Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének képessége elengedhetetlen a sikerhez. Szerencsére a digitális innováció egyre inkább csökkenti ezt a problémát.
A rugalmasság lesz a kulcs a bizonytalanság (újabb) évében
2022-hez hasonlóan 2023-ban is kihívást jelent majd a magas infláció, a munkaerőhiány és az ellátási lánc minden vállalkozás, köztük a kkv-k számára is. A kkv-knak agilisnak kell lenniük a siker érdekében. A Visa kutatása szerint a megkérdezett kisvállalati vezetők 86%-a a gazdasági bizonytalanságot nevezi meg az egyik leggyakoribb stresszfaktornak. A felhőalapú számítástechnika, a mesterséges intelligencia (AI) és a digitális pénzügyi eszközök segíthetnek a kkv-knak eligazodni a folyamatos bizonytalanságban
A kisvállalkozások a szívekre hatva nyerhetik meg a tehetségekért folytatott háborút
A kisvállalkozásoknak alapvető hátrányai vannak, amikor a kimagasló tehetségek megnyeréséről van szó: hiányzik a vállalati edzőterem vagy parkoló, vagy éppen az ingyenes étkezést kínáló kantin, azonban más módon is fel lehet venni a kesztyűt. Jobb munka-magánélet egyensúlyt biztosíthatnak a munkavállalóknak, valamint erősebben támogathatják őket a személyes céljaik elérésében.
A digitális szakadék megszűnése továbbra is a kkv-k versenyképességének motorja lesz
A Világgazdasági Fórum előrejelzése szerint ebben az évtizedben az újonnan létrehozott érték 70%-a digitálisan támogatott technológiákon alapul majd. Mivel a megélhetést és a jóllétet egyre inkább a digitális gazdaságban való részvétel határozza meg, ez a gyors átmenet mindenki számára lehetőséget biztosíthat az egész világon. A kisvállalkozásokat is be kell vonni ebbe a folyamatba, hogy az emberek kényelmesen, egyszerűen és biztonságosan tudjanak fizetni, valamint a vállalkozások új ügyfeleket érjenek el, hatékonyabban működjenek és növekedjenek.
A kis- és középvállalkozásoknak kiemelt kérdésként kell kezelniük a bizalmat és a biztonságot
A kisvállalkozások – mivel közvetlenebbek és elérhetőbbek, mint nagyobb vetélytársaik - a legmegbízhatóbb szervezetek közé tartoznak az Amerikai Egyesült Államokban. A bizalom azonban törékeny és tenni kell érte. A biztonsági hiányosságok tartós következményekkel járhatnak egy vállalkozásra nézve, és sebezhetőnek vélt helyzetük miatt a kisvállalkozások jelentősen nagyobb kockázatnak vannak kitéve a kibertámadások szempontjából. Saját maguk és ügyfeleik védelme érdekében a kis- és középvállalkozásoknak prioritásként kell kezelniük a megfelelő biztonsági technológia alkalmazását.
A digitalizálás 360 fokos megközelítése kulcsfontosságú lesz a kkv-k számára
A digitális kereskedelem előnyeinek teljes körű kiaknázása érdekében ugyanolyan fontos, hogy egy kisvállalkozás miképp fizeti ki az eladóit, beszállítóit és partnereit, mint az ahogyan a vevők tranzakcióit kezeli. A kkv-k továbbra is az e-kereskedelemre és az online fizetésekre fognak koncentrálni, de egyben nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a pénzügyi eszközök és alkalmazások felhasználására is.