A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető interjúsorozatban az mmonline.hu-nak elmondta azt is, hogy azért döntöttek az esemény támogatása mellett, mert fontosnak tartják, hogy a szakma szereplői mind a megrendelői, ügynökségi és média oldalon találkozzanak és megosszák a gondolataikat, lekövessék a legújabb trendeket, jópéldákat itthonról és külföldről.
- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?
- Az elmúlt évtized alapvető változást hozott a marketing szakma számára: elindult egy új szervezeti működés kialakítása vállalati szinten, amely az ügyfélutak lemodellezéséből és az ügyfélélmény fókuszba helyezéséből áll. Elmondhatjuk, hogy a hosszú távú ügyfélélmény alakítása mára a marketing terület felelősségévé vált, a rövid távú értékesítési és kereskedelmi szempontokon túllépve. A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is.
- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?
- A Szerencsejáték Zrt. évek óta támogatja a Marketing Summit létrejöttét, amely a legnagyobb és legmeghatározóbb szakmai edukációs rendezvény a marketing területén. Fontosnak tartjuk, hogy a szakma szereplői mind a megrendelői, ügynökségi és média oldalon találkozzanak és megosszák a gondolataikat, lekövessék a legújabb trendeket, jópéldákat itthonról és külföldről. A gazdasági környezet kiszámíthatatlan alakulása kihívás elé állítja ezt a szektort is, de együtt erősebbek vagyunk ennek kezelésben.
- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?
- Minden évben többszáz résztvevő találkozik egy nap alatt, és számos olyan előadást, példát hallhatunk, amely katalizálja a munkánkat, új lendületet, inspirációt ad. Évről-évre magasabb színvonalú prezentációk, kerekasztalok várják az érdeklődőket, de a legjobban talán a személyes találkozásokat várjuk mindannyian – én is.
- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- Az egyik legfontosabb téma a megrendelői tervek alakulása a kiszámíthatatlanabb gazdasági kilátások tükrében, hogyan hat ez majd a hazai ökoszisztéma szereplőire. Vajon folytatódhat-e a marketing erősödése a válságban, meg tudjuk-e mutatni a vállalati felső döntéshozók számára a hozzáadott értékét a növekedési célkitűzések elérésében. És nyilván forró téma a digitális marketing innovációk előretörése a hagyományos eszközökkel szemben, még a kiskereskedelmi, retail szektorban is.
- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
- A legnagyobb kihívást abban látom, hogy az ügyfelet helyezzük a középpontba, és adatvezérelt megközelítéssel tervezve, utólagos hatását mérhető módon hajtsuk végre a marketing stratégiát. Sok esetben tapasztalom, hogy a marketing megközelítés inkább a vállalat elképzeléseit tükrözi, mint a ténylegesen elérni kívánt célcsoport igényeit. Nem jó irányú trendnek tartom, hogy egyes marketingszervezetek olyan, kifejezetten „díjra optimalizált” aktivitásokat is megvalósítanak, amelyek lehet, hogy a különböző szakmai versenyeken elhozzák a várt személyes elismerést, de valódi értékesítés- vagy széleskörű reputációtámogató hatásuk nincsen. Hosszútávon ez a megközelítés a marketing üzleterősítő szerepének gyengüléséhez és a költségvetés csökkentéséhez vezethet adott cégnél.
- A Szerencsejáték Zrt. számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?
- Nagy a vállalat felelőssége abban, hogy gazdasági kilátások romlásával egyidőben megtartsa, sőt növelje a közösségi hozzájárulási szintjét, a központi költségvetés második legnagyobb befizetőjeként. A marketing terület szerepe elsősorban így értékesítéstámogatás ebben az időszakban is, amelyet ugyanakkor hazánk legszigorúbb reklámetikai kódexével valósítunk meg. Fókuszált és jól tervezett 360 fokos kampány aktivitásokra összpontosítunk év végéig, és erősen készülünk a 2023-as online sportfogadási piac liberalizációra.
- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?
- Én úgy látom, hogy a hazai marketingvezetői kör kifejezetten szerepet vállal a szakma fejlődésében, a közös hang formálásában. A Magyar Marketing Szövetség jól fogja össze ezt a tevékenységet, és kollegiális, konstruktív, jó hangulatú együttműködés jellemez minden kollegát, ezt a Summit programja is mutatja. A Covid időszak alatt megerősödött az a szakmai kohéziós erő, amely segítheti a pályakezdők oreintációját is a területen.
- A Marketing Summiton a globalizált világ kihívásairól és az azokra adható válaszokról beszélsz majd előadásodban. Miért pont ezt a témát választottad?
- Megtiszteltetés, hogy a konferencia nyitóelőadását tarthatom idén is, így törekszem arra, hogy egyfajta kitekintő felütéssel, a jelenlegi helyzet stratégiaibb szintű jellemzésével kezdjem a programot. A magyar szakmai helyzetkép nem függetleníthető a globális folyamatoktól, gyakran fáziskéséssel ugyan, de minden kihívás, innováció, trend megérkezik Magyarországra is. Remélem, hogy az előadásom alkalmas lesz a tovább gondolásra a résztvevők számára, és esetleg katalizálhatja az új megoldások befogadását. Számomra is élmény az összeállítása, sokat olvasok utána, készülök rá, hogy az a 25 perc emlékezetes lehessen.
- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?
- Amiért én is részt veszek: hogy találkozzunk, tanuljunk egymástól, beszélgessünk és közös megoldásokat keressünk.
A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.