Újabb rendhagyó héten vagyunk túl, hiszen időlegesen nagyon megerősödött az M4 Sport. A TV2-vel nem bírt a sportcsatorna, de a legtöbb célcsoportnál az RTL előtt végeztek.
Az elmúlt hét a TV2 és az M4 Sport közötti küzdelemről szólt, amiből végül a kereskedelmi csatorna jött ki győztesen. A főműsoridőben és teljes napon, mindhárom fontosabb célcsoportnál (18-49 évesek, 18-59 évesek, teljes lakosság) a TV2 bizonyult a legnézettebb televíziónak. Ez mondjuk már a labdarúgó-világbajnokság előtti hetekben is így volt, most annyiból más a helyzet, hogy a második helyen – a célcsoportok többségénél – az M4 Sport áll és nem az RTL. Utóbbi csak főműsoridőben és a teljes lakosságnál tudta megelőzni a sportcsatornát, a többi összevetésben az M4 Sport végzett a második helyen.
A teljes portfóliók tekintetében nyerte a hetet a TV2 Csoport. Teljes napot nézve a 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél az RTL Magyarország végzett a második helyen. A teljes lakosságnál viszont az MTVA csoportszinten a második helyre lépett elő.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 48. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 15,3 | 18,1 | 15,3 |
M4 Sport | 12,2 | 9,8 | 12,4 |
RTL | 10,7 | 10,3 | 10 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 48. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11 | 13,5 | 11,2 |
M4 Sport | 9,3 | 8 | 9,2 |
RTL | 6,6 | 6,1 | 6,1 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,1 | 25,2 | 22,6 |
RTL Magyarország | 16,7 | 14,6 | 16,4 |
MTVA | 14,1 | 16,1 | 13,3 |
AMC Networks | 5,4 | 5,2 | 5,2 |
Paramount Global | 4,2 | 3,7 | 5,1 |
Network4 | 3,6 | 4,0 | 2,7 |
Antenna Entertainment Group | 3,2 | 2,7 | 3,2 |
Warner Bros.Discovery | 2,5 | 3,1 | 2,3 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,2% / 14,3% (15% / 13,9%)
Tények Plusz – 12,7% / 12,4% (13,1% / 12,1%)
Farm VIP – 17,5% / 17,3% (17,4% / 17,2%)
A Nagy Ő – 18,3% / 18,8% (16,1% / 16,6%)
RTL
Híradó – 17,2% / 14,7% (14,5% / 12,4%)
Fókusz – 12,3% / 12,1% (10,3% / 10,8%)
A Konyhafőnök VIP – 8,8% / 8,7% (9,6% / 10,2%)
A TV2-nél hétköznapokon továbbra is nagyon jól működött a Farm VIP és A Nagy Ő, mindkét műsor a csatornaátlag felett teljesített. Múlt héten az RTL Híradó verte a Tényeket, bár valószínűleg ezt elcserélték volna arra, hogy a Konyhafőnök VIP jobban teljesítsen. Azonban a főzőműsornak a mostani évadja nagyon gyenge számokat hoz, ami a csatorna szempontjából azért baj, mert egy lapra tettek fel mindent, a főműsoridejük nagy részét egymagában elfoglalja a Konyhafőnök.
A napi főműsoridőket nézve az RTL csak szombaton tudott a TV2 elé kerülni. A 18-49 éveseknél 15 százalékos közönségarányt hozó A mi kis falunknak köszönhetően verték a TV2-n futó Mamma mia című filmet. Igaz, az M4 Sporton ugyanekkor adott meccs mindkettejüket megelőzte.
Vasárnap a Séf meg a többiekből sugárzott három epizód – a 18-49 éveseknél – 8,1, 8 és 6 százalékos share-t hozott az RTL-nek. A TV2-n a Sztárban sztár leszek ennél a célcsoportnál 19,3 százalékos közönségarányt, a teljes lakosságnál pedig 23,2 százalékot produkált.
A hét legnézettebb műsorának a Sztárban sztár leszek bizonyult, a 18-49 éveseknél 285 ezer, a 18-59 éveseknél 421 ezer, a teljes lakosságnál 944 ezer nézővel. A világbajnokság meccsei közül a 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél a múlt hétfői Brazília – Svájc vonzotta a legtöbb – 280 ezer és 420 ezer – nézőt. A teljes lakosságnál pedig a szombati Argentína – Ausztrália mérkőzés érdekelte a legtöbb – 684 ezer – embert.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél az RTL legnézettebbje A mi kis falunk volt, 208 ezres és 367 ezres nézettséggel. A sorozat a teljes lakosságnál 648 ezres nézőszámmal futott, de ennél jobb számot produkált a vasárnapi RTL Híradó, amire 734 ezren voltak kíváncsiak.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 421 563 | 19,5 |
LABDARÚGÓ VB – CSOPORTMÉRKŐZÉS* | M4 SPORT | 420 282 | 19,8 |
FARM VIP | TV2 | 409 591 | 19,1 |
LABDARÚGÓ VB – NYOLCADDÖNTŐ** | M4 SPORT | 396 975 | 19,1 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 367 333 | 17,6 |
HÍRADÓ | RTL | 336 724 | 17,7 |
A NAGY Ő – THE BACHELOR | TV2 | 331 239 | 20,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 307 217 | 14,9 |
TÉNYEK | TV2 | 284 793 | 15,1 |
FÓKUSZ | RTL | 250 139 | 13,4 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 944 170 | 23,2 |
FARM VIP | TV2 | 901 743 | 21,1 |
TÉNYEK | TV2 | 781 063 | 19,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 773 636 | 18,6 |
HÍRADÓ | RTL | 734 349 | 18,6 |
LABDARÚGÓ VB – NYOLCADDÖNTŐ** | M4 SPORT | 684 508 | 16,6 |
LABDARÚGÓ VB – CSOPORTMÉRKŐZÉS* | M4 SPORT | 681 578 | 16,5 |
A NAGY Ő – THE BACHELOR | TV2 | 660 667 | 21,5 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 648 267 | 15,3 |
ÖSSZETÖRT SZÍVEK | TV2 | 452 621 | 15,1 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 285 526 | 19,3 |
LABDARÚGÓ VB – CSOPORTMÉRKŐZÉS* | M4 SPORT | 280 539 | 19,1 |
LABDARÚGÓ VB – NYOLCADDÖNTŐ** | M4 SPORT | 270 637 | 19,4 |
FARM VIP | TV2 | 269 411 | 18,5 |
A NAGY Ő – THE BACHELOR | TV2 | 236 429 | 19,6 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 208 386 | 15,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 202 811 | 14,9 |
HÍRADÓ | RTL | 187 445 | 17,5 |
FÓKUSZ | RTL | 180 639 | 14,5 |
TÉNYEK | TV2 | 180 571 | 14,2 |
* November 28., Brazília – Svájc
** December 3., Argentína – Ausztrália
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás