Vállalati arculatának (Corporate Identity; CI) az elmúlt harminc év során valaha végzett legnagyobb mértékű fejlesztésével a ŠKODA AUTO új szintre emeli márkaarculatát. A ŠKODA feliratlogót a jövőben gyakrabban tervezik használni a vállalat logóábrájánál, utóbbi megújult formája pedig különösen a digitális kommunikációs csatornákon jeleníthető meg előnyösebben. Az új márkaarculat először az információs és kommunikációs anyagokon jelenik meg, majd a jövőbeni modellekre is kiterjed.
Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja kiemelte: „Új vállalati arculatunkkal a teljes márkaidentitást új szintre kívánjuk emelni. Nem csak modellportfóliónk fejlődik, hanem ügyfeleink igényei is. Számunkra ez tökéletes alkalom, hogy felkészítsük márkánkat az átalakulás évtizedére, mind megjelenésében, mind pedig hangulatában (Look and Feel) ügyfeleink elvárásaihoz igazodva. Új vállalati arculatunkat modern és semmi mással össze nem téveszthető dizájn jellemzi, amely egyértelműen kifejezésre juttatja ’Digital First’ filozófiánkat.”
A marketingrészleg irányítása alatt a vállalat különböző részeiről érkezett munkatársak is részt vettek az új CI kialakításában, a jövőbeli márkaembléma-dizájn meghatározásakor pedig hat kulcsfontosságú piacról – Németországból, Indiából, Izraelből, Olaszországból, Norvégiából és Csehországból – összesen 2200 személy részvételével végeztek felmérést az előzetesen 165 logódizájn közül kiválasztott tervezetekről.
A jövőben a logóábránál gyakrabban megjelenő, új tervezésű ŠKODA feliratlogó
A jövőben logóábrájánál sokkal gyakrabban tűnik majd fel a marketingkommunikációban a ŠKODA feliratlogója. A teljes egészében megújult tipográfia ívekkel és élekkel ötvözi a szimmetrikus formákat. Külön kihívást jelentett az „S” betű feletti ékezet integrációja. Az úgynevezett „Háček” a ŠKODA történelmi cseh örökségére utal, s végül beépült a betű szerkezetébe. A felmérések szerint a tipográfiai feliratlogó nagyobb ismertséggel rendelkezik és hatékonyabb a márkaazonosító képessége.
Új logóábra – a középpontban a digitális kommunikáció
Noha a feliratlogónál kisebb mértékben, ugyancsak megváltozott a szárnyas nyíl embléma is, amelynek egyszerűsített dizájnja mindjárt az első pillantásra jól érzékelhető. A márkaembléma így a jövőben már a plasztikus hatású, háromdimenziós grafika nélkül jelenik meg, amivel a marketing- és a kommunikációs tevékenységek a nyomtatottról mindinkább az online felé változó formáihoz kíván alkalmazkodni a cseh autógyártó. Az egyszerűbb, kétdimenziós logó elsősorban a mobileszközökön érvényesül lényegesen jobban, emellett a különböző formátumokba is rugalmasabban integrálható.
Új vállalati arculat (CI) – az elektromos mobilitás és a fenntarthatóság színei
A színek terén a ŠKODA AUTO mostantól a zöld két árnyalatát – a Smaragd- és az Elektromos zöldet – alkalmazza, amelyeket az környezetvédelemmel, a hosszú távú fenntarthatósággal és az elektromos mobilitással hoztak összefüggésbe a vonatkozó felmérések résztvevői.
Az új CI fokozatosan minden érintkezési pontra kiterjed, s kezdetben az információs és kommunikációs anyagokon, 2024-től pedig az új modelleken is megjelenik. A ŠKODA járművek infotainment-rendszerei és egyéb elemei is új dizájnt kapnak, de a hivatalos márkakereskedők létesítményeiben alkalmazott dizájn is megváltozik az átalakulás során.