- Hirdetés -

Rugalmasan kezeljük, ami jön

|

Nem lehet okunk panaszra. Nagyon aktívak voltunk, és amennyi briefet eddig láttunk 2023-ra, az nem ad okot aggodalomra. De adaptívan és rugalmasan kezeljük majd, ami jön – mondja Dudás Gergely, az RTL kereskedelmi igazgatója.

- 22 éve csatlakoztál az RTL-hez, azóta mekkorát nőtt a hirdetési bevétel?

- Azt hiszem, beszédes, ha azt mondom, hogy 2014-et leszámítva minden évben nyereséges volt az RTL Hungary által fémjelezhető társaságok konszolidált eredménye.

- És mennyiben változott, nőtt meg a csapat?

- Ma közel háromszor annyian vagyunk, mint 2000-ben. Sokkal több és sokszínűbb a feladatunk, ez pedig nagyobb és komplexebb csapatot igényel. Arra büszke vagyok, hogy sok olyan kollégánk van, akivel 10-15, vagy akár 20 éve dolgozunk együtt, miközben persze cél, hogy új kollégákat és új tudást hozzunk be a szervezetbe.

- Átéltél pár nehéz időszakot: a 2008/09-es pénzügyi, gazdasági válságot, a reklámadót, a Covidot. Most mitől aggódsz jobban? Attól, hogy visszajön a reklámadó, vagy inkább attól, hogy közelegnek egy újabb válság sötét felhői?
- Egy partnerünket tudnám idézni ezzel kapcsolatban: ezt is túl fogjuk élni. De hogy még pozitívabb legyek: ha jobban belegondolunk, mindenki azért hirdet, hogy elérje a fogyasztóit, akik megvásárolják a termékeit és igénybe vegyék a szolgáltatásokat – ez az üzlet lényege. Ebben pedig a televíziós hirdetés a legköltséghatékonyabb mód. A reklám egyúttal befektetés a jövőbeli eladásokba, bevételbe is.

 

- Az idei év milyen lesz? Vagy még messze a vége?

- Nem lehet okunk panaszra. Nagyon aktívak voltunk 2021–2022 fordulóján. Megújítottuk az rtl.hu-t, és ezzel megerősítettük a pozíciónkat az online videós piacon, emellett beléptünk a displaypiacra is.

- Gondolom, már ezerrel mennek a 2023-as tárgyalások, milyen hangulatot érzel a piacon?

- A tárgyalások lényegében a Big Picture után kezdődnek el, de amennyi briefet eddig láttunk 2023-ra, az nem ad okot aggodalomra.

- Hány forgatókönyvetek van a jövő évre?

- A forgatókönyvünk az, hogy jövőre biztosan gyakrabban kell átnéznünk a stratégiai terveinket, adaptívan és rugalmasan kezeljük majd, ami jön, de szerencsére ebben elég gyakorlottak vagyunk.

- Örök kérdés, hogy a tévék emelnek-e komolyabban árat. Ti fogtok 2023-ban?

- Mi már az idén is két számjegyű áremelést hajtottunk végre. Igaz, akkor nem az általános inflációs nyomás miatt, ami mostanra minket is „utolért”. A működésünk, valamint a tartalmaink beszerzési és gyártási költségei nálunk is emelkedni kezdtek, hiszen például a nagy film- és sorozatdealjeink ki vannak téve a dollár árfolyamváltozásának. Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy ezt valamilyen mértékben át kell hárítanunk a hirdetőkre. Ugyanakkor egy igen attraktív ajánlatban gondolkodunk, így nagyon moderált áremelést építünk be a szezonindexeinkbe.

- A rengeteg bizonytalanság közepette az ügyfelek rugalmasságot várnak a médiumoktól. A tévékben vannak, akik milliárdokat költenek. Kell, illetve érdemes változtatni a szerződési feltételeken?

- Sokat dolgozunk azon, hogy a lehető legrugalmasabbak legyünk. Az idén például két hetet rövidítettünk a megrendelési határidőkön. Ezek a személyre szabott megoldások sokkal inkább az egyedi tárgyalásoknál kerülnek elő, ami érthető is, hiszen a hirdető partnereink igényei eltérők lehetnek.

Simon Krisztián

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...