- Hirdetés -

Szabó Béla Attila a TOP50 marketinges rangsor élén

|

A Marketing&Media és a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén hetedik alkalommal állította össze az 50 legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozó listáját, a rangsor élén Szabó Béla végzett, Bánhegyi Zsófia és Juhász Péter Tibor előtt. Az idén mindössze a listán lévők ötöde cserélődött ki a tavalyi évhez képest, illetve még sosem fordult elő, hogy egy cégtől négyen is bekerüljenek a TOP50-be.

Néhány sportágban, ha valaki háromszor nyeri meg az adott tornát, akkor hazaviheti a győztesnek járó serleget. Így történt ez 1970-ben, amikor a vébégyőztes brazilok végleg megnyerték, és azóta örökre a vitrinjükben tarthatják a Rimet-kupát. Mostantól a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója, Szabó Béla Attila is méltán áhítozhat egy ilyen trófeára, ugyanis zsinórban harmadik alkalommal végzett listánk élén. A véleményvezérnek számító szakember – aki az idén a Top 50 médiás rangsorunkon a 11. helyen végzett – cége tavaly a Kantar Media listaáras adatai alapján 47,57 milliárd forintot költött el a hazai reklámpiacon.

A mostani rangsorunkon második lett a Szabó Béla Attilához hasonlóan a tavaszi médiás listán előkelő helyen szereplő Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Ő eddig három különböző cégtől is bekerült az összeállításunkba, ami jól jelzi nemcsak az általa képviselt vállalat, hanem a személyes márkája erejét is.

Juhász Péter Tibor, a Vodafone Magyarország márkaigazgatója most először ért el dobogós helyezést rangsorunkon, és ugyancsak azon kevesek közé tartozik, akik a médiás Top 50-ben is helyet kaptak. A vállalat tavaly, szintén a Kantar listaáras számai alapján 61,1 milliárdot költött a reklámpiacon, a szakember jövőjével kapcsolatban azonban kérdés, hogy milyen átszervezésekkel jár majd a cége 4iG általi felvásárlása.

A legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozók - TOP10

 

Újak és régi újak

A tavalyi évhez képest mindössze tíz új szakember található a listán, azaz a rangsor szereplőinek csupán a húsz százaléka cserélődött ki az előző évhez képest, ami az elmúlt esztendők összeállításaihoz viszonyítva egyáltalán nem sok. Tavaly például 36, míg egy évvel korábban 44 százalékban cserélődtek a listán található marketingesek.

Az újak közül a legelőkelőbb helyen Fazekas Bálint, az Euronics Magyarország ügyvezetője végzett, és ez köszönhető annak, hogy náluk volt a legmagasabb az offline értékesítés aránya, valamint az övék volt a legnagyobb, teljesen magyar tulajdonú webshop. Szilva Monika visszatérő szereplője összeállításunknak, a korábban a Nestlénél dolgozva a rangsorba bekerülő szakember ezúttal a Tesco vásárlói élményért felelős igazgatójaként található a Top 50-ben.

Popovics Adrienn nevével viszont még nem találkozhattunk a listán, a Hell Energy operatív marketingigazgatója most először szerepel nálunk. Igaz, a cégét korábban a jelenleg a Mol kommunikációs igazgatójaként dolgozó, Pantl Péter már képviselte az összeállításunkban. A listánkra visszatérő Tengerdi Laura ugyancsak azok közé tartozik, akik korábban egy másik vállalat képviseletében kerültek be a Top 50-be. Két éve a Budapest Bank marketingkommunikációs és ügyfélélmény-vezetőjeként találkozhattunk a nevével a rangsorban, míg az idén az UniCredit színeiben lett listás szereplő. Valószínűleg a hazai italos piac kapcsán van közös témája Balogh Barbarának és Mottl-Molnár Orsolyának. Az előbbi, a Velux regionális marketingigazgatója ugyanis mostani pozícióját megelőzően a Heinekennél dolgozott, és be is került a Top 50-be, míg utóbbi jelenleg a cég marketing- és kereskedelmi marketingigazgatója.

 

A Delivery Hero név talán nem sokat mond, ám a Netpincér, illetve a Foodpanda elnevezés már ismerősebb lehet. Ezt az átmárkázást vezényelte le Blaumann Debóra, aki ugyancsak most először kapott helyet listánkon, csakúgy, mint Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola vállalati kapcsolatokért felelős magyarországi vezetője.

Felkai György, aki az MVM Services Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatójaként került be a rangsorba, visszatérő szakember. A Top 50-ben való szereplésének az egyik oka, hogy 2015 eleje óta a teljes ügyfélvilág marketing- és kommunikációs igazgatója, és több mint hatmillió ügyfél számára végeznek speciális marketingtevékenységet. Bár most először olvashatjuk a Top 50-ben az Indotek Group marketingvezetője, Pintyőke Marcell nevét, a rangsorban való szereplése nem meglepő annak fényében, hogy a cége portfóliójába több mint kétmillió négyzetméter ingatlan tartozik, amelyek közül kiemelkedik több mint húsz bevásárlóközpont.

Négyen az elitben

Az összeállításunk hétéves történetében olyan már többször is előfordult, hogy egy céget ketten vagy hárman képviseljenek, de négyre sosem volt példa. Az idén azonban a Coca-Cola részéről kerültek be ennyien, Eipl Vilmos mellett Kölcsei Gergely, Mérő Ádám és újoncként Szalóky Tóth Judit is helyet kapott a Top 50-ben – az italos cég egyébként már tavaly is három szakembert „delegált” a rangsorba.

Ezenkívül a Magyar Telekom, valamint az MVM két szakemberrel is képviselteti magát a listán. Az előbbitől Szabó Béla Attila és Kovács András Péter, utóbbitól Jákó Eszter, valamint Felkai György került be az összeállításunkba.

A zsűrizés

Amarketinges rangsor a Marketing&Media és az MMSZ által felkért szakértői zsűri kétkörös szavazatai alapján állt össze. A 18 fős grémiumban a hazai marketing-, reklám- és kommunikációs piac szakmai szervezeteinek elnökei, egyetemi tanárok, valamint ügynökségi vezetők kaptak helyet.

A zsűri először egy úgynevezett long listet állított össze, amelynek alapjául a Marketing&Media szerkesztősége által javasolt lista szolgált. A zsűritagok javaslatai alapján bővült tovább a szavazólap, mégpedig úgy, hogy azok a jelöltek kerülhettek fel a listára, akikre még legalább két ajánlás érkezett.

A második körben hármas szempontrendszer alapján szavazott a zsűri, figyelembe vették, hogy az adott marketingkommunikációs vezető mennyire volt hatékony és eredményes az elmúlt egy évben, fontos volt az is, hogy mennyire számít véleményvezérnek az üzleti életben, továbbá az is, hogyan változott a meghatározó szerepe az elmúlt egy évben a korábbi időszakhoz képest. Az első két szempont esetén 1–10-es skálán szavazott a zsűri, míg a harmadiknál –5 és +5 közötti skálán lehetett voksolni a jelöltekre. A végleges rangsort az összeadott pontszámok és az adott embert pontozók hányadosa alapján állt össze.

 

A teljes rangsor és a toplista részletes elemzése a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. A következő napokban további, a TOP50 rangsorhoz kapcsolódó elemzésekkel, illetve marketingpiaci összeállításokkal jelentkezünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...