- Hirdetés -

Lokalizálni kreatívan is lehet

|

A Johnnie Walker ritkán fejleszt lokális kampányokat, általában a globális anyagokat használják egy az egyben itthon is. Nem csoda, hogy a hazai marketingcsapat és ügynökségük, a Wavemaker kapva kapott a lehetőségen, hogy bebizonyítsák: egy általános globális üzenetből is születhet inspiráló és releváns lokális tartalom, amit több millióan látnak.

Adrien Brody főszereplésével 2021-ben indult el a régióban a KEEP WALKING márkaüzenetet újragondoló Local Walkers kampány, melyben a pandémia utáni megváltozott környezetre akart gyorsan reagálni a márka.

A hazai csapat azt a feladatot kapta, hogy ezt az irányt vigye tovább magyar művészekkel, az itthoni fogyasztók számára is jelentőséggel bíró üzenettel, mellyel ösztönözni szerettek volna mindenkit, hogy küzdjenek az álmaikért, a közösségeikért.

„A Local Walkers kampánnyal olyan autentikus hazai együttműködések megkötésére törekedtünk, amelyek által méltán tudjuk folytatni az Adrien Brody és Milla Jovovich által megkezdett, KEEP WALKING üzenetre épülő kampányt. Azt gondolom, hogy ezt a feladatot sikeresen abszolváltuk, hiszen Péterfy Bori és az Ivan & The Parazol zenekar jelenéből és múltjából építkezve olyan minőségi tartalmak születtek, amelyekhez a magyar fogyasztók is könnyen tudnak kapcsolódni, és inspirálódni belőlük” - mondta Szemeti Dóra, a Zwack Unicum Johnnie Walker Brand Managere.

Ennek szellemében készült 2 online film Péterfy Bori és az Ivan & The Parazol főszereplésével, és hozzájuk kapcsolódóan 2-2 branded content is, amiben az általuk választott példaképekkel beszélgettek.

Ivánék filmje

 

Ivánék hőse

 

„Imádtuk a témát, és meg akartuk mutatni, hogy egy globális üzenetből is készülhet cool és mondanivalójában és vizuálisan is friss kampány úgy is, hogy nyilván sokkal kevesebb büdzséből dolgoztunk, mint amiből a Brodyval készült videó született” - mondta el Mendrei Zoli, a Wavemaker Head of artja.

Bori filmje

 

Bori hétköznapi hőse

 

A globális koncepción annyit újítottak, hogy miután az influenszer csapatuk leszerződtette Borit és Ivánékat, és velük is beszélgettek, eldöntötték, hogy a magyar filmek sokkal személyesebbek lesznek, amit vizuálisan a szereplők és a környezetük viszonyának játékos kiemelése szimbolizált.

Ez pedig bejött, ahogy a visszajelzések is mutatják. A kampány kiemelkedően jól teljesít, sok-sok pozitív komment érkezett rá a nézőktől és a szakmától is. Plusz öröm, hogy több ezüstöt is bezsebeltek vele az Arany Pengén és a Hipnózison is.

 

„Az új kampánnyal a Johnnie Walker célja, hogy reményt és bátorságot adjon az embereknek: lépjenek ki a hétköznapok mókuskerekéből. Az elmúlt év a mi évünk volt a Johnnie Walkerrel, 8,2%-ot tudtunk növekedni Magyarországon premiumizáción keresztül, továbbá a második legtöbbet említett whisky márka voltunk a tavaly őszi időszakban. Hiszek abban, hogy a Keep Walking még sosem volt relevánsabb, mint most, és hogy a helyi tartalmak azok, amelyek igazán közel hozzák a márka platformját a fogyasztókhoz” - mondta Fejes Dóra, a Diageo Johnnie Walker Senior Brand Managere.

Mindez nem jöhetett volna létre, ha nincs egy erős ügyfél, ügynökség és gyártó közötti kapcsolat.

„A Wavemakernél az a tapasztalatunk, hogy még ha szűkebb keretek közé is vagyunk szorítva, de megvan felénk a bizalom az ügyféltől, így egy egyszerűbb briefből is lehet niche tartalom. Ehhez viszont az kell, hogy az artistok, rendezők és a stáb is szabadabban gondolkodhasson, és lehetőséget kapjon az improvizációra. A fejlesztés során Bori és Ivánék is hozhatták a saját ötleteiket, amiket Szőke Barna rendező és Szemerey Bence operatőr elképesztően jól használt fel a helyszínen és a vágószobában is. Dóriék pedig ebben végig támogatóak voltak” - mondta el Szládovics Orsi kreatívigazgató.

A két fő film mellé kiegészítő contentként készült négy kisebb interjú is, melyekből civilek történeteit ismerhettük meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...