- Hirdetés -

VB-hatással erősödtek a sportcsatornák

|

- Hirdetés -

Jelentősen nőtt a sportcsatornák közönségaránya és a rájuk szánt idő is a tavalyi utolsó negyedévben a Nielsen Közönségmérés összesítése szerint, ami egyértelműen a katari foci világbajnokság hatásának tudható be. A múlt év utolsó három hónapjában naponta átlagosan 5 óra 4 percet tévéztek a 4 évesnél idősebb magyarok, ami 10 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban.

Az elért nézők száma – akik egy átlagos napon legalább egy percet tévéztek – 6,25 millió volt 2022 negyedik negyedében, ami 139 ezerrel kevesebb, mint 2021-ben. Aki a tévénézés mellett döntött, naponta átlagosan 6 óra 55 percet töltött a képernyő előtt, ami 9 perces csökkenést jelent 2021-hez képest – írja közleményében a Nielsen Közönségmérés.

Az időeltolásos tévénézésre (Time-shifted Viewing, TSV) alkalmas készülékek, eszközök egyre inkább elterjednek, de továbbra is az a jellemző, hogy a tévéműsorokat a sugárzással egy időben tekintjük meg, míg a rögzített műsorok késleltetett visszanézése, más szóval az időeltolásos tévézés aránya évek óta stabilnak mondható. 2022 negyedik negyedéve során a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,9%-át, átlagosan 6 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására (sugárzástól számított 7 napon belül). A TSV aránya a 4-17 és a 18-49 éveseknél volt a legmagasabb: az átlagos napi tévénézési idejükhöz 2,1% illetve 2,3%-ot tett hozzá a késleltetett, sugárzással nem egyidejű tévés tartalom fogyasztása, míg az 50 felettieknél ez az arány csupán 1,6% volt.

Élen az általános szórakoztató csatornák

A tévénézésre szánt időnk 37,2%-át fordítottuk a sokféle nézői igényt kielégítő, és legtöbb csatornát (24 db a sorozat csatornák nélkül, a vizsgált 108 csatornából - 2022. negyedik negyedévi állapot szerint) magában foglaló „általános szórakoztató” csatorna csoportra, mely naponta átlagosan 4,8 millió nézőt ért el, és egy átlagos néző 3 óra 21 percet töltött el ezeken a csatornákon. A műsoridejük legalább felében különböző sorozatokat kínáló „sorozat csatornák” a tévénézési idő közel 9%-át képviselték, és naponta átlagosan 2 millió nézőt értek el, akik átlagosan 1 óra 52 percet szántak a nézésükre.

Hasonló arányt képviseltek a filmcsatornák is: a napi tévénézési idő 10,1%-át fedték le, naponta átlagosan 2,6 millió nézőhöz jutottak el, és egy néző átlagosan 1 óra 40 percet töltött el velük.

A hírcsatornák együttesen 8%-os közönségarányt mondhattak magukénak, amely lényegében megfelel az egy évvel korábbi értéknek (7,7%). Napi átlagos elérésük 2,24 millió fő volt, ami enyhén alacsonyabb 2021-hez képest (2,3 millió), ugyanakkor az elért nézők naponta átlagosan 3 perccel több időt - 1 óra 34 percet - szántak a hírcsatornák műsoraira.

A teljes népességen belül a gyerekcsatornák a tévénézési idő 4,5%-át tették ki 2022 utolsó negyedében, napi elérésük a 2021-ben mért 1,35 millióról 1,15 millió főre mérséklődött, ugyanakkor az elért nézők naponta átlagosan 1 perccel többet, 1 óra 41 percet fordítottak rájuk. Érdemes hozzátennünk, hogy a 4-17 évesek körében a tévénézési idő közel harmadát (29%-át) képviselték a gyerekcsatornák, naponta 379 ezer gyermeket értek el legalább 1 percre, és egy elért gyermek 2 óra 41 percet töltött el a nézésükkel.

