- Hirdetés -

Nem tervezik az online költések csökkentését a magyarok

|

Átlagosan 21 alkalommal vásárolnak online a magyarok, a legaktívabb a 30 éves korosztály. Műszaki cikkeket egyre inkább csak az interneten rendelünk, az élelmiszereket viszont még mindig személyesen szerezzük be - derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amelyet az eMAG megbízásából a GKID piackutató cég végzett a hazai internetes vásárlók körében.

A hazai online vásárlók anyagi helyzete a GKID hasonló 2022 novemberi felméréshez képest nem változott jelentősen, továbbra is kedvezőbb a tipikus magyar vásárlónál: tízből hét válaszadó úgy nyilatkozott, hogy kijön a jövedelméből, rendelkezik szabadon elkölthető jövedelemmel, és legalább havi egy-két extra kiadást is megengedhet magának.

A legtöbben nem fognak kevesebbszer rendelni

2023-ban a válaszadók legnagyobb hányada nem tervez változtatni korábbi online vásárlási szokásain: 69 százalék ugyanannyi alkalommal rendelne online, és csak minden ötödik megkérdezett csökkentené a rendelések számát. Ezt tízből nyolc válaszadó spórolási céllal tervezi, és csupán 4 százalék abból az okból, hogy offline vásárlással váltsa ki az internetes rendelést.

Érdekesség, hogy a válaszadók 10 százaléka idén kifejezetten növelni tervezi az online rendelései számát: az ilyen vásárlók 17 százalékát a drága üzemanyagárak, 39 százalékát az árak könnyű összehasonlítása, 49 százalékát kényelmi okok vezetik ebbe az irányba, 29 százalék egyszerűen kevesebbszer szeretne offline üzleteket felkeresni, 25 százalék pedig a közelében lévő csomagautomatában való átvételi lehetőség miatt rendelne többet online.

Évente 21-szer

A kutatás eredményei szerint 2022-ben a hazai internetes vásárlók csaknem fele (47 százalék) 6-20 alkalommal rendelt online, 16 százalék évi 1-5, 13 százalék 21-30, 9 százalék pedig 31-40 alkalommal vásárolt online, míg a heti legalább egyszer vásárlók aránya 7 százalék volt. Összességében egy vásárlóra átlagosan 21,0 vásárlás jutott 2022 során - a legaktívabb internetes vásárló itthon a harmincas korosztály, amelynek tagjai átlagosan 27,2 alkalommal rendeltek az internetről.

A felmérés eredményei alapján a válaszadók 23 százaléka tavaly csak online rendelt számítástechnikai eszközt, szórakoztatóelektronikai terméket (20%), könyvet (19%), háztartási gépet, konyhai eszközt (17%), illetve mobiltelefont, tabletet és ezek kiegészítőit (17%). A 2023-ban legnagyobb arányban online vásárolni tervezett kategóriák a könyv (38%), a játék (32%), a számítástechnikai eszköz (32%), valamint a szórakoztató elektronikai termék (31%).

Ezzel szemben tavaly a legmagasabb arányban kizárólag offline beszerzett termékek a friss élelmiszerek (79%), a tartós élelmiszerek (75%), illetve a tisztítószerek és mosószerek (60%) voltak. 2023-ban továbbra is inkább hagyományos üzletben tervezik vásárolni a friss élelmiszert (90%), a tartós élelmiszert (86%), a tisztítószert és mosószert (70%), de cipőt (54%), szépségápolási terméket (50%), valamint ruhaneműt (48%) is inkább offline szereznének be a hazai vásárlók.

A webáruházakban és hagyományos üzletekben egyaránt szívesen vásárolt termékkörök között elsők a ruházati cikkek (62%), kozmetikumok, szépségápolási termékek (47%) és a cipők (46%), de a szórakoztató elektronikai termékek (44%), valamint a bútorok és lakásfelszerelési cikkek (44%) is népszerűek mindkét beszerzési mód esetén. Az ilyen “vegyes” termékkategóriák vásárlásakor jellemző gyakorlat, hogy az adott beszerzés előtt dönti el a fogyasztó, hogy online rendeljen vagy elmenjen egy üzletbe, és onnan vigye haza a vágyott terméket.

Ezért vonzóak a webshopok

Az online vásárlás legnagyobb előnye - az egyre tudatosabb - válaszadók szemében az árak egyszerűbb összehasonlítása, és így a legjobb ajánlat kiválasztása (48%), az ország másik felén elérhető termékek beszerzésének lehetősége (47%), illetve a vásárlással töltött idő/energia megspórolása (40%).

A válaszadók több mint harmada az olcsóbb termékvariáns könnyű felkutatásának lehetőségét (33%), illetve azt jelölte meg online előnyként, hogy internetes vásárlás során nem kell autóba ülnie és drága üzemanyaggal utána járnia a lehetőségeknek (30%), valamint annak tényét, hogy nem csupán a magyar kereskedők kínálatából válogathat (24%).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...