- Hirdetés -

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

|

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi megítéléséről, jövőjéről és egyben innovatív oldalairól is. Németh mellett Lénárt Mária és Pál Kinga, a két Signature 40 díjas SPAR menedzser is kifejtette véleményét a témák kapcsán.

- Mit gondol arról az állításról, hogy a marketing- és egyben a kreatívipar a gazdaság hajtómotorjai?

- Németh Károly: Véleményem szerint ez az állítás egyáltalán nem túlzás. A SPAR oldaláról nézve azt szoktam mondani, hogy a stratégiai területeink együtt alkotnak egy nagy marketing gépezetet és a termék, ár, eladás helye és kommunikáció négyesével igyekszünk kiszolgálni a vásárlói igényeket. Az egész arról szól, hogy mi a vevőkért vagyunk, és nem ők vannak értünk. A mi szakmánk esszenciája, hogy megismerjük a fogyasztói igényeiket, hogy azt, hogy mire vágynak. Ezután juthatunk el a szolgáltatás vagy termékfejlesztésig, amik így valós igényekre épülnek – és ezek legtöbbször innovációk keretében öltenek testet – húzzuk magunkkal a gazdaságot, élénkítjük a fogyasztást, akár trendeket teremtünk. Tehát igen, a marketingre lehet a gazdaság hajtómotorjaként tekinteni

- Hogyan vélekednek arról a tézisről, hogy a marketing szakterületeinek újrapozicionálásra van szükségük – hiszen a korábbi hangsúlyos szerepükből veszíteni látszanak?

- Németh Károly: Azt gondolom, hogy csak azok a dolgok tudnak veszíteni a szerepükből, amiknek az adaptációs készség nem megfelelő. De nem is biztos, hogy újrapozicionáláson van a hangsúly – vagyis én nem feltétlenül ezt tartom a fő kérdésnek itt. A kérdés inkább az, hogy el tudunk-e a szakmán belül szakadni olyan bizonyos sztenderdektől, amik a régmúltból maradtak fenn és amik már nem szolgálják ki a jelen kihívásait. Mi is ezt éltük meg, mint marketingszervezet, a COVID-dal és a jelenlegi gazdasági válsággal együtt. Teljesen újra kellett magunkat strukturálni és a gondolkodásmódot átalakítani. Szerintem erre van szüksége a szakmának – és nekünk is.

- Lénárt Mária: Egy nagyon erős gazdasági kihívással kell most szembenéznünk, amely érint bennünket olyan szempontokból, hogy meg kell vizsgálni a bevételi oldalakat, a költségoldalakat, és hogyha valamit újra lehet gondolni egy marketingeszköz kapcsán, akkor azt meg kell lépni. Lehetséges, hogy ezáltal, bizonyos régi marketingeszközöket újra kell pozicionálni vagy máshova helyezni a marketingen belül, mint korábban voltak.

- Pál Kinga: Igen, a marketingeszközeink közt már most is vannak t olyanok, amelyek hangsúlyosabbak lettek, míg mások vesztettek a jelentőségükből. Nyilván ezeket folyamatosan változtatni kell, pontosan úgy, ahogy a gazdasági helyzet is változik. De azt gondolom, ez természetes dolog.

- Milyen szerepet szánnak vagy éppen milyen szerepe lehet 2023-ban a marketingnek?

- Németh Károly: Izgalmas 2023, illetve úgy még egy-két év elé nézünk jelen pillanatban. Ugye „tankönyv” szerint pont ezekben a helyzetekben nem kellene visszavenni a marketingből, sőt még inkább erre kellene fókuszálni. Viszont az is látszik, hogy annyi hatás gyűrűzik be egyszerre, például ha csak a kiskereskedelemről beszélünk (árstop, euró árfolyam, az ellátási problémák, különadó stb.), sok olyan fellépő faktor van, amik azt vetítik előre, hogy a piaci szereplők szűkülő lehetőségekkel vágnak majd neki a 2023-nak. Mennyire tud majd adaptálódni a gyártóipar? Vagy a kreatívipar, a médiaipar? Mennyire gyorsan tudnak majd szállítani? Vagy éppen költséghatékonyabb megoldásokat kitalálni és elengedni az iparágban megkövült dolgokat. Szerintem ez itt a kulcskérdés.

- Pál Kinga: Nyilván vannak elképzeléseink, hogy mit hoz a 2023-as év, amire készülünk is, de… hát ki tudja milyen meglepetéseket tartogat? Egy biztos, a jelenlegi helyzet a 4-5 évvel ezelőttihez képest több rugalmasságot és gyorsabb reagálást kíván meg tőlünk a tervezési és megvalósítási folyamatokat nézve egyaránt.

 

Fotón balról jobbra: Pál Kinga, Németh Károly, Lénárt Mária

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...