Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit jelent ez a változás és mit tartogat a turisztikai szakma számára 2023.
- Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt egy esztendőből?
- Az idén a Szallas Group minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött, mivel átléptük a 200 millió eurós közvetített foglalási értéket. Szeptemberben a kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb digitális tranzakciójának híre látott napvilágot, amikor a Wirtualna Polska Holding bejelentette, hogy a tranzakció zárása esetén várhatóan 82 millió euróért vásárolja meg a cégcsoportot. Az új tulajdonos pedig úgy döntött, hogy a https://www.nocowanie.pl/ terméket is a Szallas Group alá rendeli, így immár 470 kollégával öt országban építjük KözépEurópa leggyorsabban fejlődő turisztikai cégét.
- Mi jelentette a legnagyobb kihívást az elmúlt időszakban?
- Az idén a Covid-válság után az orosz–ukrán háború újra bizonytalanságot hozott a turisztikai szektorba, amelyet tetőzött az energiakrízis, így most is a folyamatosan változó környezethez való alkalmazkodás és reagálás a legnehezebb.
- Ahogyan utaltál rá, szep temberben jelentettétek be, hogy egy lengyel cég megveszi a Szallas Groupot. Mit jelent neked ez a tranzakció, és hogyan befolyásolja a személyes terveidet?
- A menedzsment és köztük én is visszük tovább, amit eddig építettünk, és továbbra is a célunk, hogy a lehető legjobb szolgáltatást építsük fel az autós utazók számára itt, Közép-Európában. Mindezt pedig olyan környezetben és munkahelyen, ahol jó együtt lenni és közösen alkotni.
- Mire számítasz jövőre, milyen kihívásokra készültök?
- A következő év is nagy kihívásokat tartogat a turizmusszakmának és az egész világnak. Azon leszünk, hogy minden tőlünk telhetőt megtegyünk ebben a helyzetben is, hogy az utazók jó áron tudjanak boldogságpillanatokhoz jutni az utazásuk során. Ehhez azonban az is szükséges, hogy a turisztikai szereplők a következő időszakban is meg tudják tartani a munkaerő-állományukat, gondolva már most a tavaszi nyitásra.