- Hirdetés -

Nagyobb nyereséget várnak a pr-ügynökségeknél

|

Világszerte nyereségnövekedésre számítanak a következő évben a pr-ügynökségek vezetői – többek között ez derült ki az ICCO World PR Report 2022-2023 jelentésből. A felmérésben részt vevő PR-vezetők, igazgatók és ügynökségtulajdonosok egyetértettek abban, hogy az ügyfelek részéről egyre nagyobb igény mutatkozik a hagyományos pr-en túli szolgáltatások iránt, a 2021-es 6,1-ről 6,5-re emelkedett a pontszám.

Az ICCO World PR Report 10-es skálán mért jövedelmezőségi mutatója ezúttal 7-es értékelést kapott, miközben 2021-ben még csak 6,7 volt. A kutatás során az is kiderült, hogy egyre több vállalat fordít nagyobb figyelmet a „purpose”-re, azaz a cég küldetésére, létjogosultságára. Továbbá a vezérigazgatók egyre komolyabban veszik a vállalati hírnevet is. Figyelemre méltó, hogy az ESG világszerte az első vagy második legfontosabb befektetési területté vált, a válaszadók szerint a meghatározó társadalmi kérdés idén a fenntarthatóság és a környezetvédelem volt – idézi a jelentés főbb megállapításait az MPRSZ közleménye.

Az első számú kihívásként a tehetséges munkaerő megtartását azonosították, akárcsak 2021-ben. Ez a probléma különösen érzékelhető az ázsiai és csendes-óceáni, illetve az afrikai régiókban. A megtartás mellett a fiatal munkatársak motiválása és a juniorok fejlesztése is kiemelt feladatként lett azonosítva.

Az ügyfelek által legkeresettebb eredményességi mutató a fogyasztói elkötelezettség (engagement), azaz, hogy milyen reakciókat váltanak ki egyes megjelenések. Az elköteleződési metrikák az idén először voltak fontosabbak világszerte a megjelenésszámoknál. Az AMEC (International Association for Measurement and Evaluation of Communication) eszközeinek használata és ismertsége nőtt 2021 óta, a válaszadók 20%-a gyakran használja az eszközöket.

A válaszadók mindössze 30%-a vélte úgy, hogy az iparág tükrözi az általuk kiszolgált országok demográfiáját, viszont az ügynökségek 79%-a már rendelkezik befogadási és sokszínűségi szabályzattal, ez az arány 2021-ben csak 55% volt. A válaszadók között 12%-kal többen tapasztaltak mentális egészséggel kapcsolatos problémákat a tavalyi évhez képest. Az Egyesült Királyságban, Latin-Amerikában és az Egyesült Államokban voltak a legrosszabbak a mutatók.

„A pr- és kommunikációs szerepkörök jelentősége tovább nőtt. Kollégáink egyre fontosabb feladatokat vállalnak a tanácsadás, a vezetés, gyakran az iránymutatás területén, valamint a szervezetek komplex programjainak végrehajtásában is. Ahhoz azonban, hogy megfeleljünk az előttünk álló kihívásoknak, folyamatos továbbképzésre van szükség. Fel kell karolnunk a legújabb technológiákat és elemzési módszereket, és kifinomult módon kell mérnünk a munkánkat" – mondta el Francis Ingham, az ICCO vezérigazgatója.

"A PR-szakemberek nélkülözhetetlenségét egyre inkább elismerik, mivel a szervezetek és a vezetők egyre nagyobb figyelemnek vannak kitéve a kritikus közönség részéről. Ahhoz, hogy az ügynökségek megfeleljenek a fokozódó keresletnek és a szolgáltatási körök bővülésének, időt és energiát kell szánni egy olyan környezet kialakítására, amely elősegíti a szakmai és személyes fejlődést is” - tette hozzá Grzegorz Szczepanski, az ICCO elnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...