- Hirdetés -

Lecseréljük az energiafaló berendezéseinket

|

Az emelkedő rezsiárak és az infláció merőben befolyásolják az idei év végi költéseket, így van ez a közelgő Black Friday esetében is, ami során a magyarok elsősorban hosszútávra, energiahatékony műszaki gépek beruházását tervezik – derült ki a MediaMarkt friss reprezentatív kutatásából. Vannak, akik kifejezetten szeretik és készülnek a kedvezményes ajánlatokkal teli napokra, azonban a lakosság közel 30 százalékát frusztrálja a párnapos akció-hajsza.

Az amerikai eredetű Black Friday, azaz Fekete Péntek promóciós időszak hazánkban is rendhagyó aktivitásnak számít a kiskereskedelemben évek óta, amire a lakosság nagy része előre készül. A jelenlegi rezsiárak tükrében az energiatakarékosabb szellemiség a vásárlási szokásokon is meglátszik, ezt támasztja alá a MediaMarkt megbízásából készült friss kutatás is, miszerint a magyarok következő időszakra vonatkozó vásárlási döntéseit 75%-ban befolyásolja az éppen aktuális rezsiköltségek emelkedése.

A kutatásból kiderült, hogy az elkövetkezendő akciók során elsősorban olyan műszaki termékeket keresnek a vásárlók, amelyekre beruházásként tekinthetnek: a felmérésben megkérdezettek 20%-a elavult, régi készülékek cseréjét tervezi, vagy eleve energiatakarékos háztartási gépeket és készülékeket vásárolna.

Ahogy a műszaki áruházlánc egy korábbi kutatása is igazolta, az energiabesorolás fontos szemponttá vált a vásárlásoknál. Az energiacímke a közelgő Black Friday esetében is kiemelkedő jelentőséggel bír a megkérdezettek ötöde szerint, akik magasabb energiabesorolású, fogyasztásbarát háztartási nagygépek (hűtő, mosógép, fagyasztók, mosogatógépek) beszerzését tervezik. Ebben főként a 40 év feletti korosztály gondolkodik.

A tervezett vásárlási toplista második helyén az otthoni munkavégzéshez, tanuláshoz szükséges IT berendezések állnak: a megkérdezettek 16%-a tervez laptopot, PC-t, klaviatúrát vagy más IT kiegészítőt vásárolni az elkövetkezendő időszakban. Nem meglepően ezt a termékcsoportot elsősorban a 39 év alattiak jelölték meg. Ezt követi a konyhai kisgépek kategóriája (14%), majd a mobiltelefonok, okostelefonok (13%) és az energiatakarékos főzést-sütést támogató berendezések (13%).

“Várakozásunk szerint az elektronikai termékek iránti érdeklődés a jelenlegi piaci helyzetben is karácsonyig nőni fog. A termékkategóriákat nézve a televíziók, okostelefonok, valamint a kisebb, akár ajándékként is adható okosórák, okos karkötők, wireless fej -és fülhallgatók, valamint a soundbarok és parti hangfalak esetében várunk kiemelkedő forgalmat a Black novemberi promóciós időszakunkban.” – fejtette ki Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója. “Másrészről valóban látunk jelentős elmozdulást az energiatakarékosabb nagygépek vásárlása felé, az emberek tudatosabban állnak a nagyobb beruházások felé, átgondoltan, hosszútávra terveznek és költenek.”

Black Friday helyett Black November

A kutatás arra is kitért, mi az általános vélekedése a magyar lakosságnak az egynapos akciókról, így a Black Friday-ről is. Míg közel minden tizedik magyar szereti és készül a kedvezményes ajánlatokra, a megkérdezettek közel 30%-át frusztrálja az áruházi tömeg és az ilyenkor esetlegesen lassuló webshopok. Továbbá a lakosság 16%-át zavarja a viszonylag rövid időn belül meghozott döntési kényszer is az egy vagy mindössze párnapos akciók során, kevésnek érzik a felkészülési időt egy-egy nagyobb vásárlás alkalmával.

A MediaMarkt idén már harmadik alkalommal egy teljes hónapon keresztül kínál kedvezményeket az úgynevezett Black November keretein belül, így minden vásárlónak kényelmes és élményteli vásárlást biztosít az egynapos, esetleg hétvégi őrület helyett.

“Mint minden évben, úgy idén is igyekszünk kiemelt logisztikai kapacitást biztosítani a november-december időszakra, ennek érdekében ez alkalommal is időben megkezdtük az ezzel kapcsolatos tárgyalásokat, hogy gördülékenyen menjen a megnövekedett árumennyiség kezelése. A korábban, év közben bővített raktárkapacitásunkat további 50%-kal egészítjük ki a szezonra, ezzel is támogatva a nyugodtabb, megfontoltabb vásárlást.” – mondta el Bakonyi Pál, a MediaMarkt logisztikai vezetője.

A novemberi akciósorozat praktikusan sokak számára a karácsonyi bevásárlást is segíti: a kutatás szerint a magyarok több mint harmada, ha jó ajánlatot lát, a karácsonyi ajándékvásárlást is letudná ebben az időszakban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...