- Hirdetés -

Megugrottak a marketingköltségek

|

Nagyot emelkedtek a vállalatok marketingköltségei a devizaárfolyamok ingadozása és a 20 százalékot meghaladó infláció hatására az elmúlt hónapokban. A kialakult helyzetben még fontosabbá vált, hogy stratégiában gondolkodjanak a cégek és ne pánikreakciókat tegyenek. A 360 fokos marketing során olyan online eszközök lehet a stratégiába állítani, ami sokszorosára emeli a megtérülés valószínűségét.

A 2023-ra készülő üzleti tervekben azzal is kell már kalkulálniuk a cégeknek, hogy a piac előrehaladásával és a nehéz gazdasági környezetben drágább elérni a fogyasztókat. Csak az elmúlt néhány hónapban 300 százalékkal emelkedtek egyes marketingköltségek, így kiemelten fontos, hogy drasztikusan megtérülő kampányokkal dolgozzunk.

Berta Gergő, a Maximum Business tulajdonosa arról beszélt, ha a marketingre befektetett összeg nem hoz legalább tízszeres megtérülést bevétel alapján, akkor nehezen lesz fenntarthatóan működtethető a vállalkozásunk.

„A Facebook és a Google a legtermelőbb hirdetési formák közé sorolható, mert ezek pontosabban mérhető felületek a rendelkezésre álló eszköztárból, de ott is kalkulálnunk kell az árnövekedéssel. Értelemszerűen mivel drágábbak a hirdetések, nehezebben is térülnek meg, így minden korábbinál jobban oda kell arra figyelni, hogy a legoptimálisabban allokáljuk a marketingköltségeinket” – magyarázta.

Kérdésre válaszolva arról beszélt, a cégvezetők sokkal tudatosabbá váltak, érzékenyebbek a kiadások és a bevételek egyensúlyban tartására a kiélezett élethelyzetben. Olyan iparágakban, ahol jelenleg holtszezon van, vagy a fogyasztók számára kevésbé létfontosságú termékeket forgalmaznak, ott a stagnálás lehet a kitűzendő cél, de mindig vannak olyan területek is, ahol drasztikusabb növekedések érhetőek el. Ilyen például most az energiaszektor, az élelmiszeripar és a mindennapi használatos árucikkek piaca.

Leváltja az online a papír alapú hirdetéseket

Berta Gergő szerint mivel a papírárak az egekbe szöktek, az is online fog hirdetni jövőre, aki eddig valamilyen oknál fogva tartott ettől. Mint mondta, ismer olyan vállalkozást, amely évi közel 50 millió forintot költött szórólapozásra, de 2023-tól ezt teljesen elengedi és inkább Facebook-hirdetésekkel, hírlevelekkel és SMS-kampányokkal próbál még jobban érvényesülni.

A marketingszakértő kiemelte, olyan marketingeszközökhöz érdemes nyúlni, amelyek direkt mérhetők és azonnali eredményt hoznak. A 360 fokos marketingben sok olyan elemet lehet alkalmazni, amely látványosan emeli a megtérülés valószínűségét.

„Legyen mindig egy nagy fő üzenetünk. Ez lehet akár egy húzó termék/szolgáltatás, a teljes webshop vagy egy kiemelt termék/szolgáltatás skála is. A határidő legyen mindig legalább egy hónap, hogy a kampányok ki tudjanak futni, és készüljön a hirdetésekhez több kép és videó is, hogy lehessen tesztelni azokat. Jó trükk az is, ha az ügyfeleink bevonásával, a visszajelzések alapján helyezünk fókuszba egyes termékeket” – sorolta.

A Maximum Business tulajdonosa azt is tanácsolja, ha egy mód van rá, legyen egy arc a hirdetésben,és kommunikáljunk hírlevélben is. A tartalmat minél több közösségi oldalon posztoljuk, és írjunk belőle cikket is, aminek a végén helyezzük el videónkat. Klasszikusan jól bevett eszköz a nyereményjáték, ahol minimum három nyertes van, hiszen ez is meg tudja mozgatni az embereket.

Berta Gergő végezetül hangsúlyozta, ha nincs tapasztalatunk a marketingstratégiák felépítésében, akkor érdemes szakértőhöz fordulni annak érdekében, hogy ne égessük feleslegesen a pénzt. Az sem megoldás, ha a cégek bekapcsolják a pánikgombot egy-két gyengébb hónap után, hiszen a marketingkiadások megvonása csak ront a helyzeten. A krízismarketingben egy jó referenciákkal rendelkező csapat tud igazán a vállalat hasznára válni, zárta a gondolatait.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...