Bár a 2020-as rekordtól jócskán elmarad az idei növekedés, 2023-ban is bővül majd a streamingszolgáltatásokra előfizetők száma az Omdia előrejelzése szerint. A fejlődés még a már telített piacnak számító országokban sem marad el, az Egyesült Államokban például 40 millió új ügyfélre számíthatnak az SVOD szolgáltatások üzemeltetői.
Az Omdia prognózisa szerint idén 143 millió új előfizetőre tesznek szert világszerte a streamingszolgáltatások, ami azt eredményezi, hogy az év végére 1,7 milliárd SVOD előfizetés lesz globális szinten. A szakértők szerint a növekedést elsősorban a reklámokkal támogatott SVOD-szintek hajtják majd.
„A COVID hatásait követően a reklámmal támogatott csomagok bevezetése és a rengeteg új tartalom azt jelenti, hogy 2023 fontos év lesz az SVOD és az előfizetők számának növekedése szempontjából. 2020 a világjárvány és az azt követő korlátozások miatt az online videostreaming boom éve volt, ami több mint 300 millió új előfizetéses hozott globális szinten. Valójában abszolút értékben 2020-ban több előfizetővel bővült a video on demand iparág, mint a történelem bármely más időpontjában, és valószínűleg a jövőben bármikor” - mondta el Maria Rua Aguete, az Omdia média és szórakoztatóiparral foglalkozó részlegének vezetője.
Míg 2020 a rekordok éve volt, addig 2023 a nagy hollywoodi szereplők által létrehozott szolgáltatások elrajtolása ellenére is visszafogott év lesz az iparágban. A hirdetéssel támogatott csomagok elindítása azonban azt jelenti, hogy sok piaci szereplő számára 2023 még mindig a növekedés éve lesz, igaz az idei növekedés csak a fele lesz a 2020-as rekordnak. Az Omdia még az olyan, már érett piacnak számító országokban is fejlődést vár, mint az Egyesült Államok, ahol közel 40 millió új SVOD-előfizetést regisztrálhatnak idén.