- Hirdetés -

Ezek a trendek határozhatják meg idén az e-kereskedelmet

|

Az eddigieknél is nagyobb az igény az aznapi kiszállítás iránt, sok vásárló már nem elégszik meg a félnapos időablakokkal, a vállalkozások számára pedig az energiaárak és az infláció növekedésével még fontosabbá vált a költséghatékonyság a kézbesítési feladatok teljesítése során. A tavalyi forró, száraz nyár emléke miatt a fenntarthatósági szempontok érvényesítése jelentősen felértékelődött, és a vásárlók megtartása érdekében a cégek nagyobb figyelmet fordítanak a futárok személyes kvalitásaira. Az aznapi házhoz szállítást végző DODO nemzetközi okoslogisztikai és technológiai vállalat szakértői szerint ezek a trendek határozzák meg az e-kereskedelem és a házhoz szállítások fejlődését 2023-ban.

Az elmúlt évben bekövetkezett változások új kihívásokat teremtettek az e-kereskedelemben résztvevők számára. A növekvő energiaárak rákényszerítik a szegmens szereplőit a költséghatékony működésre, míg az üzemanyagárak emelkedésével a kiszállítás költségeiben is hatalmas növekedés figyelhető meg. Ennek következtében még fontosabbá vált a házhoz szállítás során az útvonal-optimalizálás, valamint a felesleges útvonalak kiküszöbölése. Az adótörvények módosításai nyomán sok esetben a vállalkozások foglalkoztatási költségei is jelentősen megemelkedtek, az infláció elszabadulásával pedig a vásárlók megtartása még fontosabb, és egyben nehezebb feladat lett.

Az e-kereskedelemben már nemcsak a webáruház dizájnja vagy a termékkínálat az, amely meggyőzi a vásárlókat arról, hogy az adott kereskedőnél rendeljék meg a számukra szükséges terméket, de az áru kézhezvételéig számos olyan tényező és logisztikai folyamat is befolyásolja a vevői elégedettséget, amelyek egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a fogyasztói igények kiszolgálásában. A fogyasztói elégedettség felértékelődésével, most még jelentősebb feladat a meglévő vásárlók megtartása, ezért a házhoz szállítás sebessége és pontossága az eddigieknél is fontosabbá válik a kereskedők számára. A jelentős költségnövelő tényezők következtében az eddiginél is jobb megoldás a vállalkozások részére, ha szakértő logisztikai vállalatok szolgáltatásit veszik igénybe a kiszállítási folyamatok során. Mindezek nyomán az alábbi okoslogisztikai trendek és várakozások jellemezhetik az idei évet az e-kereskedelmi szegmensben.

Aznapi kiszállítás

Az online vásárlások során egyre inkább az aznapi házhoz szállítás válik a piaci normává, különösen a nagyobb városokban. Már nemcsak a vásárlók támasztanak növekvő igényt az interneten rendelt áruk minél gyorsabb kézhezvétele iránt, de az e-kereskedelmi szolgáltatók is határozott versenyelőnyként tekintenek a kiszállítás gyorsaságára. A kézbesítés azonban nem csupán a futárról és a szállításhoz használt járműről szól, hanem az összetett háttérszámításokról és az egész folyamatot vezérlő adatplatformról is. A gyorsaság iránti elvárás növeli a technológiai beruházások, valamint a hatékonyság maximalizálására irányuló törekvéseket is.

Finomhangolt logisztikai folyamatok

A logisztikai feladatok finomhangolása többek között azt jelenti, hogy a terméket az ügyfél által választott, lehető legrövidebb szállítási időablakon belül kézbesítik a futárok. A vásárlók alapvető elvárása az online rendelt termékek, élelmiszerek vagy éppen használati cikkek esetén, hogy minél hamarabb, és főleg olyan időpontban szeretnék kézhez venni a csomagot, amikor nekik alkalmas, amivel tudnak előre tervezni. A logisztikai feladatok és folyamatok pontosításával tehát növelhető a vásárlói elégedettség és az ügyfelek megtartása is.

Költséghatékony házhoz szállítás

A professzionális és hatékony aznapi logisztikai megoldásokat biztosító szállítópartnerrel való együttműködés lehetőséget nyújt a kis- és nagykereskedők számára, hogy új vásárlókat érjenek el, javítsák a fogyasztói élményt már meglévő ügyfeleik körében, és mindemellett kontroll alatt tartsák logisztikai költségeiket. A házhoz szállítást szakértő szolgáltatóra bízva nem szükséges saját autóflottát fenntartani, a HR-költségek is csökkenthetők és minimalizálhatók a kiszállítási folyamatokra fordított kiadások is.

Fenntarthatóság

Egyre több kereskedelmi szereplő felismerte, hogy élhető környezetünk megtartása szempontjából mennyire fontos a károsanyag-kibocsátás visszafogása, és a nagyvárosi autós forgalom csökkentése. Ez nem csupán a dízelüzemű szállítások elektromos meghajtásúakkal való helyettesítéséből áll, hanem a futárok munkaterhelésének maximalizálásából és útvonalának optimalizálásából is. Ezek a folyamatok mind-mind technológiai beruházások révén valósíthatók meg, vagyis egy logisztikai szolgáltatónak elsősorban technológiai vállalatnak kell lennie ahhoz, hogy sikeres lehessen szakterületén.

A kézbesítést végző futár személye

A házhoz szállítást végző futár gyakran az egyetlen kapocs a kereskedő és a vásárló között, így viselkedése, modora nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a vevő újra vásárol-e az adott kereskedőnél. Éppen ezért egyre több logisztikai- és futárszolgáltató invesztál a futárok továbbképzésébe és a lehető legjobb munkakörülmények megteremtésébe. A futárok tehát kulcsfontosságú láncszemei az e-kereskedelmi folyamatnak, ezért megtérül a szakszerű és professzionális munkaerő képzése.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...