- Hirdetés -

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

|

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját fejlesztésű iMFLUX technológiájukat, amely forradalmasítja a műanyag fröccsöntést, valamint törekvéseiket a zöld hidrogén közlekedésben történő felhasználásának elősegítésére.

A PureCycleTM technológia egyedülálló tisztítási folyamata révén forradalmasítja az újrahasznosított polipropilént megújuló erőforrássá. A technológia kémiai reakció nélküli tisztítási eljárást alkalmaz, hogy újszerű újrahasznosított műanyagot hozzon létre. Leegyszerűsítve úgy működik, mint egy molekuláris mosógép, amely képes megszabadítani a régi műanyagokat minden szennyeződéstől, szagtól, adalékanyagtól, színtől vagy címkétől, és a műanyagot átlátszó és ultratiszta újrahasznosított műanyaggá alakítja, amely kész a korlátlan további felhasználásra.

A korábbi műanyag újrahasznosítási technológiáktól eltérően a PureCycleTM alkalmazása nem gyengébb minőségű újrahasznosított, ún. ’szürke’ műanyagot eredményez, hanem a szűz műanyaghoz nagyon hasonló anyagot. Emellett a kezdeti életciklus-elemzés becslése szerint a PureCycleTM folyamata kevesebb energiát használ fel a meglévő hulladék újrahasznosítására, mint amennyi az első használatú műanyag előállításához szükséges.

Alexandra Keith, a P&G Beauty vezérigazgatója örömét fejezte ki a Világgazdasági Fórumon a PureCycleTM együttműködés kapcsán, és megerősítette, hogy a technológiát 2024-től további régiókra is kiterjesztik.

iMFLUX – megreformálja a műanyag fröccsöntés jövőjét

Az iMFLUX vállalkozás a Procter & Gamble 100%-os tulajdonában lévő leányvállalata. Az innovatív iMFLUX rendszer autonóm fröccsöntési technológiájának köszönhetően bármilyen formát és termékrészt képes megtervezni és legyártani. Az iMFLUX technológia alacsony állandó nyomáson működik, és bármilyen fröccsöntő géppel, műanyag formával vagy anyaggal használható, már működő gépekhez kapcsolva is. Alkalmazásakor kevesebb energiát használnak fel, és kisebb gépekre, kisebb műanyag térfogatra van szükség a gyártáshoz. Az iMFLUX bármilyen viszkozitású anyaghoz alkalmazkodik, és gyakorlatilag bármivé formázható, amire a gyártónak szüksége van a termék csomagolásához.

Ez az új technológia lehetővé teszi, hogy jobb minőségű csomagolást állítsanak elő alacsonyabb költséggel és fenntarthatóbban, mint korábban.

Zöld hidrogén – fenntartható jövő a fosszilis tüzelőanyagok helyettesítésére

A Procter & Gamble egyik kiemelt környezetvédelmi törekvése a kibocsátás fokozatos csökkentése. A zöld hidrogént sok szakértő a jövő üzemanyagának tekinti, amely részben vagy teljesen felváltja a fosszilis tüzelőanyagokat (olaj, földgáz és szén). A P&G jelenleg a zöld hidrogén közlekedésben történő felhasználását teszteli, és amint a technológia lehetővé teszi, teljesen átáll a használatára.

A modern technológiák alkalmazása mellett a P&G az ellátási lánc hatékonyságának javítására is törekszik, és többek között mesterséges intelligencia segítségével tervezi a szállítmányozás hatékonyságának optimalizálását, nem versenytársak részére elérhetővé teszi a kamionok szállítási kapacitását, adott útvonalakon.

Fenntarthatósági jelentés 2022

A környezeti fenntarthatóság a vállalat alapvető üzletviteli eleme. Kiemelt célja, hogy 2040-ig nulla üvegházhatásúgáz-kibocsátást érjen el működésében és teljes ellátási láncában, a nyersanyagoktól a kiskereskedőkig. Továbbra is törekszik a Scope 1. és 2. ÜHG-kibocsátások csökkentésére, valamint a megújuló villamos energia vásárlásának felgyorsítására. A 2022-es környezeti fenntarthatósági jelentés szerint a vállalat tavaly 57 %-os kibocsátáscsökkenést ért el, és Európában 100 %-ban megújuló energiát használ. Magyarországi gyártóüzemei 2019 óta (Gyöngyösön és Csömörön) 100%-ban megújuló forrásból származó elektromos áramot használnak és megfelelnek a zero waste minősítésnek.

A vállalat azon célja, hogy 2030-ig minden termékük csomagolása 100 %-ban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható legyen, tavaly 79 %-ban valósult meg.

VERSO VITA™ védjegy

A P&G azon dolgozik, hogy több újrahasznosított műanyagot építsen be csomagolásaiba, hogy csökkentse a szűz műanyagtól való függőséget, és biztosítsa a meglévő anyagok jobb felhasználását. Az újrahasznosított műanyag minősége azonban nem mindig felel meg a minőségre és a termékvédelemre vonatkozó magas anyagi előírásoknak, ezért a vállalat K+F részlege olyan eljárást dolgozott ki, amellyel drasztikusan javítható az újrahasznosított polipropilén (PP) műanyagok minősége. Ez a műanyag gyantafajta a csomagolásukban használt műanyagnak nagyjából 20%-át teszi ki, és jelentősen növelheti az újrahasznosított anyagok felhasználását. Szabadalmaztatott eljárásuk, a VersoVita™ eltávolítja a műanyag közel minden tökéletlenségét, és visszaadja a szinte szűz minőséget.

Új termékek papírcsomagolásban

A Gillette és a Venus újratölthető borotvacsomagokat műanyagmentes, újrahasznosítható papírdobozra cseréli, amely legalább 50%-ban újrahasznosított anyagokból és Forest Stewardship Council™ (FSC) tanúsítvánnyal rendelkező papírból készül. Ez a fenntarthatóbb csomagolás a P&G minden régiójában elérhető világszerte. Becsléseik szerint ez a változás évente több mint 85 millió kulacsnak megfelelő műanyagot takarít meg (az észak-amerikai és egyes európai piacok 2020-as értékesítési volumene alapján).

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...