- Hirdetés -

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

|

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka annak, hogy a Coca-Cola HBC a Costa Coffee után egy második kávémárkával, a Caffè Vergnanoval szélesítette portfólióját. A vállalat, célja, hogy a Caffè Vergnano mint új belépő a szuperprémium piacra 2023 végére 0,5%-os piacrészhez jusson a teljes magyar kávépiacon, ami volumenben 200%, árbevételben 220%-os növekedést jelent.

A Coca-Cola HBC vállalatcsoport ez év elején az elsők között Magyarországon kezdte meg a Caffè Vergnano prémium olasz kávétermékek kizárólagos forgalmazását, miután 2021 októberében 30%-os részesedést szerzett a márkatulajdonos Casa del Caffè Vergnano vállalatban. A Vergnano család álma az volt, hogy kávéjuk eljusson a világ minden részére és ezt az álmot az italgyártó nagyvállalattal együtt tudják megvalósítani.

„A kávé meghatározó eleme a stratégiánknak, hogy teljeskörű italgyártó vállalatként minden napszakban minden egyes felmerülő fogyasztási alkalomra megfelelő terméket kínálhassunk vevőpartnereink és fogyasztóink számára. A jelenleg 200 hazai vendéglátóhelyen kapható márkával a célunk, hogy 2023 végéig további 300 HoReCa partnert vonjunk be az értékesítésbe” – mondta el az Accademia Vergnano átadására rendezett sajtótájékoztatón Árok Gábor, a Coca-Cola HBC Magyarország kávéportfóliójának vezetője. „A vendéglátóipari értékesítés mellett az otthoni fogyasztásra is nagy hangsúlyt fektetünk, hiszen ahogy a gkid-vel közös kutatásunkból is kiderült, a legtöbben otthonukban reggel kávéznak: amint kinyitják a szemüket, a fogyasztók 84 százaléka már indítja is a napot egy energiát adó feketével. Persze a nap további részében is szívesen fogyasztunk kávét: népszerű a délelőtti (43 százalék) és az ebéd utáni (44 százalék) kávé is, de sokan a délutáni órákban is megisznak egy-egy csészével (37 százalék).”

A gazdasági válság természetesen kihívások elé állítja ezt a szektort is. A Nielsen 2022-es magyarországi adatai szerint bár sok téren az emberek kevesebbet fogyasztanak egy adott termékből, vagy olcsóbb brandet vesznek le a polcokról, azonban a kávéval ez nem így van. A legfrissebb adatok szerint ugyanolyan mennyiségben és ugyanazt a márkát választják továbbra is mint korábban. Úgy tűnik tehát, hogy a minőséghez ragaszkodnak a magyarok, a mindennapokba élményt egy magas minőségű kávéval csempésznek. Magyarországon az éves kávéfogyasztás jelenleg mintegy 19 ezer tonnára tehető.

A Caffè Vergnano egy idén 140 éves múltra visszatekintő prémium olasz kávé, amely alapítása óta hű az olasz kávéhagyományokhoz, miközben folyamatosan lépést tart a legújabb kávétrendekkel. A családi vállalkozás – amely immár negyedik generáció óta egyengeti a márka útját – rendelkezik a legrégebbi kávépörkölő üzemmel Olaszországban, ahol tradicionális módszerekkel pörkölik és blendelik a kávébabokat. A Caffè Vergnano büszke a hagyományaira legyen szó a termékek előállításáról, vagy az olasz kávékultúra terjesztéséről.

„Az olasz kávékultúra része a tradíció, az évszázados előállítási módok, a jól bevált receptúra és a testes ízélmény sok fogyasztót vonz, akik számára a történelem és a hagyományok szeretete legalább olyan fontos, mint a kávé, amit elfogyasztunk” – mondta Carolina Vergnano, a Casa del Caffè Vergnano vezérigazgatója, az Accademia Vergnano Budapest képzési központ hivatalos megnyitóján. „Blendjeink sokéves tapasztalataink eredményei: mivel a kávébabok minősége évről évre változhat, ezért a mi feladatunk és tudásunk szükséges ahhoz, hogy egységes, harmonikus maradjon a Caffè Vergnanora jellemző autentikus ízvilág.”

A folyamatos kiváló minőség biztosítása mellett a vállalat elkötelezte magát a fenntartható működés mellett, különös figyelmet fordítva a csomagolási hulladékok kezelésére. A Caffè Vergnano kapszulás termékei biológiailag lebomló, komposztálható csomagolásban érkeznek, míg a HoReCa egységekben értékesített 1882 elnevezésű kávék csomagolása 100%-ban újrahasznosítható, valamint 100%-ban újrahasznosított PET alapanyagból készül.

A Caffè Vergnano a tradíció, a szakmai tudás átadására is nagy hangsúlyt fektet, ezért jöttek létre világszerte képzési központjai. Az Accademia Vergnano képzési központok hálózatával a vállalat arra törekszik, hogy minél szélesebb körben megismertesse a minőségi kávékészítés titkait és praktikáit a vendéglátás szakma képviselőivel, illetve a kávé iránt elkötelezett érdeklődőkkel. Az első Accademia Vergnano a Vergnano család szülővárosában, Chieri-ben létesült, megemlékezve a vállalat 1882-ben indult történetéről. Az oktatási központ kialakítását a család otthona inspirálta, hangsúlyozva az olaszok számára oly fontos családi összetartozást, a szeretetteljes atmoszférát és közös alkotás inspiráló hatását. A most átadásra kerülő Accademia Vergnano Budapest 50 millió forintos beruházással született meg és a következő egy évben összesen 300 vevőpartnereknek illetve baristáknak szóló szakmai képzésnek ad majd helyet.

A koronavírus okozta kihívások és lezárások ellenére a Caffé Vergnano vállalat a 2021-es évet 92 millió eurós teljes forgalommal zárta, ami megközelítette a válság előtti, 2019-es forgalmat. Tehát stabil, nagymúltú vállalatról van szó, amely mára meghatározó szerepet tölt be az olasz kávépiacon, 90 országban van jelen.

„Közös célunk a Casa del Caffè Vergnano csapatával, hogy együttes erővel növeljük a márka ismertségét és elérhetőségét azokban az országokban, amelyekben a Coca-Cola HBC jelen van annak érdekében, hogy a prémium olasz kávék minél szélesebb fogyasztói körhöz eljuthassanak. Célunk, hogy a Caffè Vergnano mint új belépő a szuperprémium piacra 2023 végére 0,5%-os piacrészhez jusson a teljes magyar kávépiacon. Ez volumenben 200%, árbevételben 220%-os növekedést jelent. A Coca-Cola HBC ebben a munkában kiterjedt vevőpartneri hálózatával, több évtizedes értékesítési tapasztalatával és végrehajtási kiválóságával támogatja a Casa del Caffè Vergnano csapatát” – mondta el a rendezvényen Árok Gábor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...