a fővárosban sokkal magasabb, ahol a válaszadók 40 százaléka aktív egy-egy streaming oldalon is. Érdekes, hogy egészen 39 éves korig minden korcsoportban többen néznek streamingen műsorokat, mint hagyományos tévés szolgáltatással, 40 éves kor felett viszont megfordul ez az arány.

A legnépszerűbb tévénézésre használt eszköz az okostévé, második helyen a hagyományos televízió áll, ezután követeznek a mobileszközök: telefonok, laptopok és tabletek, melyek teljes szabadságot adnak a filmnézés helyét tekintve. Milyen egyszerű a nyaraló teraszán csak előkapni a tabletet és ott folytatni a félbehagyott Évek alatt epizódot, ahol strandolás előtt abbahagytuk!

Egy eszközt ketten

A Direct One arra is kíváncsi volt, hogy hányan követnek egy adott műsort egyszerre egy eszközön: a legtöbben, a válaszadók fele azt mondta, hogy legtöbbször ketten vannak a képernyő előtt – általában a párjukkal. Minden harmadik válaszadó jellemzően egyedül néz műsorokat, de a kutatásból kiderült, hogy Budapesten ennél jóval többen, 46 százalékuk egy eszközt egyedül követ. Ez a Direct Now alkalmazás előnye: egyszerre 5 különböző eszközön lehet műsorokat nézni az appon, így a családban egyidőben mindenki követheti a saját kedvencét. A válaszadók 38 százaléka ki is használja ezt a lehetőséget: a családban mindenki a saját eszközét nézi.

Egy rész vagy darálás?

A bárhol, bármikor tévézés lehetőségével adja magát a kérdés, hogy vajon egyben vagy több részletben nézzük-e meg a tartalmakat: a válaszadók 31 százaléka nem szereti megszakítani a megkezdett filmet vagy más műsort, de 36 százalékuk azt mondta, hogy bár nem szereti, időnként mégis több részletben kell megnéznie kedvenc tartalmait – jobb esetben egy hűsítő csobbanás idejére kell csak félretenni az eszközt. A Direct Now app-al senki nem marad le egyetlen premierről sem, mert az alkalmazásban a premier időpontjától kezdődően számos műsor 7 napig visszanézhető, illetve újraindítható.

És hogy mennyit bírunk egy sorozatból megnézni? Nos, a válaszadók közel fele (47%) két-három epizód erejéig képes a képernyő előtt maradni, 28 százalékuk egyet, 17 százalékuk még egyet sem bír egy nap végignézni. Minden tizedik válaszadó kifulladásig bírja: amíg van epizód, szinte nem is figyel másra. A fővárosiak jobban bírják: több mint 60 százalékuk napi 2-3 epizódot is megnéz.

A Direct Now alkalmazás tartalmak kimeríthetetlen tárát kínálja: a videótárban az új, saját gyártású Canal+ sorozatok mellett egyre szélesebb kínálat érhető el. A választékban fellelhető a National Geographic videótára, melyhez a Direct One előfizetők Magyarországon elsőként kaptak hozzáférést. A NatGeo videótár mellett már az AMC, a Minimax és a JimJam, a Nickelodeon, a History, Spektrum, TV Paprika tartalmai is bekerültek a kínálatba. Nyár közepétől emellett többszáz FilmBox tartalom is tovább színesíti az app videótárának tartalmát. Az elérhető műsorok időről időre frissülnek is az alkalmzásban, ezért érdemes rendszeresen belépni a videótárba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...