- Hirdetés -

Ezt jósolják 2023-ra a szerkesztőbizottság tagjai – 1. rész

|

A Marketing&Media magazin idén is felkérte a szerkesztőbizottsága tagjait, hogy értékeljék a 2022-es évet és fogalmazzák meg, hogy mit várnak 2023-tól, mire számítanak jövőre. Összeállításunk első részéből kiderül, hogy a hazai televíziós piac legnagyobb szereplőinek vezetői mit gondolnak a folytatásról és az is, hogy milyen képességekre lesz szükség a versenyben maradáshoz.

Faludi Péter, Havas Media, ügyvezető igazgató

A 2023-as ugyancsak nehéz év lesz, akkor mutatkozik majd meg igazán az idén elkezdődött globális válság hatása. Jelentős csökkenések várhatók bevétel szempontjából médiatulajdonosi oldalon, egyedül a videós platformok és a tévé esetén számítunk stagnálásra, akár minimális növekedésre. 2024 még nehezebb lehet az elhúzódó hatások miatt, akár sokkal rosszabb forgatókönyveket is el tudok képzelni, mint amit 2023-ban tapasztalunk.

A jövő évet illetően pedig folyamatosan fejlesztéseken dolgozunk; annak ellenére, hogy negatív lecsengése és hozadéka van a válságnak, a fogyasztók, az ő igényeik és médiafogyasztásuk ehhez a változó világhoz alkalmazkodik, mi pedig azokhoz igyekszünk igazodni. Folyamatos képzések, technológiai újítások és átfogó kutatások nélkül ezekre nem lennénk képesek.

Kádár Tamás, Sziget, CEO

Bízunk abban, hogy a pandémia okozta nehézségeket jövőre végleg magunk mögött tudhatjuk, de az inflációs válság valószínűleg súlyos hatással lesz elsősorban a hazai értékesítésre. Ez, együtt a forint további romlásával még nehezebbé teszi a nemzetközi világsztárok felvonultatásának „kitermelhetőségét”, de ezzel együtt bizakodók vagyunk, hogy a nemzetközi versenyben is erősnek számító márkáink (elsősorban a Sziget Fesztivál) jól fognak teljesíteni, és ismét több mint 120 ezer külföldi vendégnek tudunk otthont adni Budapesten. Emellett reméljük, hogy a hazai közönség is elsősorban a piacvezető fesztiválok felé orientálódik majd, hiszen innen garantáltan megkapják a jövőben is azt a minőséget, amit elvárhatnak.

Az idei „biztonsági játék” után ismét a fejlesztéseké, a különleges dekorációké, az egyedi ötleteké lesz a főszerep, szeretnénk visszatérni abba a kerékvágásba, ahol a mi fesztiváljaink diktálják a tempót nemcsak itthon, de az európai fesztiválok versenyében is.

Nagy Bálint, IBS, marketingtanszék-vezető

Újabb meglepetésekkel teli az élet minden területen, azaz a tágabb környezetünket illetően kiszámíthatatlan. A felsőoktatás visszafordíthatatlanul digitalizációs pályára áll, és ez nemcsak az online oktatásban, hanem sok másban nyilvánul meg, például a nyomtatott könyveket felváltja a digitális könyvtár. Mi 2023-tól csak elektronikus tankönyveket használunk.

Vidus Gabriella, RTL, vezérigazgató

2023 Egy új pionír korszak első éve lesz. A streamingszolgáltatásunk elindulásával megjelenő új bevételi láb újfajta operációt is jelent majd a vállalat számára. Már jó ideje dolgozunk azon, hogy felkészítsük a vállalatot erre, egy nagyon komoly transzformációs folyamat végén járunk. Ez a jövő évünket mindenképp megkönnyíti. A 2023-as gazdasági kilátások kapcsán nem vagyok optimista, de borúlátó sem. Az infláció mértéke és a gazdasági környezet volatilitása a rövid távú tervezés és döntéshozatal felé tereli a piaci szereplőket, így minket is. Bízom a kollégáimban, abban a tapasztalatban és tudásban, amit az elmúlt évek kisebb-nagyobb válságai során megszereztünk.

A jövő évben a fókusz minden kétséget kizáróan az SVOD-termék fejlesztésén lesz, programming oldalon pedig megújulás várható. Ezekhez a tervekhez pedig minden eddiginél több adat áll majd rendelkezésünkre azzal, hogy immár D2C-termékünk és -előfizetőink is vannak. Jövőre fontos feladatunk lesz figyelni, hogy ez az új termék milyen információval szolgál a nézőről, és az itt képződő adatokat nemcsak a digitális, de a lineáris termékeinkbe is visszaforgatjuk. Mindezt természetesen azért, hogy a piacvezető szerepünket megerősítsük.

Horváth Magyary Voljć Nóra, K&H Csoport, kommunikációs igazgatóság, ügyvezető igazgató

Mivel az orosz–ukrán konfliktus hatására az energiaválság, valamint a magas infláció továbbra is érinti mind a saját tevékenységünket, mind a vállalati, a kkv- és a magánügyfeleink vagyoni helyzetét, az ezekre való reagálás biztos, hogy 2023-ban is velünk marad.

Digitális személyes pénzügyi asszisztensünk, Kate napról napra a szemünk láttára nő fel. Az ő útját segítjük, annak érdekében, hogy ügyfeleink számára minél hasznosabb javaslatokkal, a kívánságaik minél gyorsabb, kényelmesebb kivitelezésével álljon rendelkezésükre. Innovációs újdonságaink mellett folytatjuk fenntarthatósági termékeink bevezetését, saját tevékenységünkre és a gazdasági szektorokra vonatkozó céljaink megvalósítását, valamint mindezek kommunikációját.

Furák András, Republic Group, portfólióigazgató

A belső szervezeti átalakítások még frissek, a folyamatok optimalizálása és a hatékonyságmaximalizálás az elsődleges jelenleg. A digitális megoldások folyamatosan változnak, frissülnek, és fontosnak tartjuk ezeket lekövetni, a kollégáinkat edukálni. Természetesen szeretnénk új ügyfeleket akvirálni és megtartani a meglévőket.

Vaszily Miklós, TV2 Csoport, igazgatósági elnök

Az objektív gazdasági környezet komoly feladat elé fogja állítani az egész iparágat. A magas infláció, a gyengülő forint, az erős dollár és a visszafogott hirdetői kedv mellett kell kiszolgálni a nézők továbbra is magas minőségi igényeit, ami a fenti körülmények között kihívás lesz.

Az évek óta járt utunkon haladunk tovább. 2022 őszére domináns piacvezetővé vált a TV2 Csoport a hagyományos televíziós piacon, célunk e pozíció megőrzése és az üzleti eredményességünk megtartása a magyar piacon. Továbbra sem tettünk le a regionális építkezésről, amennyiben megfelelő célpont adódik, szívesen folytatnánk a régiós terjeszkedésünket is.

A Marketing&Media magazin szerkesztőbizottságának tagjaival készült miniinterjúk teljes szövege a lap év végi számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...