- Hirdetés -

Katar felkavarta a nézettségi erőviszonyokat

|

A katari labdarúgó-világbajnokságnak köszönhetően nagyot ugrott az M4 Sport nézettsége, de főműsoridőben még így sem tudtak a TV2 elé kerülni. Az RTL szempontjából ez egy pocsék hét volt.

Ahogy az várható volt, a labdarúgó-világbajnokság megbolygatta egy kicsit a megszokott nézettségi erőviszonyokat. Teljes napon egyes célcsoportoknál az M4 Sport piacvezetővé lépett elő, főműsoridőben viszont továbbra is a TV2 vezet. A korábbi héthez viszonyítva egyébként mind a TV2, mind az RTL közönségaránya csökkent, viszont utóbbié nagyobb mértékben, főként az esti sávban. A 46. és a 47. hét között a TV2 főműsoridős share-je a 18-59 éveseknél 1,3 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 1,6 százalékponttal csökkent. Az RTL esetében ugyanez a kettő 2,1 és 2,3 százalékpontos csökkentést tett ki. Teljes napon ennél kisebb mértékű visszaesést szenvedett el a két kereskedelmi csatorna, de TV2 ott is kevesebbet bukott.

Az M4 Sport teljes napon a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél nyerte a múlt hetet. A többi felosztásban, ahogy írtuk is, a TV2 nyert, de például a 18-49 éveseknél és főműsoridőben nagyon kicsi volt a differencia (TV2: 15,5%, M4 Sport: 15,4%). Az RTL főműsoridőben éppen csak megugrotta a 10 százalékos szintet, egészen pontosan a 18-49 éveseknél 10,2 százalékkal, a 18-59 éveseknél 10,3 százalékkal, a teljes lakosságnál 10,1 százalékkal zárták a hetet.

A teljes csatornaportfóliók közötti erőviszonyokat is átrajzolta a labdarúgó-világbajnokság. Amiben nincs változás, hogy továbbra is a TV2 Csoport áll az élen, viszont teljes napon a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is az MTVA előrelépett a második helyre, de a 18-49 éveseknél megőrizte második helyét az RTL Magyarország.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 47. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,8 18,9 15,5
M4 Sport 14,7 12,6 15,4
RTL 10,3 10,1 10,2

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 47. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11 13,5 11
M4 Sport 12,5 11,1 12,5
RTL 6,3 6 6,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 22,6 24,8 22,5
MTVA 16,1 18,0 15,4
RTL Magyarország 16,0 13,9 15,8
AMC Networks 5,5 5,3 5,6
Paramount Global 4,0 3,5 4,9
Network4 3,8 4,0 2,8
Antenna Entertainment Group 3,1 2,6 3,0
Warner Bros.Discovery 2,2 2,7 1,9

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15% / 13,9% (16,9% / 16,1%)
Tények Plusz – 13,1% / 12,1% (14,5% / 14%)
Farm VIP – 17,4% / 17,2% (korábbi héten az Ázsia Express: 19% / 19,2%)
A Nagy Ő – 16,1% / 16,6% (17,3% / 18,3%)

RTL
Híradó – 14,5% / 12,4% (18,3% / 15,9%)
Fókusz – 10,3% / 10,8% (12,8% / 12,6%)
A Konyhafőnök VIP – 9,6% / 10,2% (11,3% / 11,8%)

Ahogy a fenti adatokból látható, a napi műsorok mindkét csatornán megérezték a vébé indulását. A különbséget az jelenti, hogy a TV2-n a Farm VIP és a Nagy Ő még így is egész szép eredményeket ért el. A Konyhafőnök VIP esetében viszont folytatódott a korábbi hetekben látott gyengélkedésük.

Az RTL egyik este sem tudott a TV2 elé kerülni, miután már kifutott az X-Faktor, még szombaton sem. Bár a visszatérő A mi kis falunk 16 százalékos közönségarányt produkált a 18-49 éveseknél, ami – most – jónak számít. Vasárnap A Séf meg a többiek új részei nem hoztak túl magas share-t a 18-49 éveseknél: 9,8, 7,4 és 6,3 százalékkal futottak. Az RTL+-ra gyártott A király első része 8,7 százalékos, A nagy fehér főnök 7,5 százalékos közönségarányt ért el.

Eközben a TV2-n szombaton a Dancing with the Stars a 18-49 éveseknél 15 százalékot, a teljes lakosságnál 23,1 százalékot produkált. Vasárnap a Sztárban sztár leszek ugyanennél a két célcsoportnál 18,8 százalékot és 22,1 százalékot ért el.

A teljes lakosságos adatokat kavarta fel kisebb mértékben a világbajnokság. Ennél a célcsoportnál a hét legnézettebb műsorának a Sztárban sztár leszek bizonyult 930 ezer nézővel, második helyre a Dancing with the Stars futott be 892 ezer, harmadikra a Farm VIP hétfői adása 863 ezer nézővel. Csupa TV2-s műsor… A 18-59 és a 18-49 éveseknél viszont egy meccs, méghozzá a vasárnap esti Spanyolország – Németország vonzotta a legtöbb nézőt, szám szerint 491 ezret és 353 ezret. Az RTL legnépszerűbb tartalmának a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél A mi kis falunk bizonyult 366 ezer, illetve 238 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a vasárnapi RTL Híradó volt a csatorna legnézettebbje, ami 697 ezer nézőt vonzott.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS* M4 SPORT 491 668 20,0
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 423 263 18,5
FARM VIP TV2 406 218 18,9
A MI KIS FALUNK RTL 366 090 16,8
DANCING WITH THE STARS TV2 329 547 16,5
A NAGY Ő TV2 305 271 16,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 299 941 13,5
HÍRADÓ RTL 298 584 14,7
TÉNYEK TV2 274 897 16,6
LABDARÚGÓ VB STÚDIÓ* M4 SPORT 242 347 10,3

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 930 180 22,1
DANCING WITH THE STARS TV2 892 788 23,1
FARM VIP TV2 863 372 20,5
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS* M4 SPORT 816 583 18,0
TÉNYEK TV2 789 340 22,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 783 537 17,8
HÍRADÓ RTL 697 372 17,0
A NAGY Ő TV2 661 446 19,4
A MI KIS FALUNK RTL 593 892 13,7
FÓKUSZ PLUSZ RTL 429 122 10,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS* M4 SPORT 353 880 20,8
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 298 373 18,8
FARM VIP TV2 269 307 18,3
A MI KIS FALUNK RTL 238 972 16,0
A NAGY Ő TV2 223 978 17,2
DANCING WITH THE STARS TV2 207 237 15,0
TÉNYEK PLUSZ TV2 204 163 13,7
HÍRADÓ RTL 186 057 13,8
TÉNYEK TV2 184 233 16,6
LABDARÚGÓ VB STÚDIÓ* M4 SPORT 167 091 10,5

* November 27., vasárnap, Spanyolország – Németország mérkőzés

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...