Banki és fintech együttműködésnek köszönhetően a Coca-Cola HBC vállalatcsoporton belül elsőként Magyarországon fizethetnek ezután azonnali átutalással és kártyával az italgyártó vállalat ügyfelei. A fejlesztéssel a Coca-Cola HBC Magyarország és mintegy 35 ezer vevőpartnere számára is lényegesen egyszerűbbé, gyorsabbá és biztonságosabbá válnak a pénzügyi tranzakciók, ez lehetőséget nyújt arra, hogy a készpénzforgalom csökkenjen és az egyre népszerűbb azonnali fizetési megoldás még gyorsabb ütemben terjedhessen.
A Coca-Cola HBC Magyarország első körben 400 darab myPOS Carbon eszközt helyez forgalomba az IQOM Kft., a myPOS magyarországi disztribúciós partnere által fejletszett CCHBC Pay alkalmazással, amellyel érintésmentesen lehet kártyával és azonnali átutalással is fizetni.
Az azonnali fizetési rendszeren keresztül (AFR) a legfeljebb 10 millió forint összeghatárig terjedő, elektronikus úton indított egyedi belföldi átutalások teljesülnek. A pénzügyi megoldás az év minden napján, 0-24 órában működik, a tranzakció átfutási ideje 5 másodperc. Az azonnali fizetési rendszert 2020. márciusától vehetik igénybe a magyarországi bankok ügyfelei. Az azonnali fizetés során a bonyolult számlaszámokat is elfelejthetik a partnerek: számlaszám helyett akár egy előre regisztrált e-mail cím, vagy telefonszám is megadható azonosítóként. Az azonnali fizetés maga a „készpénz nélküli készpénz”, hiszen kényelmes és versenyképes alternatívája a készpénzes fizetésnek.
A rendkívül tartós, csepp, por és ütésálló smart POS terminál Android 9.0 operációs rendszeren fut, kihasználva a myPOS AppMarket előnyeit. A kimondottan a Coca-Cola HBC Magyarország igényeinek megfelelően fejlesztett CCHBC Pay alkalmazás csökkenti a készpénzforgalmat és segítségével az ország legnagyobb üdítőital gyártója valós időben tudja nyomon követni, hogy a beérkező kártyás fizetések és utalások pontosan melyik vevőpartnertől, mikor és milyen rendeléssel kapcsolatban érkeztek.
„Az, hogy a Coca-Cola HBC Magyarországgal dolgozhatunk együtt, jól bizonyítja, hogy elkötelezettek vagyunk a magas színvonalú szolgáltatások mellett, és olyan integrált megoldást tudunk kínálni, amely minden piaci igényt kielégít” – mondta B. Tóth Ferenc az IQOM Consulting Services Kft. ügyvezetője. „A legnagyobb hazai üdítőital gyártóval való partnerkapcsolat számunkra azért is kiemelten fontos, mert az együttműködésen keresztül első kézből mutathatjuk be szolgáltatásunkat az általuk kiszolgált több mint 35 ezer ügyfélnek. Hiszünk abban, hogy ez a partnerség is azt bizonyítja, hogy képesek vagyunk gyorsan, hatékonyan és ügyfélcentrikusan dolgozni, ötvözni a kártyás és az átutalásos fizetéseket, ráadásul mindkettő esetében azonnali elszámolással. Mint a myPOS kiemelt disztribútora arra törekszünk, hogy minden vállalkozás megismerjen minket és segíteni tudjuk őket a gördülékeny pénzügyi digitalizációban.” – tette hozzá.
Az azonnali átutalás banki hátterét a Raiffeisen Bank biztosítja, így a Coca-Cola HBC Magyarország egy integrált banki és fintech alkalmazást vezethet be kiterjedt értékesítési hálózatában, kiváltva ezzel a készpénzes fizetés várhatóan egyre nagyobb hányadát.
„A Raiffeisen Bank nagyvállalati, pénzügyi intézményi és önkormányzati partnerei számára fejlesztett Prémium API moduláris ökoszisztémája a valós idejű, automatizált működés alapjait teremti meg, ezzel támogatva a költséghatékony működést. Ennek része a QR-kódos fizetési megoldásunk, amellyel elsőként léptünk piacra az azonnali fizetési rendszer hazai bevezetését követően” - mondta Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank Zrt. vállalati digitális és fizetési megoldások vezetője. Hozzátette: „Az innovációnak köszönhetően ügyfeleink néhány másodperc alatt megbizonyosodhatnak a fizetés sikerességéről, ezt azonnal le is ellenőrizhetik, illetve a beérkező összeg is haladéktalanul jóváírásra kerül számlájukon. Továbbá a szolgáltatásunkkal jelentősen lerövidíthető az adminisztrációs folyamat, és a logisztikai láncok működése is hatékonyabb lehet. A Raiffeisen Bank továbbra is eltökélten dolgozik azon, hogy minél egyszerűbb, gyorsabb és költséghatékonyabb digitális fizetési megoldásokat biztosítson partnerei egyre bővülő körének.”
A Coca-Cola HBC Magyarország disztribúciós hálózatában 2021-ben a mintegy 26 ezer vevőpartner közül csaknem 80% fizetett rendszeresen készpénzzel, melynek eredményeképp összesen 351 ezer készpénzes vásárlásra került sor. A vállalat a szolgáltatási szint emelését szolgáló új fizetési lehetőséget valamennyi vevőpartnerének fel fogja kínálni a jövőben.
„Büszkék vagyunk arra, hogy 29 országban 715 millió fogyasztót kiszolgáló Coca-Cola HBC vállalatcsoporton belül elsőként Magyarországon vezethetjük be a kártyás és azonnali átutalást is lehetővé tevő készpénzmentes fizetési megoldást. A jelenleg zajló teszt időszak során a vevőpartnereinktől egyértelműen pozitív visszajelzések érkeztek, így várakozásaink szerint az országos bevezetést és az új innovatív fizetési lehetőség bejáratását követően a következő egy évben készpénzes vevőpartnereinknek mintegy fele áttér majd a hatékony és biztonságos készpénzmentes fizetésre.” - mondta Horváth Sándor, a Coca-Cola HBC Magyarország készpénzmentes fizetési megoldások bevezetéséért felelős projektvezetője.