- Hirdetés -

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

|

- Hirdetés -

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki a Huawei első alkalommal közzétett, több európai kutatást összegző okosórapiaci körképéből. A klasszikus, kerek számlappal és fém házzal rendelkező készülékek a legkeresettebbek a megkérdezettek körében, az alapvető egészségkövető funkciók mellett pedig népszerűek a szív egészségével kapcsolatos mérési lehetőségek is.

A dinamikusan növekvő okosórapiacot meghatározó felhasználói szokásokról most első alkalommal tett közzé átfogó körképet a Huawei. A számos ismert piackutató cég felméréseire és a vállalat saját kutatásainak eredményeire épülő Smartwatch Market Insight Reportból kiderül, mely szempontok vezérlik a kelet-közép-európai felhasználókat okosóra választáskor.

Kulcstényezők: vízállóság és akkumulátor üzemidő

A tanulmány rámutatott, hogy a válaszadók számára az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a már meglévő okostelefonjukkal való egyszerű együttműködés, kompatibilitás a legfontosabb szempontok okosóra vásárlásakor. A vízálló kialakítás ráadásul nemcsak funkcionalitás szempontjából lényeges, hanem egyúttal az eszköz minőségének és tartósságának bizonyítékául is szolgál. Mindemellett a piaci körképből kiderült az is, hogy a megkérdezett vásárlók azokat a funkciókat preferálják, amelyek abban segítenek, hogy még könnyebben elérhetők legyenek: például közvetlenül okosórájukon tudjanak fogadni hívásokat vagy elolvasni üzeneteiket.

Hasonló kritériumokat támasztanak a magyar megkérdezettek is, a Huawei közelmúltban készült hazai felmérése szerint az ár mellett az egészségügyi adatok monitorozási lehetőségei (39 százalék), az okostelefonok kiterjesztett funkciói, pl. Bluetooth-hívások, üzenetek fogadása/küldése (36 százalék), az üzemidő (31 százalék), a dizájn, szín és kialakítás (31 százalék), valamint a vízállóság (30 százalék) voltak a legfontosabb tényezők új készülék vásárlásakor.

Népszerűek a szív egészségével kapcsolatos funkciók

Szintén fontos vásárlói preferenciának számítanak a különféle egészségkövető funkciók és edzésmódok, melyek jelentősége a mindennapi használatban is tükröződik: a felmérésekben részt vevő okosóra-tulajdonosok közel 60 százaléka rendszeresen ellenőrzi az állapotkövető alkalmazásokat, figyeli a lépésszámot, az alvásidőre és –minőségre vonatkozó adatokat, a különböző emlékeztetőket, valamint a szív és keringési rendszerrel kapcsolatos értékeket, és az eredmények alapján konkrét lépéseket is tesz. A riport rámutatott arra is, hogy a szív egészségére vonatkozó funkciók, amilyen a pulzus- és az EKG-, valamint a vérnyomásmérés, a legvonzóbbak között szerepelnek a válaszadók körében.

Ezt erősíti meg a Huawei megbízásából készült hazai reprezentatív kutatás is, amely szerint a magyar válaszadók sorrendben a pulzusmérést (70 százalék), a vérnyomásmérést (65 százalék) és a lépésszámlálást (61 százalék) keresik leginkább a viselhető okoseszközük kiválasztásakor. A magyar felmérésben megkérdezettek majdnem fele legalább hetente megnézi eszköze egészségügyi funkcióit, egyharmada naponta, 20 százaléka pedig naponta többször is rápillant viselhető okoseszközére.

Az ideális okosóra elegáns, és a klasszikus dizájnt követi

A funkcionalitás mellett a viselhető okoseszközök ma már teljes értékű divatkiegészítőkként is szolgálnak: a tanulmány szerint ugyanis ha az óra stílusa nem felel meg a vásárlónak, akkor egyszerűen nem veszi meg, nem számít, milyen kiemelkedő funkciókkal bír az eszköz. A válaszadók továbbra is leggyakrabban a klasszikus dizájnt keresik: az ideális okosóra elegáns stílusú, amely kerek számlappal, fém házzal rendelkezik. Hasonló a magyar vásárlók ízlése is, a Huawei hazai felmérésében a válaszadók közel kétharmada (64 százaléka) választana a hagyományos, analóg változat helyett olyan okosórát, ami a klasszikus órák dizájnját követi.

A stílusbeli elemek fontossága nemcsak az órakeret színének megválasztására korlátozódik, hanem a pánt vagy a szíj is számít, és az olyan apró részletek is lényegesek, mint például az óracsat színe. Ez a körültekintő hozzáállás különösen igaz a felső kategóriás készüléket keresőkre, hiszen a 250 euró feletti órával rendelkező válaszadók55 százaléka az alkalomtól függően cseréli az órája szíját. A felhasználóknak fontos a széles választék, legnépszerűbbnek a fém/titán szíjak és az univerzális szilikonpántok bizonyultak. E szempontokat illetően egyébként a hazai válaszadók is hasonlóan gondolkodnak: a cserélhető szíj a 42 százalékuk számára fontos okosóra választáskor.

Ugyanilyen fontos stílusbeli elem az okosórák számlapja, amelyet árkategóriától függetlenül a felmérésben részt vevők több mint fele havonta legalább egyszer cserél. Érdekesség, hogy a drágább készüléket használók nagyobb valószínűséggel cserélik óralapjukat, mint a 200 euró alatti okosórák tulajdonosai.

Azt, hogy a funkcionalitás mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a dizájn, a magyar piaci igények is alátámasztják. A magyar válaszadók 73 százaléka szerint a következő évtizedekben a hagyományos órák helyét átvehetik az okosórák, amelyek nem csak hasznos funkciókat kínálnak, hanem elegáns, stílusos divatkiegészítőként is alternatívát jelenthetnek – mutatott rá a Huawei hazai felmérése.

Fontos a személyes tapasztalat

Az elemzés rávilágított arra is, hogy a vásárlási folyamat során az online és offline csatornák egyaránt fontos szerepet töltenek be. Közvetlenül a vásárlás előtt a felmérésben résztvevők felhasználók gyakran szükségét érzik annak, hogy személyesen megtekintsék, felpróbálják a készüléket, és megbizonyosodjanak arról, hogy az megfelel elvárásaiknak és saját stílusuknak. Az okosóra kiválasztása átgondolt folyamat eredménye: árkategóriától függetlenül a megkérdezett felhasználók több mint három hétig mérlegelnek, mielőtt megvásárolják a számukra leginkább megfelelő eszközt.

„A Huawei viselhető technológiái mindenekelőtt a felhasználók érdekeit tartják szem előtt, és minden egyén, háztartás, valamint iparág számára igyekeznek innovatív digitális megoldásokat kínálni. Az okosóra-iparág egyik innovátoraként a Huawei folyamatosan azon dolgozik, hogy újító technológiai megoldásaival, valamint tudományos laboratóriumainak és K+F képességeinek kiaknázásával előremozdítsa az iparágat” – mondta William Tian, a Huawei Consumer Business Group európai elnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....