Idén júliusban első alkalommal fordult elő, hogy az Egyesült Államokban a tévézésre szánt időből a streaming tartalmak fogyasztása nagyobb arányt tett ki, mint a kábeltévés műsorok. A Nielsen mérései szerint az amerikai júliusban hetente átlagosan több mint 190 milliárd percnyi streaming tartalmat néztek a televíziójukon.
Már jó ideje vannak jóslatok arról, hogy a streaming megelőzi majd a hagyományos tévézést, és idén júliusban egy újabb fontos mérföldkőhöz érkeztünk. Az Egyesült Államokban a tévénézésre szánt időből a streaming tartalmak részesedése 34,8 százalék volt a múlt hónapban a Nielsen adatai szerint. Ez azt jelentette, hogy a streaming megelőzte a kábeltévét, ami a tévénézési idő 34,4 százalékát tudhatta magáénak. Az egyéb lineáris televíziós szolgáltatások 21,6 százalékos részesedést értek el, míg az ezeken kívüli videós tartalomfogyasztásra – például játékkonzolos – is jutott 9,2 százaléknyi idő.
A Nielsen elemzése szerint az amerikaiak 190,9 milliárd percnyi streaming tartalmat néztek televízión júliusban, ez több mint ötödével múlta felül az egy évvel korábbit, és ennek köszönhetően a platform részesedése 6,5 százalékponttal bővült éves összevetésben. Érdekesség, hogy júliusban szinte az összes hét a legerősebbek közé tartozott, mióta a Nielsen méri ezt a mutatót is, csak 2021. december végén volt olyan hét, amikor több idő jutott a tévés streaming nézésre, mint a múlt hónapban. Ez persze érthető is, hiszen a Netflix egyik legnagyobb sikere, a Stranger Things új évadának zárása júliusban még alaposan megdobta a nézettséget.
A Nielsen elemzése szerint egyébként a Netflixex tartalmakra jutott a legtöbb idő a streaming platformok közül az összes, tévénézéssel töltött idő 8 százaléka, a YouTube 7,3 százalékkal szerepel a listán, míg a Hulu 3,6 százalékot ért el. A felhasználók számát rendkívül gyorsan növelő Disney+ részesedése ugyanakkor mindössze 1,8 százalék volt.