- Hirdetés -

Sportos növekedés a BMW-nél

|

- Hirdetés -

A bajor prémiummárka nagyteljesítményű sportautókat építő divíziója tavaly világszerte összesen 177.257 darab BMW M modellt adott el, amely az előző esztendő teljesítményéhez viszonyítva 8,4 százalékos gyarapodás. Eközben a divízió elektromos mobilitásra történő átállása is sikeres rajtot vett: a BMW i4 M50 azonnal a legkeresettebb BMW M modellé érett, a hálózatról tölthető első nagyteljesítményű modellként érkező BMW XM pedig világpremierjét ünnepelte.

A BMW M GmbH a fennállása 50. évfordulóját ünneplő esztendő végét is rekord értékesítési eredménnyel zárta. A 2022-es pénzügyi évben a divízió világszerte összesen 177 257 darab teljesítményre optimalizált modellt és nagyteljesítményű sportautót adott el, amely az előző évi mutatóhoz képest 8,4 százalékos növekedést jelent, még a logisztikai hálózatban és a beszállítói láncban jelentkező folyamatos kihívások ellenére is. A BMW M divízió legfontosabb piaca 2022-ben is az Egyesült Államok volt, megelőzve ezzel Németországot és Nagy-Britanniát.

„A BMW M közösség közutakon és versenypályákon átélhető, vérpezsdítő menetteljesítmény iránti rajongása teljes jubileumi évünket átjárta” – fogalmazott Franciscus van Meel, a BMW M GmbH igazgatótanácsának elnöke. „Ez a BMW M modellek új értékesítési rekordjában is visszaköszön, amely pozitív kilátásokat ad nekünk 2023-ra” – tette hozzá.

BMW i4 M50: a legkeresettebb BMW M modell, zéró emisszióval

2022-ben a BMW M GmbH elektromos mobilitásra történő átállása is sikeres rajtot vett. „A 2022-es esztendő legkeresettebb BMW M modellje a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 volt” – mondta Timo Resch, a divízió ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős vezetője. „Számunkra ez egyértelmű jele annak, hogy a BMW M modellek hamisítatlan élménye a hálózatról tölthető modellek világába is megérkezett” – tette hozzá. A BMW i4 M50 meghajtásáról az első és a hátsó tengelyen egy-egy elektromos motor gondoskodik, amelyek együtt 400 kW / 544 lóerő maximális teljesítmény leadására képesek. A két elektromos motor tökéletesen vezérelt teljesítmény-leadása és a kerékfelfüggesztések független hangolása olyan dinamikus, agilis és mérnökien precíz vezetési élményt garantál, amely a BMW M modellek sajátjaként már az első pillanattól kezdve magával ragadja a vezetés szerelmeseit.

A BMW iX M60 képében a BMW M GmbH második teljesítményre optimalizált, tisztán elektromos meghajtású modellje is sikeresen indult el világhódító útjára. 2023-ban a divízió újabb nóvumokat gurít ki az utakra: érkezik többek között a hálózatról tölthető első nagyteljesítményű BMW M modell, a BMW XM, illetve a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 műszaki alapjaira megálmodott BMW i7 M70 modell is. A BMW M GmbH eközben már az elektromos mobilitásra történő átállás további lépéseit is kidolgozta. Annak érdekében pedig, hogy a jövőben újabb tisztán elektromos meghajtású, nagyteljesítményű sportautókkal bővíthesse modellpalettáját, a divízió 2023-ban megfelelő koncepciója tesztelését is magasabb fokozatba kapcsolja. A modell középpontjában a négy elektromos motorral dolgozó M xDrive intelligens összkerékhajtás és az integrált menetdinamikai vezérlőrendszer áll, amelyek együttműködése példátlan szintű teljesítményt és vezetési élményt ígér.

