- Hirdetés -

Megélhetési válság miatt szoronganak a munkavállalók

|

A vállalatoknak nemcsak a száguldó inflációval és az elszálló rezsiszámlákkal kell megküzdeniük a romló gazdasági környezetben, hanem munkavállalóikra is a korábbiaknál több figyelmet kell fordítaniuk. Egy nemzetközi kutatás szerint a dolgozók harmada legfőbb munkahelyen kívüli stresszforrásként a megélhetési válságot jelölte meg. Az előttünk álló nehezebb időszakból azok a cégek kerülhetnek ki győztesen, amelyek időtálló üzleti stratégiával, kellően erős szervezeti kultúrával rendelkeznek és képesek megtartani kulcsmunkavállalóikat. Magyarország egyik vezető munkaerő-szolgáltatója, a WHC Csoport éppen ezért stratégiai partnerséget kötött a 3rdGEN vállalati tanácsadó céggel, hogy közös erővel támogassák a hazai cégeket.

A jelenlegi romló és rendkívül változékony gazdasági környezetben felértékelődik a munkahelyi jólét, a munkavállalók elégedettsége. A vállalatok számára elsődleges szemponttá kell válnia annak, hogy biztosítsák az alkalmazottak biztonság- és megbecsültség-érzetét, valamint fenntartsák motivációjukat. Mindebben jelentős szerepe van a vezetőknek, illetve annak, hogyan tudják a cég üzeneteit, értékeit transzparensen közvetíteni a munkatársak felé. Különösen igaz ez a jelenlegi válsághelyzetben, amely súlyos terheket ró az egyre nehezebben boldoguló munkavállalókra.

A megacélozott üzleti stratégia és szervezeti kultúra segít átvészelni a viharos időket

A magyarországi vállalatok számára kiemelten fontos, hogy megfelelően erős szervezeti kultúrával rendelkezzenek, és jelentős hangsúlyt helyezzenek kulcsmunkavállalóik megtartására. Ehhez adott esetben érdemes lehet külső szakértő segítségét is igénybe venni. Ebből a megfontolásból kötött stratégiai együttműködést az egyik vezető magyar tulajdonú HR-szolgáltató, a WHC Csoport, illetve a szintén hazai tulajdonú, vállalati tanácsadással foglalkozó 3rdGEN Zrt.

Az együttműködés keretében a két vállalat közösen nyújt stratégiai-üzleti tanácsadást, vezető- és szervezetfejlesztés, vezetői tanácsadás, valamint business mentoring szolgáltatásokat a magyar piacon.

„A 3rdGEN-nel való együttműködésnek köszönhetően tovább emelkedik a WHC Csoport szakértői ázsiója, hiszen új szolgáltatáscsoportunk által hasznos értékteremtő tudást tudunk partnereink rendelkezésére bocsátani” – részletezi az együttműködés hátterét Göltl Viktor, a WHC Csoport ügyvezetője.

„HR-szolgáltatóként elsődleges feladatunk az erőforrások biztosítása ügyfeleink számára, új szolgáltatásainkkal azonban az aktuális gazdasági és munkaerőpiaci környezetben egyre nagyobb jelentőséggel bíró munkaerőmegtartást is tudjuk segíteni. A vezető- és szervezetfejlesztés ugyanis hozzájárul az adott cég stabilitásához, fejlődéséhez, elősegítve az erőforrásgazdálkodást és a munkatársak megtartását is” – teszi hozzá Berta Péter, a WHC Csoport ügyvezetője.

Nagyvállalatoknak és kis-, közepes cégeknek is tudnak segíteni

A portfólióbővítésnek köszönhetően elérhető új szolgáltatáscsoport elsősorban azoknak a cégeknek válhat leginkább hasznára, amelyek szeretnék hatékonyságukat növelni, szervezetüket új szintre emelni, valamint saját vezetőik számára támogatást nyújtani operatív vagy stratégiai kérdésekben.

Megtérülő befektetés a vezető- és szervezetfejlesztés

A business mentoring szolgáltatás során egyidejűleg történik vezetői és szakmai fejlesztés. A programoknak köszönhetően a vezető motiváltabbá, a munkatársak elkötelezettebbé válnak, emellett a folyamat során kialakuló belső szervezetfejlesztő csapat a program lezártát követően tovább tudja vinni a fejlesztési folyamatokat is az előre meghatározott stratégiai irányvonalak mentén.

„Egy mentorprogram esetében több nyertessel is számolhatunk” – részletezi a folyamat előnyeit Csepregi Ottó, a 3rdGEN társalapítója, vezérigazgatója. „Az első lépésben ott van a vezető, aki mentora segítségével elérheti azokat az előre megfogalmazott célokat, melyek által alkalmasabb vezetővé válik, készségeit tovább fejlesztheti. Mindebből az adott vezető csapata is profiltál, hozzáértőbb menedzsert kapnak, aki képes eredményesebben delegálni, több támogatást nyújtani. Továbbá a mentoring eredményeit a vállalat és partnerei is kamatoztathatják, hiszen a mentorált vezetőn és az elégedett kollégákon keresztül az ügyfelek irányába is nagyobb értékátadás történik.”

„A nagyvállalatok, multicégek számára kialakított vezetőfejlesztés mellett – folytatja a lehetőségek bemutatását Vég Ottó, a 3rdGEN társalapítója, az igazgatóság elnöke – a magyar tulajdonú kis- és középvállalkozások esetében a tulajdonosi vízió, a megvalósítása felé vezető stratégia út és a mindezt támogató vezetőség/szervezet kialakításában nyújtunk támogatást. Hiszünk abban, hogy tanácsadóink – akik mindannyian több évtizedes felsővezetői- és szakmai tapasztalattal rendelkeznek – tudása és tapasztalata felbecsülhetetlen érték. Küldetésünk, hogy ezt – az egyébként szinte elérhetetlen – tudást elérhetővé tegyük minden vezető, illetve minden vállalat számára, és ezzel értéket teremtsünk.”

A legfontosabb válságkezelő stratégia: őszinte és transzparens kommunikáció

A nyílt, egyenes kommunikáció a „normál” mindennapi működés során is fontos, bármilyen munkahelyi környezetben, jelentősége azonban különösen felértékelődik egy, a jelenlegihez hasonló, elhúzódó és komplex válsághelyzetben.

„Mindig érdemes nagyon tisztán, transzparensen, őszintén kommunikálni a munkahelyi alkalmazottakkal, közösségekkel és csapatokkal annak érdekében, hogy a munkavállalók megértsék, átlássák a vállalati helyzetek, változások hátterét. A negatív következményekkel járó szituációk esetében mindez kiemelt jelentőségű. Ha a kollégák ismerik a mögöttes okokat, valamint a jövőbe mutató vállalati célokat, akkor magasabb motiváltsági szint tartható fenn” – teszik hozzá a szakértők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...