Idén ismét meghirdeti a Marketing Diamond Awards versenyt a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyre ezúttal már tizennégy - köztük két vadonatúj - kategóriában várják a pályázatokat. Az érdeklődők január 09-ig adhatják le anyagaikat a 2021. november 01. és 2022. december 31. között megvalósult marketingaktivitásokról.
A két új kategória közül az egyik az Innovációmarketing kategória. A vállalkozások, a különböző ágazatokban tevékenykedő cégek tudatos (termék, folyamat, szervezeti/menedzsment és a piaci/marketing típusokat kombináló) innovációs tevékenysége határozza meg a realizálható versenyelőnyeit. Az innováció maga egy újat teremtő folyamat, az ötlettől egészen a gazdasági, piaci megvalósításig, bevezetésig. A marketing e folyamatok elengedhetetlen támogatója, szolgáltatásaival, szemléletével, ahol egyben a marketinginnovációkkal maga is fontos innovációtípust képez. A kategóriát dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Intézet vezetője fogja zsűrizni.
A másik új kategória a Purpose Marketing kategória. Az ügyvezérelt marketing a vállalatvezetési stratégia része, amelyben a márka alapértékeiben gyökerezik a cég ügyének meghatározása. Ez a tevékenység nem csupán a „visszaadásról” szól, hanem a mélyebb környezeti vagy társadalmi hatás gyakorlásáról, amit a márka a fogyasztóik bevonásával hajt végre – írja közleményében az MMSZ. Ha a vállalat ezt valóban hitelesen építi fel, azaz az ügy semmilyen ponton nem ütközik ellentmondásokba a cég működésével, és jól kapcsolódik a brand DNS-éhez, a fogyasztók elköteleződése nagyban megnőhet, sőt valódi ambassadorokká válhatnak. A kategóriába elsősorban purpose vállalatvezetési esettanulmányokat, illetve marketingaktivitásokat várunk. A kategóriát Nagy Andrea, a Positive Adamsky PR Managing Partnere fogja zsűrizni.
A Marketing Diamonds Awards zsűrije két részből áll: egyrészt az ügynökségi szakemberekből, másrészt a megbízói oldal legsikeresebb marketing- és kommunikációs vezetőiből. Az ügynökségi szakemberek a megbízói oldalról benyújtott pályázatokat, míg az ügynökségek által benyújtottakat a megbízói oldalt képviselő zsűritagok fogják értékelni. A díj ezáltal lehetőséget biztosít a kisebb ügynökségeknek is, hogy bemutatkozzanak a nagy márkákat képviselő marketingvezetők előtt, valamint a marketingaktív vállalkozásoknak, hogy sikeres tevékenységüket a szolgáltatói oldal képviselőivel megismertessék és elismertessék.
Az idei zsűritagok között olyan marketingszakemberek szerepelnek a hirdetői oldal képviseletében, mint Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.), Csanak Gabriella (Microsoft Magyarország), Gesztesi Gábor (DIEGO), Hovanyecz Norbert (SuperShop), Jákó Eszter (MVM Zrt.), Kovács András Péter (Magyar Telekom Nyrt.), Lovas Tamás (Decathlon), Metykó Tibor (KÉSZ Group), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), Sándor Gabriella (Libri), Sommer Ádám (Praktiker), Szalkai Réka (Mastercard), Szilva Mónika (Tesco Magyarország), Török Szabolcs (Magyar Posta Zrt.)
Az ügynökségi oldalt képviselik: Hinora Ferenc (Magyar Marketing Szövetség, Positive Adamsky), Bay Áron (Exact Match), Bonyhádi Gábor (eOptika Kft.), Bódi Krisztina (Marketing Art Kft.), Damjanovich Nebojsa (Resend Agency), Knapcsek Katalin (KNK PR&Média), Lakatos Zsófia (Emerald PR Kft.), Lévai Richárd (Liftup), Nagy Andrea (Positive Adamsky), Németh Károly (Spar), Papp Gábor (The Pitch), Dr. Piskóti István (Miskolci Egyetem), Dr. Papp-Váry Árpád (Magyar Marketing Szövetség). A zsűri elnöke Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke.