- Hirdetés -

Nagyon elhúzott a TV2

|

Minden fontosabb célcsoportnál növelte előnyét a TV2. Ugyanez igaz a teljes TV2 Csoportra is. A hét két legnézettebb műsorát is a TV2 sugározta. Az RTL legnézettebb tartalma a kereskedelmi célcsoportnál az X-Faktor, a teljes lakosságnál a Híradó volt.

Általában RTL dominancia szokta jellemezni az őszi tévés szezont, idén azonban kicsit másként alakul a helyzet, jobban elkapta a fonalat a TV2. Utóbbi a mögöttünk álló héten teljes napon és főműsoridőben, mindhárom fontos célcsoportnál (4+, 18-49 évesek, 18-59 évesek) az RTL előtt végzett. Ráadásul az RTL-nek jobban fekvő főműsoridőben is már egész jelentős előnyt hoztak össze. Múlt héten a TV2 az esti sávban és a 18-49 éveseknél 15,5 százalékos, az RTL 13 százalékos share-t ért el. A 18-59 éveseknél ugyanez 15,7 százalék és 12,8 százalék volt a TV2 javára. A teljes lakosságnál pedig már 5 százalékpont feletti a TV2 előnye, hiszen 17,9 százalékot értek el az RTL 12,6 százalékával szemben.

A korábbi, 44. héthez képest azt látni, hogy az RTL minden célcsoportban nagyjából ugyanazt hozta, viszont a TV2 főműsoridőben és a teljes napon is erősíteni tudott. Például az esti sávban és a 18-59 éveseknél 1,4 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 1,5 százalékponttal erősödtek. Teljes napon a 18-59 éveseknél 1,6 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 1,7 százalékponttal nőtt a TV2 share-je.

A teljes portfóliók terén is hasonló a helyzet, a TV2 Csoport minden bontásban az RTL Magyarország előtt végzett. A legkisebb differencia főműsoridőben, a 18-49 éveseknél látható, de ez is 3 százalékpontot jelent (TV2 Csoport: 26,7%, RTL Magyarország: 23,7%). A TV2 Csoportnak legjobban kedvező felállásban – teljes nap, teljes lakosság – pedig már közel 10 százalékpont a különbség (TV2 Csoport: 26,3%, RTL Magyarország: 16,6%).

A két nagy tévés szereplő utáni ligában továbbra is célcsoporttól függ a sorrend. A teljes napon, a teljes lakosságnál, 10,2 százalékos közönségaránnyal az MTVA a harmadik szereplő. Ezt a pozíciójukat nem is nagyon veszélyezteti más, hiszen az AMC Networks 5,2 százalékkal a negyedik. Múlt héten 6,4 százalékos share-rel a 18-59 éveseknél is behúzta a harmadik helyet az MTVA, de itt már közel járt hozzájuk az AMC Networks. Utóbbi a 18-49 éveseknél megelőzte az MTVA-t. Ami még említést érdemel, az a Network4 erősödése, múlt héten a teljes lakosság mellett a 18-59 éveseknél is a Paramount és az Antenna Group előtt végeztek.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,7 17,9 15,5
RTL 12,8 12,6 13

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,4 13,5 11,4
RTL 8 7,6 8,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,8 26,3 24,6
RTL Magyarország 19,0 16,6 19,2
MTVA 6,4 10,2 5,5
AMC Networks 5,9 5,2 6,0
Network4 4,4 4,6 3,2
Paramount Global 4,2 3,6 5,1
Antenna Entertainment Group 3,7 2,9 3,8
Warner Bros.Discovery 2,6 3,1 2,4

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,2% / 15,6% (16,5% / 15,7%)
Tények Plusz – 13,1% / 12,3% (12,1% / 11,5%)
Ázsia Expressz – 17,7% / 17,9% (16,4% / 16,5%)
Párharc – 13,7% / 13,7% (12,6% / 12,5%)

