Sok a forró téma

A legfontosabb kérdés az, hogy mit tehetnek a márkák, hogy a dinamikus és sokszor váratlan változásokat eredményező gazdasági, környezeti, társadalmi hatások közepette is változatlanul involválóak és relevánsak maradjanak fogyasztóik számára – mutatott rá Szalóky Tóth Judit. A The Coca-Cola Company vállalati kapcsolatokért felelős magyarországi vezetője az mmonline.hu-nak beszélt többek között arról is, hogy miért különösen fontos most az összefogás a marketing szakmában, és hogyan gondolkoznak a fenntarthatóságról.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- Több mint húsz éve dolgozom marketing és kommunikáció által meghatározott üzleti területeken. A hitemet a marketing erejében az a hosszú távú tapasztalatom támasztja alá, amit a marketing értékteremtő és kézzel fogható növekedést biztosító eredményei kapcsán nap mint nap megélek.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A Marketing Summit a szakma meghatározó eseménye. Lehetőség arra, hogy megosszuk tapasztalatainkat, megvitassuk kérdéseinket vagy akár az esetleges kétségeinket is. Inspirálódjunk, és az itt szerzett tudást és információkat beépítve saját aktivitásainkba, hatékonyabban reagáljunk a gazdasági, üzleti, társadalmi környezet kihívásaira.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- A tapasztalatmegosztás, az együtt gondolkodás, a szakmai kapcsolatépítés pozitív hatása különös jelentőséggel bír a jelen helyzetben, amikor olyan dinamikus változások zajlanak, amelyeknek megértése és stratégiánkba való megfelelő beépítése meghatározó jelentőséggel bír a hatékony és fenntartható üzletmenet kapcsán.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Sok a forró téma. Ami leginkább izgalmasnak ígérkezik a konferencia kapcsán az a legújabb fogyasztói elvárásokra, szokásokra és preferenciákra adott válasz - jelen esetben akár rövid távon is, de nem megfeledkezve a hosszú távú következményekről. A legfontosabb kérdés az, hogy mit tehetnek a márkák, hogy a dinamikus és sokszor váratlan változásokat eredményező gazdasági, környezeti, társadalmi hatások közepette is változatlanul involválóak és relevánsak maradjanak fogyasztóik számára.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Azt gondolom, hogy a marketing szakmának most különösen szem előtt kell tartania a kölcsönös előnyökkel járó összefogás lehetőségét, mint a növekedés, a fejlődés és fejlesztés forrását - legyen szó tudásmegosztásról, szakmai szerepvállalásról vagy érdekérvényesítésről.

- Véleményed szerint, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A szakmai közvélemény formálása a marketing és kommunikációs felsővezetőknek mindennapi szakmai felelőssége, aminek természetesen egy magas szakmai elvárásokkal bíró konferencia, kiemelkedő hangsúlyt és jelentőséget tud adni.

- A Marketing Summiton a környezeti fenntarthatóságról beszéltek majd. Milyen szerepet játszik a fenntarthatóság a Coca-Cola működésében, hogyan épül be a mindennapokba és milyen eredményeket értetek el eddig globálisan és itthon?

- Olyan márkákat és termékeket gyártunk, amelyeket az emberek szeretnek, miközben fenntarthatóbb jövőt építünk vállalkozásunk, közösségeink és a bolygónk számára. Mindezt úgy tesszük, hogy közben hűek maradunk a célunkhoz: felfrissítjük a világot és változást hozunk. Vállalásaink publikusak, mérhetőek, a mindennapi üzletmenetünkbe beépülve annak szerves részét képezik, eredményeink pedig nemzetközi és hazai szinten is alátámasztják elkötelezettségünket.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Meggyőződésem, hogy egy rövid időre kiszakadva a napi operatív munka rutinjából, ezen a rendezvényen olyan szakmai ismeretket és inspirációkat gyűjthetünk, amelyek nagy mértékben hozzájárulhatnak szakmai eredményeinkhez, üzleti és marketing céljaink megvalósulásához.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.