- Hirdetés -

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

|

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt megvették a jegyeket. A magyar turisták egyre többször használják a „bárhová” opciót, a lengyelek a körutazásokat, a románok pedig a last minute városlátogatásokat szerették a legjobban a nyári szezonban. A repülőjegyárak csökkennek, a kelet-közép-európai régió lakosainak utazási kedve ősszel sem enyhül, kétszer annyi az őszi foglalás, mint tavaly. A hazánkból októberben induló repülőjáratokra a jegyek átlagosan több mint 20 százalékkal olcsóbbak, mint nyáron, míg novemberben tovább csökken az ár.

A Kiwi.com, a cseh központú utazási technológiai vállalat rendszeresen figyeli és elemzi a turisztikai trendeket. Ezúttal a vállalat a közép-kelet-európai régió, ezen belül Magyarország mellett Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Románia lakóinak repülőjegy vásárlási szokásait vette górcső alá. Megnézték az adataikat, hogy kiderüljön, hogyan, mikor, mennyi ideig és hova szerettünk a legjobban utazni nyáron, valamint, hogy mi várható idén ősszel.

„A járattörlések és az áremelkedések ellenére a repülés továbbra is népszerű. A Kiwi.com-on keresztül a nyár folyamán a tavalyi nyárhoz képest a régió egyes országaiban megduplázódott, Magyarországon több mint a négyszeresére nőtt a foglalások száma” - mondta Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com customer experience igazgatója a nyári foglalási adatokról.

Csak azért is nyaralunk!

Az idei nyári utazási szezon nagyon népszerű volt. Sokak számára több mint 2 éve ez volt az első alkalom, hogy repülővel utazhattak. A Kiwi.com adatai szerint a régió országai közül a magyar piacon volt tapasztalható a leglátványosabb növekedés, nálunk 2021-hez képest 4,2-szeresére nőtt a lefoglalt járatok száma. Lengyelországban és Szlovákiában háromszoros növekedést regisztráltak, Csehországban a foglalások száma nemcsak a tavalyi évhez, hanem a járvány előtti időszakhoz képest is megduplázódott, míg Romániában 150%-os volt a növekedés.

Az idei utazási trendek

A Kiwi.com repülőjegy keresőmotorja által megfigyelt legfontosabb trendek között van néhány, amely külön figyelmet érdemel:

Spontán magyarok: Keresés: „Bárhová”

Az összevetésből kiderül, hogy például a magyar turisták egyre inkább hajlandóak voltak a „bárhová” opcióhoz nyúlni, idén már több mint kétszer annyian, mint 2021-ben. Ez az opció lehetővé teszi, hogy olyan nyaralási célpontot találjunk, amely pénzügyi paramétereknek, időbeállításainknak megfelelő. Az utazás célpontja nem annyira fontos, mint az erre a célra elkülönített költségvetés vagy időzítés. A spontaneitásra és a választás szabadságára helyezhetjük a hangsúlyt.

Románia kedvence: last-minute városi kirándulás

A city-break, azaz egy hosszú hétvége egy-egy európai nagyvárosban, évek óta az egyik legnépszerűbb és legszívesebben választott utazási forma. A Kiwi.com elemzése szerint ez a tendencia a romániai turisták körében is hasonlóan vonzónak bizonyult az elmúlt nyaralás során, ahol a legtöbb utazó inkább a last minute városlátogatást választotta a több héttel előre történő foglalás helyett.

Előre tervező csehek és szlovákok

A csehek és szlovákok terveznek leginkább előre, ők több mint egy hónappal az utazás előtt megvették a jegyeket (átlagosan 35 nappal előbb), a lengyelek viszont úgy tűnik, jobban szeretnek rögtönözni, ők átlagosan csak 3 héttel az indulás előtt veszik meg a repülőjegyüket.

Körutazó lengyelek

A „multi-city”, vagy „több város” opció szintén egyre növekvő trend a régió országaiban, a lengyel utazók például a tavalyi évhez képest ebben a szezonban négyszer többen használták. A „multi-city” különösen hasznos, ha körutazást tervezünk. Tökéletes azok számára, akik nem akarnak egyhelyben ülni, és egy utazásból akarják kihozni a legtöbbet.

A legnépszerűbb úticélok

És most jöjjenek a hasonlóságok. Bár szeretünk különlegesnek tűnni, mégis nagyjából ugyanazokat szeretjük, mint szomszédaink. Minden vizsgált ország idén nyáron is Olaszországba és Spanyolországba repült legszívesebben. A legnépszerűbb repülős úti célok első 5 helyére még Franciaország, Görögország és az Egyesült Királyság került, kivéve a szlovák utazóknál, akik szívesebben repülnek Franciaország helyett inkább Horvátországba.

A Kiwi.com adatai azt mutatják, hogy a románok és a magyarok kedvenc városa London volt az idei nyáron, a szlovákoknál Mallorca fővárosa, a cseheknél Róma áll az első helyen, a lengyel turisták pedig Párizst szerették volna látni leginkább.

Az ősz és az csökkenő jegyárak vonzzák a turistákat

A régió utazási kedve ősszel sem enyhül, amit a jelenlegi foglalások száma is bizonyít, hiszen több mint kétszerese a tavaly őszi számoknak. A leggyakoribb úti célok ismét Olaszország, Spanyolország, Nagy-Britannia, Franciaország és Portugália.

Az őszi utazási hullámot az alacsonyabb jegyárak is támogatják, amelyek folyamatosan csökkennek. „Ősszel olcsóbb repülőjegyekre számíthatunk. Ennek nemcsak a főszezonon kívüli időszak az oka, hanem az is, hogy a légitársaságok a tél előtt növelik pénzügyi tartalékaikat, olcsóbb repülőjegyeket kínálnak, hogy minél több jegyet tudjanak eladni” - tette hozzá Eliška Dočkalová.

Az ősszel utazást tervezők tehát sokkal alacsonyabb árú repülőjegyekre számíthatnak. A hazánkból októberben induló repülőjáratokra a jegyek átlagosan több mint 20%-kal olcsóbbak (átlagár 97 EUR körül), mint nyáron, míg novemberben tovább csökken az ár, átlagosan 85 euróért kaphatunk repülőjegyet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...