- Hirdetés -

A kiskereskedelmet támadják a zsarolóvírusok

|

A kiskereskedelmi szervezetek 77 százalékát érte zsarolóvírus-támadás, szemben a 2020-as 44 százalékkal – derül ki a Sophos adataiból.

A Sophos közzétett egy új ágazati felmérési jelentést, a The State of Ransomware in Retail 2022-t (“A ransomware helyzete a kiskereskedelemben, 2022”). A felmérés szerint a kiskereskedelemben volt a második legmagasabb a zsarolóvírus-támadások aránya tavaly az összes vizsgált szektor közül a média, szabadidős és szórakoztató ágazat után. Globálisan a megkérdezett kereskedelmi szervezetek 77%-át érte támadás - ez 75%-os növekedés 2020-hoz képest. Továbbá ez az érték 11%-kal több, mint az ágazatok közötti átlagos 66%-os támadási arány.

“A retail szervezeteket továbbra is az egyik legmagasabb arányban sújtják a zsarolóvírus támadások az iparágak közül. 2021-ben több, mint háromnegyedük szenvedett el ilyen csapást, így egy zsarolóvírusos incidens bekövetkezése az esetükben nem a “ha”, hanem a “mikor” kategóriába esik. A Sophos tapasztalatai szerint az ilyen támadásokkal szemben sikeresen védekező szervezetek nem csupán többrétegű védelmet alkalmaznak, hanem valódi emberek közreműködésével is növelik a biztonságot. Ezek a személyek ki vannak képezve a támadások keresésére és az olyan fenyegetések aktív vadászatára, amelyek bejutnak a hálózatba/rendszerbe, mielőtt azok még bombaként eszkalálódhatnának egy nagyobb problémává. Az idei felmérés azt mutatja, hogy a célba vett retail szervezetek mindössze 28%-a tudta megakadályozni az adatai titkosítását, ami arra utal, hogy az iparág nagy részének javítania kell a biztonsági helyzetén a szükséges eszközökkel és a megfelelően képzett biztonsági szakértőkkel, hogy segítsenek menedzselni az erőfeszítéseiket,” mondta Chester Wisniewski, a Sophos vezető kutatója.

A zsarolóvírus által megtámadott kiskereskedelmi szervezetek arányához hasonlóan nőtt az átlagos váltságdíj összege is. 2021-ben az átlagos váltságdíj-kifizetés 226 044 USD volt, ami 53%-os növekedés 2020-hoz képest (ami 147 811 USD volt). Ez azonban kevesebb, mint egyharmada volt az ágazatközi átlagnak (amely 812 000 USD).

“Valószínű, hogy a különböző fenyegetések mögött álló csoportok különböző iparágakat támadnak. Az alacsony képzettségű zsarolóvírus csoportok némelyike 50 000 - 200 000 USD-t kér váltságdíjként, a kifinomultabb és jelentősebb hírnévvel bíró támadók akár 1 millió dollárt, vagy még többet is követelnek,” mondta Wisniewski. “Az Initial Access Brokerek (IAB-kel) és a Ransomware-as-a-Service lehetőségek segítségével sajnos még a ranglétra alján álló kiberbűnözők is könnyen vásárolhatnak hálózati hozzáférést és egy zsarolóvírus eszközkészletet, amellyel különösebb erőfeszítés nélkül indíthatnak el egy támadást. Valószínűbb, hogy a kisebb, opportunista támadók az önálló kiskereskedelmi üzleteket és a kis láncokat veszik célba,” nyilatkozta Wisniewski.

A további megállapítások közé tartoznak:

Habár a kiskereskedelmi szektor volt a második leginkább támadott ágazat, az iparág elleni kibertámadások mennyiségének (55%) és összetettsége (55%)k észlelt növekedése valamivel elmaradt az ágazatközi átlagtól

A zsarolóvírusok által sújtott retail szervezetek 92%-a mondta azt, hogy a támadás hatással volt a működési képességükre, 89%-uk pedig azt nyilatkozta, hogy a támadások következtében szervezetük forgalmat/bevételt veszített.

2021-ben a kiskereskedelmi szervezetek számára a zsarolóvírus támadások utáni helyreállítás átlagos összköltsége 1,27 millió USD volt, ami csökkenés 2020-as 1,97 millió USD-hez képest.

2020-hoz képest csökkent a váltságdíj-kifizetés után visszanyert adatok mennyisége (67%-ról 62%-ra), csakúgy, mint azoknak a kiskereskedelmi szervezeteknek az aránya, akik minden adatukat visszakapták (9%-ról 5%-ra).

A felmérés eredményei alapján a Sophos szakértői a következő bevált gyakorlatokat javasolják minden szervezet számára, bármely szektorban is legyenek aktívak:

Telepíts és tarts fenn kiemelkedő minőségű védelmet a környezeted minden pontján! Rendszeresen ellenőrizd a biztonsági szabályokat és győződj meg arról, hogy továbbra is megfelelnek a szervezet igényeinek!

Proaktív módon vadássz a fenyegetésekre, hogy azonosítsd és megállítsd az ellenfeleket, mielőtt azokat végrehajthatnák a támadásaikat - ha munkatársaidnak nincs ideje vagy képzettsége ezt házon belül elvégezni, bízz meg egy külső menedzselt észlelő és helyzetkezelő (Managed Detection and Response, MDR) csapatot!

Erősítsd meg az informatikai környezetedet a legfontosabb biztonsági hiányosságok felkutatásával és orvoslásával: ilyenek például a javítatlan eszközök, a védelem nélküli gépek és a nyitott RDP-portok. A kibővített észlelő és helyzetkezelő (Extended Detection and Response, XDR) megoldások ideálisak erre a célra.

Készülj fel a legrosszabbra és legyen egy frissített, kész terved a legsúlyosabb incidens esetére!

Készíts biztonsági másolatokat és gyakorold az azokból történő visszaállítást a minimális fennakadások és helyreállítási idő biztosítása céljából.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...