Az inflációs ráták az egekbe szöktek, ez azonban nem mutatkozik meg az online vásárlások számának csökkenésében – állítja Bogdan Colceriu, a Frisbo vezetője. A nemzetközi e-logisztikai vállalat vezérigazgatója szerint a gazdasági visszaesés, az üzemanyagárak növekedése és az energiaköltségek emelkedése ellenére sem a költekezés visszafogását választják az emberek, inkább az látható, hogy a vásárlási szokásaik változtak meg.
A világjárvány következtében általánossá vált online vásárlás továbbra is hódít, és úgy tűnik ez a trend maradni fog. Az e-kereskedelmi forgalom 2021-ben világszerte mintegy 4,9 billió dollárt tett ki. Ez a szám a következő három évben várhatóan 50 százalékkal nő, és 2025-re eléri a 7,4 milliárd dollárt.
„2021 utolsó negyedévében – azaz az arany negyedévben – az e-kereskedelmi eladások több mint 15%-kal nőttek, ez az arány az idei főszezonban várhatóan 25% is lehet. Annak ellenére, hogy a világ bizonytalan gazdasági helyzet előtt áll, a fogyasztók továbbra is keresik a kedvező ajánlatokat. Ez a tendencia idén még inkább erősödni fog, mivel a vásárlók egyre tudatosabban tervezik meg azt, hogy mire költik el a pénzüket” – véli a Frisbo vezérigazgatója.
Az ünnepi és az azt megelőző időszakban vásárló emberek jelentős beáramlása mellett azonban van egy másik szempont is, amelyet minden márkának és webáruháznak figyelembe kell vennie: a vásárlók magas elvárásai. Elvárják, hogy teljesen felkészültek legyenek a webáruházak, hiszen a pénzért, melyet elkölteni terveznek, kellemes vásárlási élményre számítanak. Ez azt jelenti, elvárják, hogy ne legyen készlethiány, valamint, hogy gyorsan és időben érkezzenek meg a csomagok.
Ez az időszak rendkívül nehéz és megterhelő lehet a webáruházaknak, mivel rengeteg megrendelést kell kezelniük. Amennyiben a cégek el szeretnék kerülni az ellátási lánc akadozását, kiemelten fontos, hogy megfelelően felkészüljenek a csúcsidőszak okozta kihívásokra. A korai tervezés és a rendelések teljesítési folyamatának optimalizálása segíthet megelőzni a problémák kialakulását.
„Minden kiskereskedelmi vállalkozásnak vannak értékesítési csúcspontjai és visszaesései az év során. Az adott cég által értékesített termékek határozzák meg, hogy mikor vannak ezek az időszakok. Az év vége általában az, amikor szinte minden kiskereskedő, különösen az online áruházak megnövekedett forgalomhoz jutnak. A legtöbb vállalkozás számára az utolsó negyedév a legjövedelmezőbb időszak az évben, ezért érdemes minél előbb megkezdeni a felkészülést, így a cégek ki tudják használni a csúcsidőszak lehetőségeit” – javasolja Bogdan Colceriu.