Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről.

A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló Comcast több vezetőjével is tárgyaltak már a Walmart illetékesei. A beszámoló szerint egyelőre azt mérlegelik, hogy mely sorozatok és filmek jelentenék a legnagyobb hozzáadott értéket a kereskedelmi vállalat számára, ugyanakkor még korántsem bizonyos, hogy bármelyik médiavállalattal sikerül majd megegyezni.

A Walmart+ hasonló az Amazon Prime-hoz, a havonta 12,95 dollárba kerülő tagsági díjért cserébe a fogyasztók többek között ingyenes házhozszállítást, kedvezményes árú üzemanyagot és hat hónapos Spotify előfizetést kapnak. Ezt a konstrukciót dobná fel a Walmart streaming videós tartalommal.

A Disney a héten jelentette be, hogy egy negyedév alatt több mint 14 millióval nőtt a streaming előfizetői száma, és már megelőzte a Netflixet is ebben a mutatóban. Ennek ellenére jól jöhet egy újabb platform a cég számára, ahol terjesztheti tartalmait, és egy esetleges későbbi ügyfélszám csökkenést is kivédhetne a Walmarttal való összefogással.

Az NBCU kihasználhatná a legnagyobb amerikai kiskereskedővel való partnerséget, hogy fellendítse a Peacock nevű, egyelőre visszafogottan teljesítő streaming szolgáltatását, amelyet nemrégiben töröltek az Xfinity előfizetők kiegészítő szolgáltatásaként. A partnerség itt is kölcsönösen előnyös lehet, mivel a Walmart már most is rendelkezik pozícióval a Peacockon, mint az egyik reklámpartnere.

A Paramount eközben úgy tűnik, pozitív lendületben van, így úgy érezheti, hogy nincs szüksége arra, hogy előfizetéseket ajándékozzon. A múlt héten rekordméretű streaming-növekedésről számolt be, a Paramount+ és a Showtime összesen 64 millió előfizetővel bír már.

A Walmart számára egy esetleges megállapodás a videostreaming területre való visszatérést jelentené, miután 2020 áprilisában eladta a Vudu TVOD platformot az NBCU-hoz tartozó Fandangónak.