- Hirdetés -

Tovább zöldül a ŠKODA

|

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, illetve az elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása mellett.

A fenntarthatóság áll a „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” középpontjában

A cseh autógyártó „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója kulcsfontosságú területeként határozta meg a hosszú távú fenntarthatóság témakörét, ambiciózus célokat tűzve ki maga elé tevékenysége szén-dioxid-lábnyomának a teljes értékteremtési láncolat mentén megvalósítandó, hatékony csökkentése érdekében. A ŠKODA AUTO az elmúlt év során e területen eszközölt beruházásai – a környezetvédelem, a szociális ügyek, a vállalatirányítás és a pénzügy témaköreiben folytatott átfogó, átlátható kommunikációval együtt – nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a Volkswagen Csoport a világ első autóipari vállalataként felelhessen meg az Európai Unió Fenntartható Finanszírozási Akcióterve (European Union’s Sustainable Finance Action Plan) és az EU Taxonómiarendelet (EU Taxonomy) jelentési követelményeinek.

Az elektromos mobilitás további bővítése

A ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd, s tervei szerint 2030-ra 70 százalék fölé kívánja emelni tisztán elektromos modelljeinek arányát európai járműértékesítésében. A ŠKODA AUTO célja, hogy az elektromos mobilitás folyamatos bővítése révén 2030-ra több mint 50 százalékkal csökkentse flotta-szén-dioxid-kibocsátását a 2020-as szinthez viszonyítva.

Karbonsemleges termelés

A ŠKODA AUTO egyre inkább a megújuló forrásokból származó energiák felé fordul járművei gyártása során, jelentősen csökkentve termelése szén-dioxid-kibocsátását. Ez nem kevesebbet jelent, mint hogy 2030-ra mindhárom csehországi üzeme nulla nettó karbonemisszió mentén működik majd, míg az indiai gyárak 2025-re teljes mértékben szén-dioxid-semlegessé válnak. Vrchlabí főegységgyára már 2020 végére teljesítette e célkitűzést. A megújuló forrásokból származó energiák használata mellett szintén az átfogó intézkedések közé tartozik a hulladékok újrahasznosítása, erőforrás-hatékony anyagok, illetve folyamatok alkalmazása és a túlnyomórészt zöld logisztika. A ŠKODA AUTO a ŠKO-ENERGO vállalattal együttműködésben a kelet-csehországi Moravice-Melčben létesülő szélerőműpark építését is támogatja.

Fenntartható anyagkörforgás és második akkumulátor-életciklus

A ŠKODA AUTO mind gyakrabban választ olyan természetes, újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat, mint amilyeneket például ŠKODA VISION 7S koncepciómodelljéhez használt. A fémek és az üveg mellett már az újrahasznosított műanyagok is megjelentek a márka új modelljeiben, a ŠKODA ENYAQ iV számára például természetes gyapjúból és újrahasznosított PET-palackokból készült üléskárpit is rendelhető. A következő lépést a műanyagból és a cukorrépa vagy virágosnád (Miscanthus) rostjaiból készült kompozit anyagok jelentik, de a rizshéj, a kender, a parafa és a kókuszrostok felhasználására is folynak kutatások. Újrahasznosításukat megelőzően a ŠKODA telepített (stacioner) energiatároló rendszerekben alkalmazza az elektromos járművekből származó, használt nagyfeszültségű akkumulátorokat, ami második életciklusukként hatékonyan csökkenti az akkumulátorok szén-dioxid-lábnyomát.

Az e-modellek klímasemleges üzeme

A ŠKODA AUTO hosszú távú fenntarthatóság iránti holisztikus megközelítése nemcsak a szén-dioxid-semleges termelésre, hanem az elektromos autók gyakorlatilag nulla károsanyag-kibocsátású üzemére is kiterjed. A ŠKODA ENYAQ iV modelleket már szén-dioxid-semleges mérleggel szállíthatják ki az ügyfeleknek, a gyártás jelenleg még nem megelőzhető szén-dioxid-kibocsátását pedig tanúsított karbonkreditek vásárlásával egyenlíti ki a ŠKODA AUTO. A vállalat emellett a megújuló energiaforrások európai bővülését is támogatja, s például egy új szélerőmű-park építésében is részt vesz Finnországban. A számítások szerinti 570 GWh éves kapacitásával az erőmű mintegy 150 ezer háztartás elektromosáram-ellátásához elegendő – vagy éppen helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő ŠKODA elektromos járművek töltésére használható – zöldenergiát termelhet a jövőben.

Újonnan alapított Külső Fenntarthatósági Tanács nemzetközi szakértőkkel

A ŠKODA AUTO 2021 novemberében létrehozta saját Külső Fenntarthatósági Tanácsát (External Sustainability Council). A külső, független testület öt nemzetközileg elismert szakértőből áll, akik a tervezett fenntarthatósági intézkedések végrehajtására vonatkozóan adnak tanácsot az igazgatótanácsnak, valamint új perspektívákkal, impulzusokkal és megközelítésekkel szolgálnak. Ezzel az autógyártó az egyik első olyan vállalat Csehországban, amely immár saját bizottságának szakértelmét veszi igénybe e szakterületen.

Széleskörű képzés a ŠKODA márkakereskedők számára és további fenntarthatósági tevékenységek

A fokozott hosszú távú fenntarthatóság felé vezető útján a ŠKODA világszerte 3200 márkakereskedőjét is szisztematikusan be kívánja vonni ezirányú erőfeszítéseibe. Egyértelmű ugyanis, hogy a mégoly apró intézkedések is hatékonyan csökkenthetik a szénlábnyomot, mint például kerékpár felajánlása cserejárműként az ügyfelek számára a szervizlátogatások alkalmával. A kiskereskedelmi szektorban alkalmazott GreenRetail koncepció mellett a GreenProduct a lehető legkörnyezetkímélőbb járművekre, míg a GreenFactory a hosszú távon fenntartható termelésre összpontosít.

A vállalat hosszú távú fenntarthatósági intézkedései a Volkswagen Csoport „goTOzero” környezetvédelmi küldetésnyilatkozatára épülnek, s egyaránt felölelik az éghajlatváltozás, a természeti erőforrások, a levegőminőség és a környezetvédelmi megfelelőség témaköreit.

Ennek részeként a #Project1Hour kezdeményezés arra hívja fel a Volkswagen Csoport mintegy 660 ezer munkatársát, hogy a hosszú távú fenntarthatósághoz és a klímavédelemhez nyújtott személyes hozzájárulásukat áttekintve ünnepeljék minden év április 22-én a Föld Napját. 2022-ben a ŠKODA AUTO, valamint SAVWIPL India, ŠKODA AUTO Németország és ŠKODA AUTO Szlovákia leányvállalatainak dolgozói vettek részt a kampányban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...