Egyelőre nem igazán keltette fel az amerikai felhasználók érdeklődését a Netflix tavaly november elején elindított, hirdetésekkel támogatott ajánlata, egy elemzés szerint az egyéb opciókat jóval többen választják az új ügyfelek közül. Érdekesség, hogy az HBO Max 2022 nyarán indult hasonló szolgáltatására jóval nagyobb volt a kereslet.
Az Antenna amerikai kutatócég adatai azt mutatják, hogy lassan indul be a Netflix új, reklámokat is megjelenítő, "Basic With Ads" nevet viselő ajánlata. Az Antenna adatai szerint novemberben az új amerikai ügyfeleknek mindössze 9 százaléka választotta ezt a lehetőséget, amivel a jelenleg elérhető négy opció közül a legkevésbé népszerű volt.
A hirdetésekkel támogatott csomagot nagyon kevesen választják egyelőre a Netflix már meglévő ügyfelei közül is, az Antenna közlése szerint a cég meglévő amerikai előfizetőinek mindössze 0,1 százaléka váltott az új ajánlatra. Azok közül, akik ezt megtették, a jelek szerint a legtöbben a vállalat standard és prémium csomagjairól váltottak.
Az Antenna összehasonlította a Netflix hirdetéssel támogatott ajánlatának bevezetését az HBO Maxéval, amely júniusban indította el hasonló megoldását. Akkoriban az HBO Max reklámokat is megjelenítő szolgáltatása az új ügyfelek 15 százalékát vonzotta és magasabb volt a már meglévő felhasználók körében is a váltási arány. A jelenlegi helyzetet tekintve az Antenna becslése szerint az Egyesült Államokban az HBO Max-előfizetők mintegy 21 százaléka használja a hirdetéssel támogatott csomagot.
Az egyik lehetséges oka annak, hogy az HBO Max reklámos megoldása gyorsabb rajtot vett az lehet, hogy az anyavállalat Warner Bros Discovery sokkal több csatornával rendelkezik, amelyeken keresztül népszerűsítheti az új termékkínálat bevezetését.
Egyelőre nincs információ arról, hogy a Netflix hirdetéseket megjelenítő csomagja milyen fogadtatásra talált a többi piacon, ahol elérhető, azaz az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban és Olaszországban.