A GLAMI divatkereső e-kereskedelmi felmérése szerint a magyar fogyasztók 47 százaléka tervez ruházati cikkeket vásárolni az idei Black Friday alkalmával, legtöbben 20.000-40.000 Ft közötti értékben. A pandémia előtti években tapasztalt hosszú sorokra és tömegjelenetekre úgy tűnik idén nem kell számítani: a válaszadók 65 százalék olyan alternatívát keres, amivel elkerülheti a bolti vásárlással járó zsúfoltságot.
A GLAMI legfrissebb Fashion Re(search) felmérése szerint a magyar fogyasztók 47%-a biztosan tervez valamilyen divatcikket vásárolni az idei Black Friday alkalmával. A kutatásban résztvevő másik 40% nem döntötte el előre, hogy vásárol-e ruházati termékeket ezekben a napokban, de már csak 1%-ra tehető azon fogyasztók aránya, akik még soha nem találkoztak a Black Friday fogalmával.
Költések tekintetében a megkérdezettek 40%-a 20.000-40.000 Ft-ot, 22% 20.000-80.000 Ft-ot, 21% kevesebb mint 20.000 Ft-ot, 9% pedig 80.000 Ft-nál többet tervez költeni a november végi leértékelések időszakában. A felmérés arra is rákérdez, hogy az ilyenkor várható megnövekedett forgalom miatti tömeg mennyire befolyásolja fogyasztókat. A válaszok szerint a többség (65%) már nem vállalja a zsúfoltságot, és csak 21% mondta, hogy egy hosszabb sorbanállás sem riasztja vissza a vásárlástól.
A vásárolni készülő fogyasztókon belül 47% azoknak az aránya, akik az akciós termékek és ajánlatok között fognak válogatni, 18% előre eldönti, hogy milyen konkrét termékeket keres majd (ezen belül 11% listát is készít magának, ill. a kedvenc webáruházainak kívánságlistáin elmentett tételek közül fog válogatni), valamint 23% azoknak az aránya, akiknek a kérdőív kitöltése idején még nem volt határozott elképzelésük ebben a kérdésben.
A szeptemberben készült felmérés szerint annak ellenére, hogy a magyar fogyasztók 85%-a tapasztalt áremelkedést a nyári hónapokban a ruházati- és divatcikkek területén, az ünnepi időszakban a magyarok csak 28%-a tervezi a ruházkodásra szánt kiadásainak jelentősebb csökkentését, 49% pedig maximum az árleszállításokon próbál majd spórolni valamennyit. A felmérés szerint 94% elsősorban a közeli hozzátartozóknak vásárol karácsonyi ajándékokat, 24% barátait, illetve 8% munkatársait is megajándékozza.