RTL
Híradó – 19,2% / 16,6% (16,9% / 14,3%)
Fókusz – 13,4% / 13,2% (14,3% / 13,9%)
A Konyhafőnök VIP – 12,7% / 13,5% (a korábbi héten a Keresztanyu 13%-ot és 11,9%-ot, a Celeb vagyok 14,2%-ot és 15 százalékot ért el)

A Konyhafőnök VIP-től valószínűleg többet várt az RTL, mint amit az első hetében hozott. A műsor kicsit jobban teljesített, mint a korábbi héten a Keresztanyu, de a Celeb vagyoktól elmaradt. RTL-es szempontból aggasztó lehet az is, hogy a 18-49 éveseknél még egész jó, 16 százalékos közönségarányt hozott a hétfői első adás, utána viszont csökkentő tendenciát mutatott a share és a nézőszám is.

Ezzel párhuzamosan a TV2-n az Ázsia Expressz tovább erősödött, a TV2 esti átlagát is magasan megugrotta. A gyenge kezdést követően pedig a Párharc eredményei is javultak.

Szombaton az X-Faktor 19,3 százalékos közönségaránnyal futott a 18-49 éveseknél. A konkurensüknél a Dancing with the Stars 13 százalékot ért el. Azonban a két szombati műsor továbbra is nagyon másként teljesít a teljes lakosságnál: itt a Dancing nyert 18,9 százalékkal, az X-Faktor 14,9 százalékos közönségarányt produkált.

A vasárnap egyértelműbb volt, hiszen a TV2-s Sztárban sztár leszek minden célcsoportnál nyerte az estét, a 18-49 éveseknél 21,6 százalékkal. Az RTL-es Tehetség első látásra meglepően gyenge, 6,9 százalékos share-re volt csak képes. Ezen az estén volt Forma-1 futam is az M4 Sporton és 12,8 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél.

Az elmúlt hét legnézettebb műsora a Sztárban sztár leszek volt. A 18-49 éveseknél, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is első helyen végeztek 318 ezer, 457 ezer és 943 ezer nézővel. Mindhárom célcsoportnál a második helyen is TV2-s produkció áll. A 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél az Ázsia Expressz szerdai adása 271 ezres és 396 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál pedig a Tények vasárnapi adása futott be a második helyre, 781 ezres nézőszámmal.

Az RTL legnézettebb műsora a 18-49-es és 18-59 éves célcsoportnál az X-Faktor volt, a műsor 267 ezer és 320 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál a múlt keddi RTL Híradó bizonyult az RTL legnézettebbjének, a hírműsorra 730 ezren voltak kíváncsiak.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 457 950 21,6
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 396 591 19,1
X-FAKTOR RTL 320 192 16,1
HÍRADÓ RTL 314 281 16,6
TÉNYEK TV2 294 865 15,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 289 317 13,6
A KONYHAFŐNÖK VIP RTL 285 689 14,9
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 283 956 12,5
DANCING WITH THE STARS TV2 272 172 13,9
FÓKUSZ RTL 258 821 14,7

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 943 263 23,8
TÉNYEK TV2 781 450 20,1
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 776 434 19,1
HÍRADÓ RTL 730 571 21,6
DANCING WITH THE STARS TV2 712 634 18,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 690 582 16,0
X-FAKTOR RTL 564 149 14,9
A KONYHAFŐNÖK VIP RTL 519 607 13,7
FÓKUSZ RTL 491 962 12,8
PÁRHARC TV2 489 933 16,2

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 318 028 21,6
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 271 742 19,3
X-FAKTOR RTL 267 418 19,3
A KONYHAFŐNÖK VIP RTL 211 534 16,0
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 197 652 12,8
HÍRADÓ RTL 195 470 15,4
TÉNYEK TV2 186 136 14,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 184 709 12,9
PÁRHARC TV2 181 673 15,6
FÓKUSZ RTL 178 084 15,1

 

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...