A sportcsatornák közönségaránya 5,7% volt 2022 negyedik negyedében (férfiak esetében a tévénézési idő 9%-át tette ki), amely 1,9 százalékponttal magasabb, mit egy évvel korábban. Naponta átlagosan 1,62 millió nézőt értek el, ami 172 ezerrel több, mint 2021 végén, és egy elért néző 14 perccel többet, naponta átlagosan 1 óra 23 percet szánt rájuk. A sportcsatornák iránti megnövekedett érdeklődés feltehetően a rendhagyó módon év végén, az adventi időszakban megrendezett katari labdarúgó VB-nek volt köszönhető.

Az ismeretterjesztő csatornák 6,2%-ot, az életmód csatornák 3,4%-ot, a zenecsatornák pedig 1,1%-ot képviseltek a tévénézési időből, ami mindhárom kategória esetében 2-3 százalékpontos csökkenést jelent 2021 utolsó negyedévéhez képest.

Az „Egyéb” gyűjtőkategória magában foglalja a külföldi csatornák mellett a videójáték (pl. XBOX, Playstation) használatot, a tévékészülékhez csatlakoztatott asztali számítógép, laptop, tablet vagy okostelefon használatot, tévékészülék USB portján keresztül történő tartalomfogyasztást, SmartTV funkciókat, vagy éppen a különböző előfizetéses streaming szolgáltatások igénybevételét is. Ez a kategória a teljes, 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő lakosság tévénézési idejének 14,9%-át képviselte 2022 utolsó három hónapjában, ami másfél százalékpontos növekedést jelent 2021-hez képest.

Naponta átlagosan 4,86 millió néző töltött el legalább 1 percet az egyéb tartalmak megtekintésével, amely mintegy 105 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor egy elért néző átlagosan 1 óra 19 percet fordított az ezen kategóriában foglalt tartalmakra, amely 7 perccel több, mint egy évvel korábban. Fontos megjegyeznünk, hogy ezek az értékek, arányok az egyes korosztályok, illetve nemek tekintetében jelentős mértékben is eltérhetnek, eltolódhatnak. Érdemes megemlíteni, hogy a 18 év alattiak esetében az Egyéb kategória tévénézési időből való részesedése 37,6% volt (2021-ben 31,8%), ami azt is jelenti, hogy a gyerekek lényegesen több időt fordítottak az egyéb tartalmakra, mint a gyerekcsatornákra 2022 utolsó negyedévében.

Több mint 43 ezer reklám naponta

A sugárzott reklámok napi átlagos száma 2022 utolsó negyedévében mérsékelten kevesebb volt a korábbi évekhez képest: 2022. október 1. – december 31. között naponta átlagosan 43 503 db reklámfilm került adásba a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákon, amely mintegy 1 725 db reklámfilmmel kevesebb 2021 ugyanezen időszakához képest, továbbá 631 db reklámmal volt kevesebb, mint 2020-ban, a Covid járvány második hullámának lecsengését követően. Ez egyben azt is mutatja, hogy a Covid okozta első sokk után 2020 végére a tévés reklámpiac vissza tudott térni a szokásos trendhez.

Egy fő naponta átlagosan 37 percnyi tévéreklámot látott 2022 negyedik negyedévében, ami napi 146 db reklámfilmnek felelt meg. Ez 7 db reklámfilmmel, időt tekintve pedig 3 perccel kevesebb, mint 2021 azonos időszakában, de 2020-hoz képest is 2 perces csökkenést és kettővel kevesebb megtekintett reklámfilmet jelentett.

A reklámfilmek által naponta elért nézők átlagos száma továbbra is csökkenő tendenciát mutat: 2022 utolsó negyedében 5,68 millió nézőt értek el legalább egyszer a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartásban élők körében, amely 196 ezerrel kevesebb, mint 2021-ben, és 408 ezerrel kevesebb, mint 2 évvel korábban. A teljes, össz-tévépiaci GRP értéke idén 891 ezer volt, ami 66,5 ezerrel kevesebb, mint 2021 végén, és 2020-hoz képest is 43,8 ezerrel maradt alul.

A 2022 negyedik negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján a különböző termékosztályok nézettség, más néven bruttó kontaktusszám (GRP) szerinti hirdetési rangsorában a „Megfázás, influenza elleni készítmények” termékosztálya áll az első helyen, ezt követik az „Egyéb kereskedelem” valamint a ”Vitamin, vitaminital” termékosztályának televíziós hirdetései.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...