Összességében pedig a TV2 nyerte a múlt hetet. A 18-49 éveseknél, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is más műsor vezeti a műsoros toplistát.
A mögöttünk álló héten a célcsoportok többségében a TV2 erősödni tudott. Például főműsoridőben és a 18-59 éveseknél 0,6 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 0,3 százalékponttal javult az átlaguk a 2. héthez képest. S teljes napon is hasonló volt a helyzet. Ezzel párhuzamosan az RTL-nél inkább stagnálást, vagy enyhe csökkenést mutatnak az adatok. Ebből következően továbbra is vezet a TV2, még az RTL-nek elvileg jobban fekvő célcsoportoknál is. Főműsoridőben és a 18-59 éveseknél 13,2 százalékos heti share-t hozott össze a TV2, az RTL pedig 12,5 százalékot – itt volt a legkisebb közöttük a különbség. Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél a TV2 13,2 százalékos, az RTL 11,7 százalékos közönségaránnyal zárta a hete, azaz itt már 1,5 százalékpontra nőtt a differencia.
A komplett csatornacsoportokat nézve stabilan vezet a TV2 Csoport az RTL Magyarország előtt. A legszorosabb versenyt szintén főműsoridőben és a 18-59 éveseknél láthatjuk, itt a TV2 Csoport 25,3 százalékos közönségarányt ért el, az RTL Magyarország pedig 22 százalékot, ez 3,3 százalékpontnyi különbséget jelent. Szokás szerint teljes napon és teljes lakosságnál tudott leginkább elhúzni a TV2, ezen a téren 10 százalékpontot tett ki az előnyük (TV2 Csoport: 25,6 százalék, RTL Magyarország: 15,6 százalék).
Ami a többieket illeti, teljes lakosságnál az MTVA csatornái érték el a harmadik legjobb közönségarányt, a 18-49 és a 18-59 éveseknél pedig az AMC Networks számított a harmadik legerősebb piaci szereplőnek.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 3. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 13,2 | 16,2 | 13,2 |
RTL | 12,5 | 11,9 | 11,7 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 3. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,1 | 12,5 | 10,3 |
RTL | 7,4 | 6,9 | 7,1 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,7 | 25,6 | 23,8 |
RTL Magyarország | 17,6 | 15,6 | 17,2 |
AMC Networks | 6,5 | 5,9 | 6,7 |
MTVA | 5,7 | 9,5 | 4,6 |
Paramount Global | 4,5 | 3,7 | 5,5 |
Network4 | 4,5 | 4,9 | 2,9 |
Antenna Entertainment Group | 3,4 | 2,9 | 3,3 |
Warner Bros.Discovery | 3,0 | 3,6 | 2,7 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 17,1% / 17% (16,7% / 17,2%)
Tények Plusz – 15% / 15% (13,8% / 14,4%)
Szerencsekerék – 16,5% / 16,6% (14,8% / 15,2%)
Vigyázat, gyerekkel vagyok – 12,3% / 12,5% (12,7% / 12,8%)
RTL
Híradó – 17,6% / 15,3% (18,3% / 16,2%)
Fókusz – 13,7% / 13,1% (14,8% / 14,1%)
Drága örökösök – 13,1% / 12,4% (14,1% / 13,8%)
A mi kis falunk – 11,5% / 10,6% (11,7% / 11,1%)
Érdekes különbség a napi műsorok átlagai terén, hogy a TV2-s produkciók szinte pontosan azt hozzák 18-49-ben és 18-59-ben. Az RTL-nél viszont olykor egész nagyok a különbségek, különösen a Híradónál. Olyannyira, hogy amíg a 18-59 éveseknél az RTL Híradó verte a Tényeket, addig a 18-49 éveseknél a Tények ért el magasabb átlagot.
A TV2-n a Szerencsekerék múlt héten kiugróan jó közönségarányt hozott, megverték a Drága örökösöket is. Pedig az RTL-es napi sorozat sem hozott rossz eredményt, a főműsoridős csatornaátlag felett teljesítettek a 18-49 és a 18-59 éveseknél is.
Hétfőtől péntekig a TV2 nyerte az estéket. A szombati és a vasárnapi főműsoridőt viszont az RTL húzta be a 18-49 és a 18-59 éveseknél is. Szombaton szépen teljesített az RTL-en a Gólkirályság, a 18-49 éveseknél 17,9 százalékot tett ki a share-je. Vasárnap a Cápák között 17,1 százalékot ért el és lenyomták a 10,7 százalékos Vigyázat, gyerekkel vagyok című TV2-s produkciót.
Más-más műsor volt a legnézettebb a két kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál. A 18-49 éveseknél a Cápák között érte el a múlt hét legmagasabb, 273 ezres nézőszámát, utánuk pedig 261 ezres Gólkirályság következett. A 18-59 éveseknél ugyanez a két RTL-es műsor áll az élen, csak fordított sorrendben. A Gólkirályság az első 411 ezres nézettséggel, a Cápák között pedig 384 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. Mindkét kereskedelmi célcsoportnál a TV2-s Szerencsekerék pénteki adása futott be a harmadik helyre, a 18-49 éveseknél 252 ezer, a 18-59 éveseknél 367 ezer nézővel.
A teljes lakosságnál pedig nyerte is a hetet a Szerencsekerék, méghozzá 884 ezres nézettséggel. A teljes lakosságos dobogóra még a múlt hétfői Tények (842 ezer néző) és a Tények Plusz (775 ezer néző) tudott felkapaszkodni.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 411 152 | 18,6 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 384 715 | 16,3 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 367 703 | 17,6 |
HÍRADÓ | RTL | 363 702 | 19,1 |
TÉNYEK | TV2 | 341 143 | 20,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 321 801 | 16,9 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 314 055 | 15,1 |
FÓKUSZ | RTL | 277 974 | 15,2 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 264 247 | 12,9 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 263 469 | 12,9 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 884 167 | 20,9 |
TÉNYEK | TV2 | 842 273 | 23,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 775 999 | 20,0 |
HÍRADÓ | RTL | 752 925 | 19,4 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 721 771 | 16,5 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 636 319 | 13,9 |
VIGYÁZAT GYEREKKEL VAGYOK | TV2 | 634 065 | 16,8 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 585 119 | 13,8 |
FÓKUSZ | RTL | 515 032 | 13,2 |
CSINÁLJUK A FESZTIVÁLT | DUNA TV | 511 413 | 12,0 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 273 961 | 17,1 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 261 900 | 17,9 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 252 461 | 18,1 |
TÉNYEK | TV2 | 232 949 | 21,6 |
HÍRADÓ | RTL | 232 683 | 18,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 221 762 | 17,3 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 209 905 | 15,0 |
FÓKUSZ | RTL | 179 697 | 14,8 |
VIGYÁZAT GYEREKKEL VAGYOK | TV2 | 177 424 | 12,8 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 173 338 | 12,8 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás