A szektort érő kihívások ellenére a Volkswagen nem veszítette el a lendületét, sőt, 2022-ben magasabb fokozatba kapcsolva 46 százalékos volumen növekedést ért el a 2021-es évhez képest Magyarországon. A Volkswagen ezzel a TOP15 autómárka tekintetében a legjobb teljesítményt nyújtotta. 10.311 darab személyautót forgalomba helyezve, 9,2 százalékos piaci részesedéssel a Volkswagen 2022-ben harmadik volt a márkák hazai rangsorában.
„Ez a szép eredmény egy olyan alap, amelyre 2023-ban is építkezhetünk és folytathatjuk a munkánkat, miközben reméljük, hogy lassan magunk mögött hagyhatjuk a COVID világjárvány negatív hatásait. Legnagyobb vágyunk az, hogy a háború is minél hamarabb lezáruljon, természetesen első sorban az emberéletek miatt, de mindenkinek jót tenne a világgazdaság és a gyártási folyamatok stabilizálódása is” – mondta el Papp Zoltán, a Volkswagen magyarországi márkaigazgatója.
A német autómárka jól halad a karbonsemleges mobiltáshoz vezető úton is, hiszen az elektromos meghajtású modellek forgalomba helyezését tekintve szintén a legnagyobbak között szerepel a hazai piacon.
A Volkswagen a világ több mint 150 piacán van jelen és 13 ország több mint 30 termelési helyszínén gyártja járműveit. A márka 4,56 millió autót szállított ki a tavalyi évben világszerte, termékei között olyan „bestsellerek” szerepelnek, mint a Golf, a Polo, a T-Roc, a Tiguan, a Passat, vagy a teljesen elektromos meghajtású ID. család tagjai. A német autómárka rendelésállománya az ellátási láncok akadozása miatt továbbra is nagyon magas: 2022-ben Európában mintegy 640 000 ügyfél adott le nyitott rendelést a Volkswagen modelljeire.
A német autómárka 2022-ben csaknem 330 000 elektromos járművet (BEV) adott át ügyfeleinek. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. A fenntartható mobilitás (Way to Zero), az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartoznak.