- Hirdetés -

Nyakunkon az ötödik ipari forradalom

|

A mai gyorsan változó világban a digitális átalakulás új kihívásokat hozott a munkakörnyezetbe, amivel lassan mindenkinek meg kell küzdenie. Jelenleg az Ipar 4.0 időszakát éljük, de már nyakunkon az ötödik ipari forradalom is, ami a digitális technológiák eddiginél jóval szélesebb körű használatáról fog szólni. Ugyanakkor komoly problémát jelent, hogy Magyarországon, sokan még az Ipar 4.0-val sem tudják tartani a lépést, pedig az átállás utolsó utáni pillanatába érkeztünk.

Hazánk ipari hatékonysága jónak mondható, de főleg a KKV-k terén még hátrányban vagyunk az Európai Unió fejlettebb országaihoz képest. Ez a lemaradás nagy részben az Ipar 4.0-ra való átállás hiányából ered. Ahhoz, hogy a hazai kis- és középvállalati szektorban erős alap jöjjön létre a digitális átállásra, több képzési lehetőségre és tájékoztatásra lenne szükség.

Alacsony a tanulási kedv

„Sosem volt még ennyire aktuális, hogy megtörténjen az Ipar 4.0-ra átállás a magyar KKV szektor szereplői számára, ám sajnos egyelőre alacsony a tanulási kedv. Sok oktatás elérhető már, ráadásul ezek többsége gyorsan és érthetően magyarázza el a folyamatot, és kevés időráfordítással nagy eredményeket lehetne elérni” – mondta Lichtenthal Tina, az ARTO Consulting Kft. ügyvezetője.

A digitális transzformáció szakértője szerint a vállalkozók akár néhány új szokás elsajátításával is jelentős fejlődési pályára állhatnának.

„Sokszor ezeknél a kis cégeknél a tulajdonos a szakmai vezető, a pénzügyes, a mindenes. Rengeteg teher nehezedik rájuk és idő sincs arra, hogy tervet készítsenek, vagy hogy tudást szedjenek össze. De nehézség az is, hogy egyetlen vállalkozást segítő szervezettől sem születtek olyan képzések, melyek azt segítenék, hogy mindenki ismerje a rá háruló folyamatokat. Nagy szükség lenne most az átállásra, mert ha ezt nem ismerik fel, akkor könnyen lehet, hogy 2-3 év múlva már csak a bezárás lesz az egyetlen megoldás” – tette hozzá Zoltán Hevesi, projektmenedzser.

Tanfolyamok, tanulási lehetőségek az Ipar 4.0-ra való átállás irányításához

A nemrég lezárult TransIT projekt pont ezeket a változásokat hivatott elősegíteni. A három éven át tartó projekt célja az Ipar 4.0-ra való átállás irányításához szükséges munkaalapú kompetenciák fejlesztése volt. A TransIT projektcsapatot hat ország nyolc intézménye alkotta. Mindegyikük jelentős tapasztalatokkal rendelkezik a felnőttképzésben, és elkötelezetten támogatja az innovatív e-tanulási programokat.

„A TransIT által elkészített guidebook a résztvevő országok összefogásával került kiadásra, összefoglalva a kutatási eredményeket és ajánlásokat. A guidebook azt vállalta, hogy egy olyan leírást, metódust ad a cégeknek, amit, ha követnek, minél eredményesebben át tudnak állni az Ipari 4.0-ra” – mondta az ARTO Consulting Kft. ügyvezetője, aki arról is beszélt, hogy a szakmai könyv tartalma alapján az elkövetkezendő időszakban számos tanfolyamot szeretnének létrehozni, hogy ezzel is segítsék a magyar vállalkozók digitális átállását.

Az utolsó utáni pillanatban már lehet, hogy késő lesz minden

„A digitális fejlesztésekre lényegében az összes gyártó cégnek szüksége lenne. A zoknigyártól a tésztagyárig mindenkinek át kell állnia két-három éven belül. Az oktatások során a KKV szektorokat felbontjuk. Például lesz a pékségeknek, asztalosműhelyeknek, grafikusoknak és más szakmáknak külön tréningünk. Mindenkinek más a fontos, mindenkit más érdekel és máshogyan is kell megszólítani. Az a cél, hogy egy kis kézműves pékség is felismerje, hogy ha nem lép az Ipar 4.0 felé, hamarosan talán be kell zárnia, mert nem tudja a lépést tartani” – véli Lichtenthal Tina.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...