Jelentősen nőtt júliusban a híroldalak napi átlagos látogatószáma az előző hónaphoz képest a DKT friss elemzése szerint, amelyben tüzetesebben megvizsgálták, hogyan hatnak ezekre a site-okra a gazdasági nehézségek és az azokkal kapcsolatos kormányzati intézkedések. A látogatottsági rangsort továbbra is a blikk.hu vezeti, az Indexet megelőzve.
A DKT elemzéseiben visszatérő elem a híroldalak látogatottságának vizsgálata, főleg azért, mert az ilyen tematikájú oldalak dominálják a látogatottsági toplistákat. Idén már két alkalommal, a februári és a márciusi látogatottsági adatok bemutatása során is kitértünk erre a szegmensre az orosz-ukrán háború kitörése, majd a magyarországi parlamenti választások kampányának hatásaira reflektálva. Most, az általában „uborkaszezonnak” számító nyári hónapokban az orosz-ukrán háború és az arra adott reakciók begyűrűző hatásai, valamint a részben ezekkel összefüggésben hozott kormányzati, alapvetően gazdasági intézkedések hatásait kerestük a híroldalak látogatottságában. A magukat híroldalként (is) definiáló weblapok átlagos összesített napi látogatószáma (real user) jelentősen, 2,8 millió látogatóról 3 millió látogatóra nőtt júniusról júliusra. Ennél csak a parlamenti választásokat megelőző hónapban, márciusban volt egy nagyon picit magasabb a híroldalak látogatottsága.
A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, de a második-negyedik helyen sem történt változás, az Indexet az Origo, majd a 24.hu követi. Az ötödik helyre a portfolio.hu került nyolc helyet javítva júniusi helyezésén (feltehetően nem függetlenül a megnövekedett gazdasági információ-igénytől). A hatodik jelenleg változatlanul az nlc.hu. Míg a hetedik helyen az Időkép oldala található, amely az elmúlt hónapokban az ötödik és hetedik hely között mozgott. A nyolcadik helyre a Telex került három helyet előre lépve. A tízes listát júliusban a ripost.hu és a borsonline zárta.
Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagos látogatószámmal mért toplistát, akkor azt láthatjuk, hogy az első két helyezett helyet cserélt (nem először az elmúlt hónapokban). A brand-listán az első helyen az Index áll, míg a másodikon a Blikk. Harmadik helyen mindkét listán az Origóval találkozhatunk, míg a negyediken az 24-gyel. Innentől viszont némileg megváltozik a sorrend a weboldalakhoz képest: az ötödik helyen az Időkép, a hatodikon a Telex, a hetediken a Portfolió, míg a nyolcadikon az NLC áll. Viszont a tízes brandlistát ugyanúgy a Ripost, majd a Borsonline zárja, mint a weboldalak sorát.
A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Többnyire ez a helyzet most is, kivéve az első két helyet. Míg a weboldalak listán első a blikk.hu és második a 24.hu, addig a brandek listáján éppen fordított a helyzet. Innentől kezdve viszont megegyezik az egyes brandek helye a toplistán a weboldalak helyezésével a harmadik helyezett Indextől a tizedik helyezett Promotions-ig bezárólag.