Jubileumi esztendő látványos premierekkel, a BMW M3 és a BMW M4 továbbra is sikert sikerre halmoz, az új BMW M240i xDrive Coupé pedig lendületes rajtot vett

A BMW M GmbH fennállásának 50. évfordulóját számos újdonság látványos premierje kísérte. A világpremierek sorát a színtiszta vezetési élményt éltető BMW M2 második nemzedéke nyitotta, soros hathengeres benzinmotorral, hatfokozatú manuális váltóval és hátsókerék-meghajtással. Az első BMW M3 Touring a BMW M modellek által fémjelzett vezetési élmény merőben új formáját hozta el a jelenbe, páratlan sokoldalúságával ideális előfeltételeket teremtve ahhoz, hogy 2023-ban újabb célcsoportokkal ismertesse meg a márka értékeit és ezzel további értékesítési növekedést generáljon. A jubileumi esztendő második felében bemutatkozott a BMW XM is, extrovertált formanyelve alatt 480 kW / 653 lóerő maximális teljesítményre képes M HYBRID hajtáslánc-technológiával.

A BMW M GmbH legújabb értékesítési sikertörténetéből mindegyik szegmens kivette a részét. A BMW M3 és a BMW M4 nagyteljesítményű párosa már négyféle karosszériaváltozatban – az új BMW M3 Touring világpremierjének köszönhetően –, két teljesítményszinten, hatfokozatú manuális- és nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóval, hátsókerék-meghajtással és M xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhető. Ez a fajta változatosság a bajor prémiummárka ügyfeleinek körében 2022-ben is osztatlan népszerűségnek örvendett.

A BMW M GmbH új értékesítési rekordjához a nagyteljesítményű BMW X modellek is hozzájárultak, amelyek rendkívül kiélezett mezőnyökben mutattak lebilincselő értékesítési teljesítményt. E sikertörténet 2023 tavaszán a BMW X5 M és a BMW X6 M modellfrissítésével vesz majd újabb lendületet.

A nagyteljesítményű sportautók szegmensében tavaly az új BMW M240i xDrive Coupé világpremierje is igazi fénypontnak számított. A kompakt méretű, kétajtós élsportoló új kiadásának meghajtásáról egy 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, klasszikus hátsókerék-meghajtás mellett. „A BMW M modellek új értékesítési rekordjának alapját az adja, hogy rendkívül átfogó szegmens-jelenléttel büszkélkedhetünk. Átfogó modellpalettánknak köszönhetően a jövőnek is ideális pozícióból vágunk neki” – mondta Timo Resch.

Premier Daytonában: az új BMW M3 CS és a BMW M Hybrid V8 versenyautó

2022-ben ráadásul a BMW M GmbH a motorsport élvonalának rajongóit is magával ragadó különkiadásokkal varázsolta el: többek között a BMW M4 CSL és a BMW M3 CS különkiadásokkal.

A BMW M3 CS január utolsó hétvégéjén, a Daytona-i 24-órás megmérettetés részeként ünnepli világpremierjét. Floridában a BMW M Motorsport a hosszútávú futamok világába is visszatér: az új BMW M Hybrid V8 versenyautó itt gurul első ízben rajtrácsra. A legendás BMW 3.0 CSL Daytonában aratott abszolút győzelme után 47 évvel az új LMDh prototípus készen áll arra, hogy a WeatherTech SportsCar Championship IMSA GTP kategóriájában értékes pontokért szálljon versenybe, mielőtt az FIA World Endurance Championship Le Mans-i 24-órás versenyén és 2024-ben ismét rajthoz áll.

A BMW M GmbH motorsport-részlegének mérnökei 2022-ben a versenyautó-fejlesztési fázis utolsó lépéseivel és átfogó tesztvezetéseivel is rengeteg időt töltöttek a világ versenypályáin, a befektetett munkát pedig siker koronázta: a BMW a Német Túraautó Bajnokság (DTM) pilóták közötti és csapatok közötti megmérettetését is megnyerte. Az új BMW M4 GT3 versenyautó első szezonja a bajor színekben versenyző Schubert Motorsport és a csapat dél-afrikai pilótája, Sheldon van der Linde győzelmével zárult.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....