Cél a dobogó legfelső foka

A Ringier cégcsoport stratégiai pillérként tekint a sport üzletágra, és azt szeretnénk elérni, hogy a hazai sportrajongók számára meghatározó napi hírforrássá váljon a sportal.hu – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kovács Tibor, a Ringier Hungary ügyvezető igazgatója. Kecskés István, a kiadvány főszerkesztője arról is beszélt, hogy kiemelt szerepet kapnak a mozgóképes tartalmak, és novemberben elkészül a saját stúdiójuk, amelyben klasszikus beszélgetős műsorok mellett elemző adások is készülhetnek.

- Elég sok a sporttematikájú oldal, legutóbb a Central Médiacsoport is beszállt, és elindította a sport24-et. Mennyire lehet érvényesülni ezen a sokszereplős piacon?

Kovács Tibor (KT): A Ringier Csoport új sportmédiaplatformja, a Sportal egy régiós médiamárka nemzetközi szakmai és technológiai háttérrel, amely már bizonyított a kelet-közép-európai médiapiacon. Márpedig a környező országok sportmédiás színtere is meglehetősen telített. Mégis, a tapasztalat azt mutatja, hogy a Sportal tartalomstratégiája, a sportrajongók valós igényeit fókuszba helyező szerkesztői elvei, sok-sok videós anyaga és a hirdetőpartnerek nyitottsága nemhogy életképessé, de meghatározó szereplővé teszi a Sportalt a régióban. A Ringier cégcsoport globális szinten gondolkodik a sportmédiás szolgáltatásokban, stratégiai pillérként tekint erre az üzletágra és Magyarországon is látunk benne potenciált. Olyan globális cégek támogatnak minket a Sportal sikeres működésében, mint a LiveScore és a Sportradar, amelyek azonnali mérkőzéseredményeket biztosítanak nekünk mindenféle sportágban, hogy a legfrissebb adatokkal szolgálhassuk ki a szurkolókat és a sportfogadásban aktív közönséget. Ezzel a háttérrel magunk mögött nem volt kérdés, hogy beszállunk a hazai hírversenybe, mégpedig egy magyar viszonylatban nagynak mondható szerkesztőséggel, valamint beruházással egy saját videóstúdió kialakításába.

 

Kovács Tibor

- Nemsokára kezdődik a katari focivébé, gondolom, a portál elindulásának az időzítése nem volt véletlen.

KT: A döntés tavasszal született meg a sportal.hu indulásáról. Nagyon feszített ütemterv szerint haladtunk a márka bevezetésével, és igen, a katari világbajnokságra mindenképp el akartunk készülni és üzembiztosan működni. De a focivébé csak egy a nagy események között. A Ferencváros diadalmas menetelése külön figyelmet igényel, nemcsak a sportrajongók, de a teljes hazai sportszektor szempontjából. A labdarúgáson túl jön sok fontos nemzetközi, valamint hazai sportesemény is, és mi egyiket sem akarjuk kihagyni.

- Gondolkodnak-e fizetős tartalmakban?

KT: A sportal.hu márka életének ebben a kezdeti, építkező szakaszában nem tervezünk fizetős tartalmakat, bár a tartalomstratégiánknak már most fontos elemét jelenti az exkluzív anyagok publikálása.

 

- Nagyjából egy hónapja indultak el. Milyen eredményeket hozott ez az időszak?

KT: Tartalmi szempontból például már az első héten négy exkluzív interjút. Az első hónapban, hónapokban a tartalom, illetve a rovatstruktúra bővítésére koncentrálunk, és nagy erőket fordítunk az exkluzív, illetve videós anyagok gyártására. Naponta számtalan mérkőzéseredményt osztunk meg azokkal a rajongókkal, akiknek a sportfogadáshoz is hasznosak az azonnali adatok. Beindítottuk a márka közösségi csatornáit, bemutatkoztunk a szakmai fórumokon és szépen bővül az oldal látogatottsága. Sűrű volt az első hónap.

 

- A látogatószámok tekintetében mi a cél?

