- Hirdetés -

Célunk, hogy szexivé tegyük az építőipart

|

Rengeteg a negatív hír, a társadalom frusztrált, a világ azonban nem állhat meg, és abban a marketingnek döntő és lead szerepe van, hogy erre az emberek figyelmét is felhívjuk, és a gazdaság fenntarthatóan működjön – állítja Metykó Tibor. A KÉSZ Csoport marketing igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban elárulta, hogy milyen hatással volt rá a tavalyi Marketing Summit és beszélt arról is, hogy milyen szerepe van a marketingnek az építőiparban.

 

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A marketinget kicsit a zenéhez, vagy a sporthoz tudnám hasonlítani: ha jól csinálod, óriási tömegeket mozgathatsz meg vele. Emellett tudom, hogy kérdésre kérdéssel nem illik, de talán ezegyszer eltekinthetünk ettől: Ha mi, szakmabeliek nem hiszünk benne, akkor ki fog?

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- A KÉSZ Csoport építőipari márkaként évekkel ezelőtt nem volt a marketing térképen, de elkötelezett célunk, hogy a márkát vonzóvá és ismertté tegyük. A Marketing Summit egy olyan esemény, amit méltán tartanak a szakma csúcsrendezvényének, ahol képviselteti magát a szakma krémje. Ezentúl őszintén hiszem, hogy a marketing ahogy nálunk is, az elmúlt pár évben még inkább magasabb polcra került más vállalatok életében is, egy ilyen intenzív szakmai eseményen pedig rengeteget tanulhatunk egymástól, ezért nem kérdés, hogy nekünk is ott a helyünk.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Emlékszem, hogy tavaly a Summit után hetekig „fárasztottam” a kollégákat új irányokkal és ötletekkel, amiket magamba szívtam a rendezvényen. Idén kiállítóként, ha csak egy új gondolat, vagy insight lesz, amivel mindenki távozik a standunktól, én már boldog leszek.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
- Olyan világot élünk, amikor hirtelen minden megváltozott, és sajnos szinte havonta vannak olyan történések, amik lekötik az emberek figyelmét. Tekintve, hogy ezek javarészt negatív eseményekhez kötődnek, a társadalom globálisan frusztrált és bizonytalan. A világ azonban nem állhat meg, és abban a marketingnek szerintem döntő és lead szerepe van, hogy erre az emberek figyelmét is felhívjuk, és a gazdaság fenntarthatóan működjön.

 

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Fentiek miatt kicsit talán minden vállalat befelé fordult, hogy a saját működését optimalizálja és a lehető legkisebb mértékben érintse negatívan az elkövetkező, várhatóan kihívásos időszak. Nekünk, marketingeseknek azonban sosem szabad figyelmen kívül hagyni azt, akihez szólunk. Az a legfontosabb, hogy a perszónáink igényeire, vagy netán aggodalmaira adjunk megnyugtató, vagy inspiratív válaszokat. Én azt látom, hogy sokan most nem ezt teszik.

- A KÉSZ Group számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- Az építőipar Magyarországon jelenleg majd’ 400 ezer embernek ad munkát, így nem meglepő módon a gazdaság egyik motorja volt az elmúlt időszakban. Ez a boom jó eséllyel konszolidálódni fog a közeljövőben, a beruházási kedvet fékezheti a jelenlegi gazdasági helyzet, látunk már erre utaló jeleket. Emellett az építőipar egy hendikeppes terep: az iparág megítélése nem túl jó, bár sokat javult az elmúlt időszakban, de bőven van hova fejleszteni. A mi iparági purpose-ünk egyértelműen az, hogy ezen a pejoratív közegen és megítélésen változtassunk kommunikációs eszközökkel, szexivé tegyük az építőipart. Mivel a KÉSZ Csoport megítélése és vonzereje az iparági átlag duplájával növekszik, azt hiszem jó úton járunk. A célunk emellett az, hogy a prognosztizált recesszió ellenére se lassítsunk (marketing szempontból sem), és megelőzvén a piacot, győztesen jöjjünk ki ebből az időszakból is. Azon vagyunk, hogy a márkaépítés mellett tagvállalatainknak leadeket szerezzünk.

- Milyen kihívást jelent egy főleg B2B cég márkaépítése?

- A B2B mindig más, mint a B2C közeg. Velünk ATL-ben nem sokat találkozol, ettől függetlenül nagyon fontos célcsoportunk a lakosság employer branding szempontból. Egyébként azt látom, hogy a B2B marketing is mindinkább átalakul, és bár ezelőtt alap és kizárólagos volt a személyes meggyőzés, ma már a digitális marketing taktikák is működnek. Inkább úgy fogalmaznék, hogy nehezített a pálya: a B2C fogyasztók teljesen hozzászoktak az online vásárláshoz például, a mi esetünkben azonban ez lehetetlen folyamat. Irodaházat, vagy sportlétesítményt nem adsz el a webshopodon. ????

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Általában mi vagyunk a vállalatok szócsövei, de jó eséllyel a legaktívabb tagjai, ha kommunikációról, vagy a közvélemény formálásáról van szó: ez óriási felelősség nem csak a szakmára nézve, de a saját vállalatunkra is. Minden szónak, aktivitásnak súlya van. A Summit-on nagy dózisban kapod, és ha megtalálod azt, ami releváns számodra, akkor egészen biztosan nem mész haza üres kézzel.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Ha marketinges vagy, akkor véleményem szerint itt a helyed: a legsikeresebb szakemberektől tanulhatsz és inspirálódhatsz. Ha nem vagy marketinges, de szeretnéd érteni azt a gondolkodást, ami az üzleted meghatározó ereje lehet már rövidtávon is, akkor szintén találkozzunk a Várkert Bazárban!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...