KT: Nyilván számunkra is fontos mérce a látogatószám, de a célt mégsem számokban határoznám meg. Azt szeretnénk elérni, hogy a hazai sportrajongók számára meghatározó napi hírforrássá váljon a sportal.hu, és már az első teljes évben, 2023-ban a leglátogatottabb hazai sportmédiás híroldalak dobogós szereplői között akarunk lenni. Hosszú távon pedig a dobogó legfelső fokára szeretnénk fellépni. Ha már sikerről beszélünk, véleményem szerint a sport sikere a teljes iparági környezet teljesítményét reflektálja, ami minden szereplő – szakmai vezetők, döntéshozók, politikai, gazdasági szereplők és természetesen a sportolók – erőfeszítéseit is mutatja. Ebbe a sorba beleértem a katalizátorként működő sportmé#diát is. Mi úgy tekintünk erre az iparágra mint nagybetűs sportra, ahol mindannyian együtt ülünk a lelátón.

- A jó néhány hazai sportoldal mellett a tartalmat tekintve miben igyekeznek mások lenni, mint a többiek?

Kecskés István (KI): Elsősorban abban, hogy nekünk ugyanolyan fontos a sportoló és a szurkoló. Mindannyian drukkerként találkoztunk először a sporttal, és ebben a tekintetben nem is változtunk meg, csak immár le is írjuk az élményeinket, vagy megkérdezzük a versenyzőktől, hogy miként éltek meg egy-egy sikert vagy kudarcot.

 

Kecskés István

- Mekkora stábbal dolgoznak?

KI: A kezdőcsapatunk 22 fős – vagyis két futballcsapatnyi –, ebből húsz a saját munkavállalónk, ketten pedig külsős munkatársként dolgoznak nekünk. A sportújságírói szakma tapasztalt, régi motorosai és lelkes, ifjú titánok vegyesen alkotják a szerkesztőséget. Mindenképp szerettük volna megadni a lehetőséget fiatal tehetségeknek, hogy kiteljesedhessenek. Mellettük természetesen szükség van nagy tapasztalatot szerzett kollégákra is. Fontos, hogy a mindennapi munkavégzés mellett segítjük a fiatalok fejlődését, szakmai műhelyként is működünk.

- A cikkek mellett ma már szinte elengedhetetlenek a videós tartalmak. Ezekre mekkora hangsúlyt fektetnek?

KI: A Sportal-hálózatban kiemelt szerepet élveznek a mozgóképes tartalmak. Ezek előállításához a kiadó minden háttértámogatást megad. Hogy mást ne mondjak, az egyik leglátványosabb eleme ennek az lesz, amikor novemberben átadjuk a saját stúdiónkat, amelyben klasszikus beszélgetős műsorok mellett elemző adások is készülhetnek.

 

- A közelgő focivébére készülnek-e valami különlegessel, exkluzív tartalmakkal?

KI: Ez minden sportkiadvány esetén kiemelt időszak, mi pedig igyekszünk kihasználni a kiadó portfóliójában rejlő sokszínűséget a tartalmak előállításakor. A Ringier-hez tartozik a leglátogatottabb hazai weboldal, a blikk.hu, a piacvezető országos napilap, a Blikk, jó néhány női magazin és a fiatalokkal is közvetlen kapcsolatban vagyunk. Ebben nagy lehetőségek vannak, amelyekkel élni is akarunk. Emellett a sportal.hu mögött álló statisztikai rendszer egy olyan adatbázis, amilyenhez a hazai sportkedvelő közönség még nem férhetett hozzá, ez segít majd mindenkinek eligazodni a világbajnokság idején.

 

- Az olvasók részéről kaptak-e már visszajelzéseket? Milyen volt a Sportal fogadtatása?

KI: Egyelőre az olvasók, a sportolók, az egyesületek és a szövetségek részéről is kedvező visszajelzéseket kaptunk, az oldal látogatottsága pedig dinamikusan növekszik. Azért dolgozunk, hogy a fejlődés töretlen legyen.

Baross Gábor